انقلاب صنعتی چهارماینترنت اشیا

اینترنت اشیا به کشاورزی راه می‌یابد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پژوهشگران و فعالان زیست‌بوم نوآوری، با فراگیری راه‌کارهای ورود فناوری اینترنت اشیا به حوزه کشاورزی، زمینه را برای افزایش کمی و کیفی این حوزه فراهم می‌کنند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دوره آموزشی بین‌المللی راه‌کارهای اینترنت اشیا ‌در کشاورزی هوشمند ۲۹ شهریور تا ۹ مهرماه سال جاری به صورت مجازی میزبان فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری است.

از آن‌جایی که فناوری اینترنت اشیا یکی از محورهای توسعه اقتصاد دیجیتال و تحفق ایران هوشمند به شمار می‌رود، ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه و فراگیری این فناوری می‌تواند این فرآیند را توسعه ببخشد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این فناوری، در پیاده سازی و مدیریت مزارع هوشمند، یکی از ضرورت‌های راهبردی و روزآمد در این حوزه به شمار می‌رود و بر همین اساس، آکادمی اینترنت اشیا به عنوان مکر تعالی این فناوری آژانس تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آسیا و اقیانوسیه، این بستر را فراهم کرده است تا در عصر انقلاب چهارم صنعتی، راه برای هوشمندی کشاورزی هموار شود.

توسعه مزرعه‌های هوشمند

فناوری‌های دیجیتال از جمله اینرنت اشیا یکی از راه‌های حرکت کشاورزی به سوی بهره‌وری بیش‌تر و کارایی بالاتر است؛ نفوذ فناوری‌ها به این حوزه اما یکی از دغدغه های اصلی کشور به شمار می رود که آکادمی اینترنت اشیا این دوره را که متناسب با اولویت‌ها و نیازهای فناورانه با هدف پیاده‌سازی و مدیریت مزارع هوشمند طراحی کرده است.

مدرسان بین‌المللی از کشورهای مختلف به این دوره آموزشی مجازی آمده‌اند و به زبان انگلیسی مخاطبان را در سطح آسیا و اقیانوسیه، با سرفصل‌های گوناگون فناوری اینترنت اشیا آشنا می‌کنند.

شرکت کنندگان پس از آشنایی با مفاهیم اینترنت اشیا، اجزای اصلی و ارکان آن، بر موضوعات مهمی مانند پیاده‌سازی راه‌کارهای مبتنی بر این فناوری در مدیریت کشاورزی هوشمند تمرکز می‌کنند.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۰، تیر ماه ۱۴۰۰

علاوه بر این، نمونه های موردی از پیاده سازی های موفق کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء و فناوری های مرتبط نیز ارائه می‌شود علاقمندان  کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات کامل این دوره آموزشی و نحوه ثبت نام می‌توانند به تارنمای رویداد مراجعه کنند.

منبع: بنیاد ملی نخبگان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا