اینترنت اشیا

اینترنت اشیا عجیب تر از همیشه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پیش از این تکان دادن اشیا با قدرت ذهن امری محال به نظر می رسید، اما دانشمندان چینی در تحقیقات اخیر خود موفق شدند بخش هایی از این ایده را تحت چیزی به نام فراسطح عملی کنند.

پیش از این تکان دادن اشیا با قدرت ذهن امری محال به نظر می رسید، اما دانشمندان چینی در تحقیقات اخیر خود موفق شدند بخش هایی از این ایده را تحت چیزی به نام فراسطح عملی کنند.

گروهی از پژوهشگران چینی از دانشگاه مهندسی نیروی هوایی به همراه دانشگاه ملی سنگاپور ایده کنترل اشیا با قدرت ذهن را تحقق بخشیدند. این تحقیقات با عنوان مقاله ای به نام فراسطح با قابلیت کنترل از راه دور ذهنی با استفاده از امواج مغزی در مجله eLight چاپ شده است. در این فرایند امواج مغزی به صورت بی سیم با کمک فناوری بلوتوث و یک دستگاه کنترلر برای دستیابی به قابلیت کنترل از راه دور استفاده شد. بدین ترتیب می توان از امواج مغزی فرد برای کنترل و واکنش الکترومغناطیسی استفاده کرد. با کمک آزمایش انجام گرفته نیز استفاده از ذهن انسان برای کنترل الگوی پراکندگی امواج الکترومغناطیسی ثابت شد.

فرامواد به پژوهشگران کمک می کند تا بتوانند مواد مصنوعی و همچنین فعال سازی مواد کاربردی را انجام دهند. به همین دلیل در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفتند. از طرفی فراسطح نیز همتای دو بعدی فراماده است که به دانشمندان امکان می دهد تا بتوانند امواج الکترومغناطیسی را دستکاری کنند. بدین ترتیب دانشمندان در تحقیقات خود آزادی های بی بدیلی را در اختیار خواهند داشت.

 فراسطح قابل برنامه ریزی می‌تواند با دریافت برنامه چندین کارکرد مختلف داشته باشد. در فراسطوح سوئیچ هایی با کنترل های دستی استفاده می شود و بدین ترتیب امکان استفاده از آن به صورت از راه دور، بیسیم و آنی فراهم خواهد بود. آزمایش های انجام گرفته توسط دانشمندان چینی نیز نشان می دهد با استفاده از امواج مغزی به طور مستقیم می توان خروجی این سطوح را کنترل کرد. همچنین این فناوری با بهینه سازی می تواند نسبت به سایر محصولات موجود در بازار دقت بیشتری داشته باشد. محققان قصد دارند در آینده با ترکیب این فناوری و الگوریتم های هوشمند آن را بهبود بخشند.

منبع: تکنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا