رسانه دیجیتالکسب وکار هوشمند در جهان

ایلان ماسک چگونه می‌تواند پول خرید کل سهام توییتر را تامین کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 ایلان ماسک، بزرگ‌ترین سهامدار توییتر، چندی پیش از تصمیم خود برای خرید مابقی سهام توییتر در ازای پرداخت ۲۰/ ۵۴ دلار برای هر سهم خبر داد که چیزی حدود ۴۳ میلیارد دلار برای ثروتمندترین مرد جهان هزینه خواهد داشت. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اخیرا طی نامه‌‌ای به برت تیلور، رئیس توییتر نوشت: توییتر باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌‌ای دارد و من آن را متحول خواهم کرد.

این پیشنهاد تقریبا بیش از ۵۰ درصد بالاتر از قیمت هر سهم این شرکت در پایان ماه ژانویه است اما در عین حال، کمتر از ۳۴/ ۷۳ دلاری است که به عنوان بالاترین قیمت برای هر سهم این شرکت ثبت شده است. سهم فعلی ماسک در توییتر حدود ۲/ ۹ درصد است که ارزش آن حدود ۳/ ۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود و با این حساب، ایلان ماسک برای تحقق هدف خود برای خرید تمامی ‌‌سهام توییتر باید ۴۰ میلیارد دلار دیگر بپردازد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این میزان پول نقد، حتی برای ثروتمندترین مرد جهان هم رقم زیادی است. بخش زیادی از ثروت ایلان ماسک نیز همانند بسیاری از ثروتمندان جهان، به سهام شرکت‌‌هایش وابسته است که در حال حاضر، حدود ۱۷ درصد از سهام عمومی ‌‌تسلا و حدود ۴۰ درصد از سهام اسپیس ایکس را در اختیار دارد. با این حال، فروش سهام این دو شرکت برای تامین پول برای خرید تمامی‌‌ سهام توییتر، منطقی نخواهد بود.

رویترز پیشتر در گزارشی نوشت ایلان ماسک در سال گذشته و از طریق فروش سهام تسلا، حدود ۴/ ۱۶ میلیارد دلار پول نقد به دست آورده است. بلومبرگ نیز در گزارشی بدون احتساب هزینه‌هایی مانند مالیات و خرید دارایی‌‌های فعلی ماسک در توییتر، میزان حساب نقدی فعلی او را ۹۵/ ۲ میلیارد دلار تخمین زد.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که ایلان ماسک می‌تواند از آن بهره برد، ارائه سهام تسلا به عنوان وثیقه برای دریافت وام است. همچنین این احتمال وجود دارد که ماسک بخواهد یک شریک را برای تامین پول نقد برای خرید سهام توییتر انتخاب کند تا بتواند از این طریق، توییتر را به پلتفرمی ‌‌برای آزادی بیان در جهان تبدیل کند. البته همه اینها منوط به این است که هیات‌مدیره توییتر در نهایت، با پیشنهاد ماسک برای تصاحب تمامی‌‌ سهام این شرکت موافقت کند. اقدامی‌‌که با توجه به خبرهایی که طی روزهای اخیر به گوش رسیده، احتمال آن بسیار کم است.

منبع: آی‌‌تی‌‌ایران

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا