انقلاب صنعتی چهارمبیمه دیجیتالپیشنهاد سردبیرسلامت و پزشکی هوشمندمقاله کسب و کار دیجیتالهوش مصنوعی

استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده ‌توسط شرکت‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها به امری فراگیر تبدیل شده است. داده‌ها به سرچشمه حیاتِ بیشترِ سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. داده‌های زیادی در مورد کاربران، خریداران، محصولات، امور مالی، فروش، رقبا و موارد دیگر وجود دارد؛ اما مدیریت همه این داده‌ها بدون ابزار مناسب می‌تواند یک چالش باشد. بسیاری از سازمان‌ها برای آن‌که مدیریت داده‌های بهتری داشته باشند به بات‌های کاربردی که مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی هستند، روی می‌آورند.

کلمه بات مخفف واژه روبات است. بات‌ها در حقیقت نوعی فناوری‌ هوش مصنوعی هستند که برای شبیه‌سازی فعالیت‌های انسانی طراحی شده‌اند. استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها، برای خودکارسازی روند انجام وظیفه‌ها و سازماندهی انبوه داده‌ها، به‌کارمی‌رود.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه برخی از صنایع و سازمان‌ها از بات‌های کاربردی به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت داده خود استفاده می‌کنند.

بیمه

استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها، امروزه امری فراگیر است؛ می‌توان از شرکت‌های بیمه به عنوان پیشگام در استفاده از این بات‌ها نام برد؛ شرکت‌های بیمه، سازمان‌های بزرگ و سنگین مدیریتی هستند که اغلب در کارهای روزانه‌ای مانند آماده‌سازی بیمه‌نامه، فرم‌های ادعا و اسناد انطباق با خسارت، غرق می‌شوند. انجام این فرآیندها به صورت دستی، به این معنی است که کارمندان ادارات بیمه ممکن است، هفته‌ها یا ماه‌ها درگیر انجام این کارهای اداری باشند.

بیمه

با شتاب‌دادن به صدور بیمه‌نامه و رسیدگی به خسارت‌ها، شرکت‌های بیمه می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده و خدمات مشتریان را بهبود ببخشند. باری یک شرکت بیمه تصمیم گرفت تا اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) را برای ساده‌سازی مدیریت اسناد، پیاده‌سازی کند. گروه بیمه زوریخ از (RPA) برای خودکار کردن فرآیندهای درخواست بیمه‌نامه و مطالبات آن استفاده کرد.

نتایج این‌چنین بود:

  1. این شرکت هزینه‌های عملیاتی را تا ۵۱ درصد کاهش داد. این بهبود هزینه‌ها باعث صرفه‌جویی بیش از ۱ میلیارد دلار شد.
  2. آن‌ها ۲۵ درصد از ظرفیت تیم عملیاتی خود را آزاد کردند، که برخی از آن‌ها برای کار در واحد تازه تأسیس مرکز پیشرفت‌های روباتیک خود هدایت شدند.
  3. اکنون پرداخت مطالبات در مقایسه با میانگین قبلی که ۵۰ روزه بود، تنها یک هفته طول می‌کشد.
  4. زمان پردازش داده‌ها در هر معامله از ۴ تا ۵ ساعت به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کاهش یافته‌ است.

همه این موارد فواید استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها را نمایان می‌سازند.

مراقبت‌های بهداشتی

استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها، روند کار را برای آن‌ها، آسان کرده است. به‌عنوان مثال، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی، در حال استفاده از فناوری هوش مصنوعی، برای کارآمدتر کردن مدیریت حجم وسیعی از داده‌ها هستند. آن‌ها این داده‌ها را از تجربیات و سابقه‌های گوناگون پزشکی جمع‌آوری کرده‌اند و به آن‌ها دسترسی دارند؛ برای مثال، به هر بیماری و داروی مخصوص آن، یک کد پزشکی اختصاص داده می‌شود. با وجود هزاران کدی که از این راه به‌دست می‌آید، وقتی که نیاز باشد بات‌های مربوط به آن، سیر حرکت روند بیماری را، از تشخیص و درمان تا درخواست بیمه و پرداخت صورت‌حساب دنبال می‌کنند.

بات‌ها برای خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای اداری بیمارستان‌ها و بهبود مراقبت از بیمار، استفاده می‌شوند. در همین‌حال چت‌بات‌های هوشمند می‌توانند به بیماران کمک کنند تا نشانه‌ها یا عوارض جانبی دارو را بفهمند، با پزشک متخصص گفتگو داشته باشند و قرار ملاقات‌های پزشک را تعیین کنند.

دستیارهای مجازی با توان پردازش گفتار، می‌توانند به کارکنان اداری و پزشکی کمک کنند تا اطلاعات بیمار، کدهای پزشکی و سایر داده‌ها را به سادگی با صحبت کردن با آن بازیابی کنند. پزشکان و پرستاران می‌توانند، مدت زمانی را که صرف نوشتن مستندات حال بیمار هستند، با برنامه‌های تبدیل گفتار به متن کاهش دهند.

بات‌ها همچنین می‌توانند توسط بیماران برای مدیریت سلامت خود استفاده شوند. بیمار می‌تواند با دانلود و اجرای یک برنامه خدمات سلامت هوشمند در گوشی خود، داده‌های سلامتی خود مانند فشار خون، رژیم غذایی، ورزش و الگوهای خواب را ثبت، ردیابی و بررسی کند. هم‌چنین می‌توان از این برنامه‌ها برای یادآوری به بیماران استفاده کرد تا داروهای خود را به موقع مصرف کنند.

خدمات مشتری

مهم‌ترین استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها، در بخش تماس با مشتری و خدمات آنلاین است؛ چت‌بات‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از خدمات مشتریان تبدیل شده‌اند. مشتریان راه‌حل‌های فوری برای مشکلات خود می‌خواهند و چت‌بات‌های آنلاین می‌توانند این راه‌حل‌ها را ارائه دهند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان از چت‌بات‌ها استقبال کرده‌اند. آمارها نشان می دهد که ۶۷ درصد از مشتریان در سال گذشته از چت‌بات استفاده کرده‌اند و ۶۹ درصد ترجیح می‌دهند از چت‌بات‌ها استفاده کنند؛ زیرا می‌توانند به پرسش‌های ساده پاسخ سریع بدهند. این بدان معناست که نمایندگان انسانی شما می‌توانند روی کمک به مشتریان با مسائل پیچیده‌تر تمرکز کنند. چت‌بات‌ها نوعی هوش مصنوعی برای مکالمه کتبی و شفاهی هستند و نباید با چت زنده که از یک عامل انسانی استفاده می‌کند، اشتباه گرفته شوند.

خدمات مشتری

نرم افزارهای چت‌بات به طور فزاینده‌ای پیشرفته می‌شود و قادر به رسیدگی به پرس‌وجوها از پرس‌وجوهای ساده تا سخت هستند. با این حال، چت‌بات‌ها جایگزین عوامل انسانی نیستند و باید به مشتری این امکان را بدهند که با یک نماینده پشتیبانی مشتری انسانی صحبت کند.

همه مواردی که ذکر شد اهمیت استفاده از بات‌های کاربردی در مدیریت داده، توسط شرکت‌ها را یادآور می‌شود؛ امری که موجب کاهش صرف وقت و هزینه در شرکت‌ها و خودکار شدن فرایندهای‌شان خواهد شد.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا