بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۴ دلیل برای ایجاد برند شخصی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : جف هانتر   مترجم : امیر آل علی  

بدون شک در جهان امروز، برندسازی شخصی اهمیتی فوق العاده را پیدا کرده است. در این رابطه شما برخلاف برند یک شرکت، نیازی به شعار لوگو و حتی روان شناسی رنگ نیز نخواهید داشت. درواقع هدف از این اقدام، شناخته شدن براساس ویژگی های مورد نظر شما خواهد بود. این اقدام یک سرمایه گذاری روی شما و توانایی ‌های شما است و می تواند در آینده درهای بسیاری را برای شما باز کند. دلیل اهمیت این اقدام نیز به خاطر تشدید مقوله رقابت و نیاز به ایجاد تمایز با سایرین است. در این راستا فراموش نکنید که یک برند شخصی قوی می تواند برندهای آتی شما را نیز با موفقیت تضمین شده همراه سازد. برای مثال برندهای مرتبط با یک فرد مشهور نظیر کریستیانو رونالدو، همواره فروش بالایی را دارد. دلیل این امر ابدا به کیفیت محصول ارتباطی نداشته و صرفا به خاطر برند شخصی بسیار قدرتمند فرد مذکور است. در این راستا برای اطمینان از اهمیت فوق العاده این اقدام، در ادامه چهار دلیل برای ایجاد برند شخصی را بررسی خواهیم کرد.

۱-دیده شدن 

خوشبختانه امروزه فضا برای دیده شدن، به مراتب مهیاتر بوده و بسیاری از افراد صرفا با تکیه بر یک شبکه اجتماعی، در این رابطه اقدام می کنند. درواقع ممکن است شما مهارت و توانایی ‌هایی داشته باشید که در حالت عادی، جامعه مخاطبی برای آن شکل نگرفته است. در این زمینه شما می توانید با کسب مخاطب، حتی درآمد نیز داشته باشید. درواقع امروزه بسیاری از افراد صرفا به خاطر دیده شدن و اقدام در زمینه تبلیغات، درآمدهای باورنکردنی دارند. در این راستا نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که گام های کوچک ولی مداوم را بردارید. درواقع شما نمی توانید به یک باره، یک جامعه مخاطب بزرگ را مدنظر قرار دهید. درواقع بسیاری از افراد به خاطر دیده نشدن، موفقیت خاصی در زندگی خود به دست نمی آورند. در این راستا به هر میزان که به فردی شناخته شده تر تبدیل شوید، امکان پیدا و یا ایجاد شغل های بهتر را هم خواهید داشت. 

۲-ماندگاری در ذهن

این امر که افراد با شما آشنا شوند به معنای موفقیت طولانی مدت نخواهد بود. درواقع افراد باید شما را به صورت مداوم در ذهن خود داشته باشند که این اقدام تنها از طریق برندسازی امکان پذیر خواهد بود. این امر درست موردی است که در رابطه با برندها نیز مطرح می شود. درواقع کسب و کارها باید شرایطی را مهیا کنند که ضمن پیدا کردن مشتریان جدید، در زمینه حفظ آنها نیز توانا باشند. در این رابطه شما می توانید اقدامات مختلفی را برای آشنایی انجام دهید. با این حال یک برندسازی شخصی، شما را در ذهن ها ماندگار خواهد کرد. نکته ای که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که برندسازی اقدامی مقطعی نبوده و به صورت مداوم باید آن را ادامه دهید.

۳-بهبود شرایط 

بدون شک فردی که برند شخصی قدرتمندی را دارد، در بازار موردنظر خود فردی بانفوذتر خواهد بود. درواقع برای چنین افرادی به صورت مداوم انواع پیشنهادهای کاری وجود دارد. این مر در حالی است که اگر برندسازی شخصی انجام نداده باشید، توانایی ‌های شما دیده نمی شود و این امر به معنای از دست رفتن تلاش های شما خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در ابتدای کار، طبیعی است که شما شرایط برای ایجاد یک کسب و کار را نداشته باشید و برندسازی یک شرکت، به مراتب پیچیده تر و پرهزینه تر خواهد بود. با این حال برندسازی شخصی، دردسرهای به مراتب کمتری را دارد و باعث خواهد شد تا در صورت تمایل به ایجاد کسب و کار خودتان، مسیر به مراتب ساده تری را داشته باشید. مثال ساده این بخش، درست به مانند زمانی است که شما قصد پیدا کردن سرمایه گذار را دارید. تحت این شرایط اگر فردی شناخته شده در حوزه خودتان باشید، طبیعی است که با چالش خاصی مواجه نخواهید شد. این مثال تنها یک مورد ساده بوده و برندسازی شخصی، در تمامی جنبه ها به شما کمک خواهد کرد. 

۴-شبکه سازی

بدون شک این امر که افرادی  به صورت خودجوش اقدام به معرفی شما و رشد کسب و کارتان نمایند، موردی کاملا رویایی خواهد بود. اگرچه این امر در نگاه اول غیرممکن به نظر می رسد. با این حال نکته جالب این است که چنین شرایطی را افرادی که برند شخصی قدرتمند دارند، به صورت مداوم تجربه می کنند. برای مثال فن پیج های یک ورزشکار مطرح، نمونه ساده این مورد محسوب می شود که باعث خواهد شد تا رشد سریع تر و بیشتری را تجربه کنید. این امر در حالی است که شما برای چنین شرایطی، اقدام مستقیم و تلاش خاصی را انجام نداده اید و پس از مدتی، برند برای شما کارهایی را خواهد کرد که فراتر از حد تصور است. 

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برندسازی شخصی، نیازمند فعالیت های اصولی می باشد. به همین خاطر توصیه می شود که یک دوره تخصصی را طی کنید و در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید. با این حال در صورتی که بنا به هر دلیلی نمی توانید این مرحله را طی کنید، توصیه می شود که از یک آژانس بازاریابی استفاده کنید. درواقع این شرکت ها به خاطر تجربه بالای خود، به خوبی می توانند شرایط رشد شما را مهیا کنند. 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا