آلت‌کوین

ایردراپ احتمالی آربیتروم؛ چه کسانی ممکن است توکن دریافت کنند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
محمد‌امین علی‌یاری

آربیتروم یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های لایه دوم مبتنی بر اتریوم است که تاکنون هیچ توکنی مختص خود نداشته است. مدتی است که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال عرضه توکن این شبکه و ایردراپ آن میان برخی از کاربران فعال، شدت گرفته است؛ اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، دریافت ایردراپ احتمالی این شبکه کار آسانی نخواهد بود.

به گزارش یوتودی، همین ابتدا بهتر است یادآوری کنیم که تیم آربیتروم تاکنون هیچ دستورالعمل یا اطلاعیه صریحی در رابطه با عرضه توکن و نحوه شرکت در ایردراپ احتمالی خود منتشر نکرده است. کارشناسانی هم که در توییتر درباره ایردراپ آربیتروم مطالبی منتشر می‌کنند، به این نکته اشاره کرده‌اند.

دیفای ریدلر (DEFI RIDDLER)، یکی از کاربران توییتر که درباره این ایردراپ احتمالی رشته‌توییتی تهیه کرده است، می‌گوید برای دستیابی به معیارهای لازم جهت شرکت‌داده‌شدن در این ایردراپ، علاقه‌مندان باید حداقل در کمپین آربیتروم اُدیسه (Arbitrum Odyssey) شرکت کرده، در شبکه اصلی آربیتروم تراکنش انجام داده باشند، در دیسکورد (Discord) آربیتروم نقش دریافت کرده و در شبکه مشارکت مؤثر داشته باشند.

مورد آخر کمی پیچیده‌تر از سایر معیارها به نظر می‌رسد. اگر قرار باشد آربیتروم با معیارهایی شبیه به ایردراپ پروتکل آپتیمیزم (Optimism) این گزینه را اعمال کند، کارهایی که کاربران باید انجام دهند شامل انجام تراکنش‌های متعدد، رأی‌دادن در دائو (DAO)، کارکردن با ابزارهای چندامضایی، اهدای کمک‌های مالی در گیت کوین (Gitcoin) و مواردی از این دست خواهد بود.

چرا ایردراپ آربیتروم برای جامعه ارزهای دیجیتال مهم است؟

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده است جامعه ارزهای دیجیتال انتظار ایردراپ احتمالی آربیتروم را بکشد، ایردراپ موفقیت‌آمیز و جذاب توکن‌های رقیب این شبکه لایه دو، یعنی آپتیمیزم است که چند ماه پیش انجام شد.

علاوه بر این، آربیتروم در اکوسیستم شبکه‌های لایه دوم مبتنی بر اتریوم نقشی کلیدی دارد؛ به‌طوری که در حال حاضر نزدیک به ۵۰درصد از سرمایه‌های قفل‌شده در تمام رول‌آپ‌ها، متعلق به آربیتروم است.

ارزش سرمایه‌های قفل‌شده در رول‌آپ‌های مختلف.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا