اقتصاددیجیتالشهر هوشمند

ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده های فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در حوزه حمل و نقل هوشمند گفت: این بحث توسط این ستاد و با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی انجام می‌شود، به نحوی که موضوع حمایت از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند توسط ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی گفت: تجهیزات الکترونیکی که قابلیت نصب روی خودروها را داشته باشند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته حمایت خواهند شد و برای نصب این تجهیزات با خودروسازان وارد مذاکره می‌شویم.

محمدی تصریح کرد: این حمایت از طریق اعلام فراخوان به فعالان دانش بنیان و استارت آپی که دارای ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند هستند، آغاز شده است.

وی افزود: این برنامه بر اساس دو محور ساخت تجهیزات الکترونیکی، نرم افزارهای کاربردی و راه حل‌ها و ایده‌های نرم افزاری پیگیری می‌شود به نحوی که تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های دیجیتال که به خودرو متصل شوند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته و با همکاری خودروسازان کشور در جهت بازارسازی حمایت می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: در حوزه اپلیکیشن‌ها و ایده‌های نرم افزاری نیز راه حل‌هایی که مربوط به اینترنت هوشمند و فناورهای هوشمندسازی است مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تأکید کرد: این حمایت مبتنی بر تسهیلات مالی برای توسعه اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا و بازارسازی فرآیندهای مربوط به حمل و نقل هوشمند خواهد بود.

محمدی گفت: تاکنون ۱۴۰ شرکت و استارت آپ فعال در سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری خودرو در این فراخوان شرکت کرده اند و در مرحله ارزیابی قرار دارند. تعیین نوع حمایت‌ها و مدل همکاری در دست انجام است.

محتوی دمحتوی مرتبط با حمل ونقل و مسیریابی هوشمند در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:یگر از حمل و نقل هوشمند:

تاکسی‌های آنلاین برقی می‌شوند
مجهز شدن ۶۷۵ تاکسی بی‌سیم قم به سیستم پرداخت الکترونیکی QR
ایتالیا درباره اوبر تحقیق می کند
تاکسی‌های هوشمند شرکت تسلا تا پایان ۲۰۲۰ آماده می‌شوند
هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان «ره نگر»
خدمات مسیریابی گوگل بر مبنای اثرات کرونا به روز شد
خودروهای خودران وایمو فعالیت خیریه می‌کنند
مسیریابی آفلاین، قابلیت جدید نقشه “نشان”

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان «ره نگر» - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: خدمات مسیریابی گوگل بر مبنای اثرات کرونا به روز شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا