بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چگونه بازاریابی به محصول یا خدمات شما ارزش و اعتبار می‌‌‌بخشد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم: ترانه مینایی

بازار یک اصطلاح گسترده است. هنگامی که محصول آماده شد، نیاز به بازاریابی دارد تا در اذهان عمومی شناخته شود؛ برای این منظور مطالعه عمیق، برنامه‌‌‌ریزی و استراتژی‌‌‌های بازاریابی لازم است. آژانس‌‌‌های بازاریابی مشهور و معتبر مانند Cross Media بهترین خدمات و روش‌های بازاریابی را برای محبوبیت و ارزش محصول در بازار ارائه می‌دهند و به اصول بازار توجه می‌کنند. حتما در مورد چهار اصل بازاریابی مانند: محصول، هزینه، مکان و تبلیغات شنیده‌‌‌اید. شاید این‌‌‌ها بدیهی به نظر برسند اما این چهار اصل نقش حیاتی در بازار ایفا می‌کنند. در دوران جدید با ظهور رسانه‌‌‌های اجتماعی اشکال جدیدی از بازاریابی موثر به‌نظر می‌رسد که در این مطلب بیشتر به آن می‌‌‌پردازیم.

 استراتژی‌‌‌هایی که باید در بازاریابی رسانه‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

در دنیای رقابت، یک کسب و کار به استراتژی‌‌‌های خاص و منحصر به فردی برای تبلیغ یک محصول در بازار نیاز دارد. یک کسب و کار باید تکنیک‌‌‌هایی را طراحی کند که خلاقیت‌‌‌ها شناخته شوند. در اینجا به چند مورد از موثرترین استراتژی‌‌‌ها می‌‌‌پردازیم:

 استفاده صحیح از رسانه‌‌‌های اجتماعی

امروزه، رسانه‌‌‌های اجتماعی نقش مهمی در تبلیغ محصول ایفا می‌کنند. یک کسب و کار باید خود را با هر یک از پلت‌فرم‌‌‌های دیجیتال منطبق سازد. پلت‌فرم‌‌‌های مختلف رسانه‌‌‌های اجتماعی برای تبلیغ محصول شما بهترین هستند و باید شناخته شوند. به عنوان مثال نمی‌توانید محصول خود را در لینکدین بفروشید. این پلت‌فرم برای ایجاد ارتباطات حرفه‌‌‌ای است. فیس‌بوک این روزها یک پلت‌فرم تجاری برای تجارت به شما ارائه می‌دهد. الگویی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی رایج می‌شود را دنبال کنید، از هشتگ‌‌‌ها استفاده کنید، ویدئو بسازید، طراحی گرافیکی کنید، از ایموجی‌‌‌های داغ روز استفاده کنید، ایموجی‌‌‌های جذاب بسازید و….

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

تبلیغ: تبلیغ، آگاهی از برند را در جامعه افزایش می‌دهد. یک آگهی خوب باید ویژگی‌‌‌هایی مانند این را داشته باشد: اطلاعات صحیح، توضیحات دقیق، تصاویر و جلوه‌‌‌های بصری واضح، رویکرد جهانی، قابل قبول، سرگرم‌‌‌کننده و هشدار در صورتی است که محصول مخاطب را در معرض خطر خاصی قرار دهد.

محتوای خوب: محتوا داستان یک محصول خاص است که یک کمپین تبلیغاتی به مخاطب خود منتقل می‌کند. این روزها محتوای خوب پایه همه چیز است. موفقیت محصول شما به چیزهای زیادی بستگی دارد و یکی از آنها محتوای شماست. تولید محتوای خوب نقش حیاتی دارد. محتوای شما باید واضح، معنادار، ارزشمند باشد و احساسات فرد یا جامعه خاصی را جریحه‌‌‌دار نکند.

پست روزانه: پست کردن به معنای در دسترس قرار دادن محتوای شما برای مخاطبان است و می‌تواند تصاویر، وبلاگ‌‌‌ها، نمودارها، ویدئوها و… باشد. محتوای خود را در پلت‌فرم‌‌‌ها به گونه‌‌‌ای منتشر کنید که مخاطبان هدف شما بتوانند آن را استفاده کنند. برای اینکه مخاطبان خود را به محتوای خود علاقه‌‌‌مند نگه دارید، باید روزانه پست‌‌‌های متفاوتی ارسال کنید.

محتوی بیشتر از دیجیتال مارکتینگ:

پژوهش و تجزیه و تحلیل: برای آنکه برای شناخت نیازهای بازار، فراتر از آنچه در اختیار دارید فکر کنید و ایده‌های جدید را ابداع کنید، مطالعه و تحقیق عمیقی لازم است و این مساله نیازمند تجزیه، تحلیل و پژوهش است. تجزیه و تحلیل داده‌‌‌های پیچیده به شکل ساده‌‌‌تر. از این‌‌‌رو، جست‌وجو و تحلیل اینکه چه چیز برای محصول لازم است و چه چیزی لازم نیست، یک نیاز ضروری برای کسب موفقیت در بازاریابی است.

 بازاریابی ارزش‌‌‌هایی را به محصول و خدمات شما اضافه می‌کند

ارزش محصول در واقع همان ارزش درک شده خدمات و محصولاتی است که یک مصرف‌کننده حاضر است برای آنها هزینه کند. این مفهوم اولیه‌‌ طراحی و ارزش‌‌‌گذاری محصول است. طراحی محصولی که ارزش قابل‌‌‌توجهی به نیازهای مشتریان اضافه می‌کند، می‌تواند فروش خوبی به ارمغان آورد. برخی از معیارهای ارزش‌‌‌گذاری یک محصول و خدمات در بازار شامل: عملکرد، قابلیت، ایمنی، کیفیت، خدمات سریع، دوام، اصالت، شهرت، قیمت منصفانه و دقت می‌شود.

ایجاد یک شعار جذاب برای محصول می‌تواند برای محبوبیت آن در بازار بسیار مفید باشد؛ این شعار می‌تواند بر شهود فرد تاثیر و او را برخرید محصول ترغیب کند. بازاریابی به شرکت پیشنهاد می‌کند که با جمع‌‌‌آوری اطلاعات از مخاطبان، چیزی را تغییر دهد و محصول را به‌روز کند. تیم بازاریابی پس از جمع‌‌‌آوری داده‌‌‌ها، ماهیت مخاطبان را تجزیه و تحلیل می‌کند.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

 اطلاعات بیشتر برای محصول شما بازاریابی می‌کند

بازاریابی می‌تواند با برندسازی، طراحی و تبلیغ با تصاویر و پیام‌‌‌هایی که در بازار پخش می‌شود، به ارزش بخشیدن به محصول و خدمات شما کمک کند. بازاریابی، تصویر و حسن‌نیت یک محصول را می‌‌‌سازد. برندسازی و بازاریابی مداوم محصول باعث ایجاد حس اعتماد در میان مخاطبان می‌شود و آنچه کسب و کار شما به دنبال آن است را ارتقا می‌دهد. احساسات یک فرد ممکن است به یک محصول خاص وابسته باشد و بازاریابی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

بازاریابی به انتقال واضح پیام محصول شما کمک می‌کند و به عنوان پلی از یک شرکت به مشتری عمل می‌کند. ارائه خدمات عالی، محصول معتبر، هزینه‌‌‌های معقول و ایجاد اعتبار برای برند به محصول ارزش می‌‌‌بخشد و بیان این ویژگی‌‌‌ها به مخاطب، بازاریابی است. بازاریابی نقش مهمی در ارتقای ارزش کسب و کار دارد. بازاریابی یک محصول پیام روشنی به مخاطب می‌دهد که هدف از توسعه این محصول، کاربرد و سودمندی آن چیست. بازاریابی چگونگی و چرایی ضروری بودن محصول را با شرح مختصری بیان می‌کند. این توصیف می‌تواند یک داستان برای گفتن، یک ترانه، یک شعار، یک تبلیغ، یک فیلم کوتاه برای ارائه محصول به شیوه‌‌‌ای هیجان‌‌‌انگیز باشد که مخاطب را تحت‌‌‌تاثیر قرار دهد. مشارکت بیشتر مخاطبان در توسعه محصولات، ارزش بیشتری به محصول می‌‌‌بخشد.

 نتیجه‌‌‌گیری

کسب و کاری که می‌‌‌داند چه چیزی وارد بازار می‌کند، از شکست نمی‌‌‌ترسد. به عبارت دیگر، اگر یک محصول بتواند از طریق بازاریابی صحیح نیازهای مشتریان خود را درک و تلاش کند آنها را برآورده سازد، نیازی نیست که به فکر رقابت با محصولات دیگر باشد. از این رو یک کمپین بازاریابی موفق یک ضرورت برای رشد و گسترش کسب و کارهاست.

منبع: دنیای اقتصاد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا