بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی ارگانیک در اینستاگرام

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

اینستاگرام در طول سال های اخیر بدل به نوعی ابزار اساسی برای بازاریاب ها در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط شان شده است. این امر با صرف پول های کلان از سوی برندهای بزرگ برای بازاریابی و تبلیغات در این فضا چهره تازه ای به خودش گرفته است. این روزها بسیاری از افراد برای بازاریابی در اینستاگرام به دنبال صرف هزینه های بسیار زیاد هستند. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، ظاهرا راهی به غیر از صرف هزینه های بالا در این پلتفرم ندارید. نکته مهم اینکه بازاریابی ارگانیک در این شرایط به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به طور چشمگیری توسعه خواهد داد.

بازاریابی ارگانیک در طول سال های اخیر با توجه به افزایش هزینه های تبلیغات مورد توجه برندهای بسیار زیادی قرار گرفته است. در این الگوی بازاریابی به جای اینکه برندها هزینه بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انجام دهند، کارشان را با تولید محتوای فوق العاده با کیفیت دنبال می کنند. این امر به آنها برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و هزینه های بالا در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بهبود خواهد بخشید. 

اینستاگرام هر روز سرویس ها و خدمات تازه ای برای کاربران و به ویژه برندها به همراه دارد. این امر به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های بهتر کمک کرده و شانس شان در مقابل دیگران را به شدت افزایش می دهد. یادتان باشد در دنیای امروز صرف هزینه های کلان برای بازاریابی تنها گزینه پیش روی شما نیست. درست به همین دلیل شما می توانید کارتان را بسیار بهتر پیش ببرید. بازاریابی ارگانیک با تاکید بر روی کیفیت محتوای بازاریابی به برندها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان کمک می کند. این امر شما را در کانون مخاطب هدف قرار داده و بودجه تان را برای کارهای مهمتر پس انداز می کند. 

بدون تردید با امکانات گسترده در اینستاگرام، این پلتفرم بدل به عرصه ای رقابتی برای برندها شده است. درست به همین دلیل صرف هزینه بالا برای بازاریابی و تبلیغات دیگر پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. نکته اساسی در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از تولید محتوای کاربردی و دقیقا مطابق با سلیقه آنهاست. هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در رابطه با تولید محتوای حرفه ای و مناسب در شیوه بازاریابی ارگانیک است. اگر شما نیز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین شیوه ای هستید، می توانید در ادامه با ما همراه باشید. 

بهینه سازی محتوا

هر برندی برای تولید محتوا راهکارهای خاص خودش را دارد. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید ابتدا تغییری در روند تولید محتوا صورت دهید. 

یادتان باشد محتوای معمولی کمتر کسی را بدون کمپین های تبلیغاتی جلب می کند. نکته مهم دیگر اینکه به طور معمول استفاده از کمپین های تاثیرگذار فقط برای مدت زمانی محدود در ذهن مخاطب هدف ماندگاری دارد. این امر می تواند برای شما اهمیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز به شدت کاهش دهد. نکته مهم اینکه شما در این میان باید برای بهینه سازی شرایط تان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از کیفیت بالاتر محتوا باشید، در غیر این صورت بازاریابی ارگانیک از سوی برند شما با شکست رو به رو می شود. 

در بازاریابی ارگانیک خبری از صرف هزینه برای تبلیغ محتوا از سوی اینستاگرام یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری نیست. درست به همین دلیل شما در شرایط بسیار سختی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان قرار می گیرید. این امر شما را در حاشیه بازار قرار داده و در صورتی که مزیت دیگری برای رقابت با دیگر برندها نداشته باشید، خیلی زود بدل به برندی کلیشه ای خواهید شد. 

مهمترین نکته در زمینه بازاریابی ارگانیک مربوط به ایجاد آمادگی در برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر شما را به طور چشمگیری از نظر تعامل با مخاطب هدف در شرایط ناگواری قرار می دهد. درست به همین دلیل باید همیشه فعالیت تان در این میان را بهینه سازی نمایید. یک شروع مناسب در این میان الگوبرداری از برندهای موفق در زمینه بازاریابی ارگانیک است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را به طور چشمگیری در بازار بهینه سازی خواهد کرد. 

بارگذاری مداوم محتوا

کاربران در شبکه های اجتماعی برندهایی که دیر به دیر پست بارگذاری می کنند، به سادگی فراموش خواهند کرد. این امر برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته و امکان تاثیرگذاری قابل ملاحظه ای بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای متفاوت و قابل تأمل است. برندهایی که دیر به دیر محتوا تولید می کنند، یا بی نهایت از اعتبار برندشان در میان مشتریان مطمئن هستند یا اینکه بی خیالی زیادی به خرج داده اند. 

اگر برند شما اعتبار بسیار زیادی در بازار دارید، بازهم بازاریابی در قالب تولید مداوم محتوا ایده خوبی خواهد بود. این امر دست کم برند شما را برای همیشه در کانون توجه مشتریان قرار می دهد و شانس رقبا برای رسیدن به شما را نیز کاهش خواهد داد. از سوی دیگر اگر شما همیشه نسبت به وضعیت برندتان بی خیال هستید، باید خیلی زود شرایط را تغییر دهید، در غیر این صورت شاید به سرعت و خیلی زود توانایی تان در این میان کاهش پیدا کرده و حتی یک نفر نیز دیگر به برندتان نگاه هم نکند. 

بارگذاری مداوم محتوا در شبکه های اجتماعی برای هر برند معنای متفاوتی دارد. برخی از کسب و کارها هفته ای دو تا سه پست را باگذاری می کنند. در وضعیتی دیگر، برخی از کسب و کارها نیز روزانه تا سه محتوا را به اشتراک می گذارند. تصمیم گیری درباره نرخ بارگذاری محتوا به طور کامل برعهده شما و تیم بازاریابی تان خواهد بود. نکته مهم اینکه شما باید همیشه وضعیت برندتان در تعامل با رقبا را در نظر داشته باشید. پس اگر رقبای شما خیلی زود پست منتشر می کنند، اینکه شما هفته ای یک یا دو پست بارگذاری کنید، شاید بی نهایت غیرمنطقی باشد. درست به همین دلیل باید کارتان را توسعه داده و شرایط را متفاوت سازید. 

استفاده از هشتگ های مناسب

بازاریابی ارگانیک در اینستاگرام

هشتگ ها در طول سال های اخیر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف داشته اند. این هشتگ ها در اینستاگرام به کاربران برای پیدا کردن محتوای مورد علاقه شان، صرف نظر از اکانت های بارگذاری، کمک می کند. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرگز بدون هشتگ ها شانسی نخواهید داشت. 

امروزه پیدا کردن هشتگ های مناسب از صرف استفاده آنها مهمتر است. درست به همین دلیل شما باید همیشه راهکارهای حرفه ای برای خودتان داشته باشید. در غیر این صورت هرگز فرصت تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی کنید. 

یکی از راهکارهای مناسب برای پیدا کردن هشتگ ها مربوط به استفاده از ابزارهای کمکی است. شما می توانید همیشه بر روی کیفیت بالای هشتگ های مرتبط با دنیای کسب و کار حساب کنید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و شرایط تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد. ابزارهای گوگل برای پیدا کردن هشتگ های مناسب همیشه تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد. درست به همین دلیل شما می توانید از ابزارهایی نظیر گوگل ترندز یا گوگل کی وردز برای پیدا کردن هشتگ های مناسب استفاده کنید. بی شک با جست و جویی ساده در فضای اینترنت شما به راحتی هرچه تمام تر امکان پیدا کردن ابزارهای متنوع تری را نیز خواهید داشت. با این حال یادتان باشد بسیاری از خدمات ابزارهای گوگل به طور کاملا رایگان عرضه می شود. بنابراین باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف این نکات را در دستور کار قرار دهید. 

استفاده از هشتگ ها باید به طور حرفه ای و دقیق صورت گیرد، در غیر این صورت شاید تاثیرگذاری اولیه را به طور کامل از دست داده و دیگر توانایی بهبود کسب و کارتان را نداشته باشد. توصیه ما در این میان استفاده از میانگین سه تا پنج هشتگ برای هر پست است. این امر نه تنها مخاطب هدف را گیج نخواهد کرد، بلکه موجب اذیت کاربران نیز نمی شود. درست به همین دلیل شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت شاید با هشتگ های زیاد عملا مانع از تحقق اهداف برندتان در زمینه بازاریابی ارگانیک شوید. 

بی شک بازاریابی ارگانیک از آنجایی که هزینه زیادی برای برندها به همراه ندارد، همیشه مورد جذابی محسوب می شود. با این حال شما نباید هرگز دست به اقدامات غیرمنتظره و تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور غیرمنتظره بزنید. این امر می تواند برای شما هزینه بسیار زیادی به همراه داشته و حتی اعتبار برندتان را نیز از بین ببرد. درست به همین دلیل ما در زمینه استفاده از هشتگ ها همیشه توصیه ما رعایت تعادل است، در غیر این صورت هشتگ های زیاد هم کاربران را مشکوک می کند، هم برای شما هزینه زیادی به همراه دارد. 

استفاده از قدرت اموجی ها

اموجی ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه قدرت بسیار زیادی به همراه دارند. درست به همین دلیل برخی از بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه از اموجی ها استفاده می کنند. وقتی شما در بازاریابی ارگانیک بودجه ای برای تبلیغ محتوای تان ندارید، باید بیش از هر زمان دیگری از قدرت اموجی ها سود ببرید. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی داشته و توانایی تان را نیز به نحو موثری افزایش دهد. 

اموجی ها اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. این امر می تواند شانس برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری بهبود بخشد. این نکته درباره برندهایی که در بازارهای جهانی اقدام به بازاریابی می کنند، مصداق بسیار بیشتری دارد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، می توانید وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نمایید. 

اموجی ها برای تمام مردم در سراسر دنیا قابل درک است. به همین خاطر بسیاری از بازاریاب ها حتی در متن های کپشن شان نیز از اموجی سود می برند. اگر شما بتوانید در ویدئوهای بازاریابی تان نیز به نحوی از اموجی ها سود ببرید، دیگر کارتان بی عیب خواهد بود. 

در بازاریابی ارگانیک اهمیت محتوای بصری بسیار بیشتر از سایر محتواست. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال بهینه سازی شرایط تان برای بهبود روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید یک بار برای همیشه کارتان را با اموجی را پیش ببرید. پس از این به بعد در تولید محتوا حتی یک بار هم که شده استفاده از اموجی ها را فراموش نکنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت دوباره‎ای برای تعامل با مخاطب هدف آن هم با هزینه ای بسیار اندک پیدا نکنید. 

استفاده از تگ کردن دیگران

بازاریابی ارگانیک در اینستاگرام

تگ کردن دیگران در پست های اینستاگرام هم به آنها اطلاع دقیقی درباره محتوای شما می دهد، هم مکان به اشتراک گذاری اعتبار بازاریابی را فراهم می کند. این روزها برندهای بسیار زیادی در دنیای بازاریابی و کسب و کار با هم همکاری های نزدیک دارند. درست به همین دلیل استفاده از روش های مناسب برای سهیم شدن اعتبار بازاریابی با هم امر مهمی خواهد بود. 

شاید در نگاه نخست اینستاگرام هیچ گزینه ای برای شریک شدن اعتبار میان برندها نداشته باشد. در این صورت باید اندکی دقیق تر به امکانات این پلتفرم نگاه کنیم. در این بخش ما به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از تگ کردن کاربران دیگر کمک می کنیم. 

بی شک شما قرار نیست هر کاربری را در پست های تان تگ کنید. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و تاثیرگذار است. بنابراین تگ کردن کاربران در پست ها باید با دقت نظر بالایی صورت گیرد. پیشنهاد ما در این میان همکاری با برندهای مختلف و تگ کردن آنها زیر پست های تان است. این امر شما را در کانون توجه برندها قرار داده و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. 

وقتی شما همکاری تان با برندهای دیگر، در صورت امکان برندهای بزرگتر، را نشان می دهید بسیاری از مشتریان نسبت به خرید از شما ترغیب می شوند. این امر می تواند شانس شما را به طور چشمگیری توسعه داده و در بازار اعتباری برای تان به همراه داشته باشد. یادتان باشد برندهای بزرگ به طور معمول تمایل زیادی برای همکاری با کسب و کارهای کوچکتر ندارند. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. درست به همین دلیل شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. 

تگ کردن کاربران در زیر محتوای بازاریابی یک برند یا در داخل آن باید همیشه همراه با دقت نظر بسیار زیادی صورت گیرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن کمک می کند. همچنین شما باید همیشه اجازه اولیه برای تگ کردن طرف مقابل را داشته باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد کارتان با مشکل زیاد رو به رو می شود. 

خیلی بر روی ویدئوها تاکید نکنید

بازاریابی ارگانیک در اینستاگرام

بی شک اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم ها برای بارگذاری ویدئو محسوب می شود. با این حال شما قرار نیست همیشه در این فضا ویدئو بارگذاری کنید. این امر می تواند دشواری بسیار زیادی برای شما به همراه داشته و حتی نظر کاربران را نیز نسبت به برندتان عوض کند. توصیه ما در این میان تلاش برای بارگذاری تصاویر با کیفیت در کنار ویدئو است. این امر شما را بدل به برندی حرفه ای و دوست داشتنی برای مشتریان می کند. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست. 

ویدئوهای مناسب نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد، اما اگر شما یاد نگیرید به سلیقه مخاطب هدف احترام بگذارید، هیچ سودی از این استراتژی نخواهید برد. توصیه ما در این میان تلاش برای بارگذاری محتوا به طور متنوع است. شما می توانید حتی از اینفوگرافی های مختلف نیز برای توسعه کارتان استفاده کرده و شانس تان در این میان را بهبود بخشید. 

بارگذاری ویدئو در پلتفرم های مختلف

شما قرار نیست برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب بازاریابی ارگانیک بر روی توانایی دیگر اکانت های تان حساب نکنید. این امر به معنای کلاسیک تبلیغات محسوب نمی شود، چراکه شما در این میان هزینه ای برای پروموت کردن محتوای تان پرداخت نمی کنید. درست به همین دلیل استفاده از گزینه بارگذاری محتوا در پلتفرم های مختلف می تواند به شما کمک کند. این امر کیفیت بازاریابی ارگانیک شما را افزایش داده و شمار بالایی از کاربران را به سوی سایت برندتان هدایت می کند. نتیجه امر اینکه شما می توانید کارتان را به خوبی دنبال نمایید. این امر برای بهبود وضعیت بازاریابی در دنیای امروز کسب و کار بسیار مهم خواهد بود. 

یادتان باشد سرمایه گذاری بر روی اینستاگرام به تنهایی ریسک بسیار بزرگی خواهد بود. درست به همین دلیل شما باید کارتان را به بهترین شکل ممکن با تمرکز بر روی پلتفرم های مختلف دنبال کنید. این امر می تواند در بازاریابی ارگانیک نیز به شما و برندتان کمک زیادی نماید. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا