بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی با گوگل کی ورد پلنر همراه با تکنیک های طلایی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ران لیبک – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای کسب و کار مربوط به عرصه سئو است. یکی از ابزارهای حرفه ای گوگل برای عرصه سئو شامل گوگل کی ورد پلنر (Google Keyword Planner) است که نیاز دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است.

از حوزه های پرطرفدار در دنیای کسب و کار مربوط به عرصه سئو است. این حوزه جذابیت بسیار زیادی برای مردم دنیا داشته و بسیاری از کارآفرینان برای حرفه ای‎ شدن در آن مشغول برنامه ریزی های بسیار سفت و سختی هستند. در این میان برند شما نیز برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان باید برنامه های بسیار دقیقی برای سئو محتوا داشته باشد، در غیر این صورت شاید به سادگی هرچه تمام تر توانایی تان در این میان از بین رفته و رقبا در کمال خونسردی جای شما در بازار را بگیرند. 

استفاده از ابزارهای درست و دقیق برای سئو محتوا می تواند همیشه ایده بسیار خوبی باشد. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و وضعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد در این میان شما می توانید همیشه روی ابزارهای گوگل حساب کرده و از آنها بدون نیاز به پرداخت هزینه های بالا سود ببرید. یکی از ابزارهای حرفه ای گوگل برای عرصه سئو شامل گوگل کی ورد پلنر (Google Keyword Planner) است.

ابزار گوگل کی ورد پلنر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و امکان پیدا کردن بهترین کلیدواژه های ممکن در هر حوزه را نیز به همراه خواهد داشت و به بازاریابی کمک خواهد نمود. 

بدون تردید در بازار ابزارهای بسیار زیادی برای فعالیت برندها در عرصه سئو وجود دارد. با این حال ابزار گوگل به دلیل شهرت و اعتبار این برند در بازار جذابیت های بسیار بیشتری به همراه دارد. شما می توانید از این ابزار در بسیاری از مواقع به طور کاملا رایگان بهره برده و شرایط تان را نیز با استفاده درست از آن بهینه سازی کنید. 

بسیاری از کارآفرینان به هنگام استفاده از ابزار گوگل برای سئو محتوا درک درستی از امکانات آن و همچنین شیوه درست استفاده از آن ندارند. درست به همین خاطر به طور مداوم با مشکلاتی در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو شده و در این میان مشکلات شان به طور مداوم افزایش پیدا می کند. اگر شما مایل به استفاده درست و حرفه ای از ابزار گوگل هستید، می توانید در این مقاله نکات و توصیه های بسیار حرفه ای پیدا کنید. در ادامه آموزشی کاربردی برای سئو محتوا با ابزار گوگل کی ورد پلنر را مرور خواهیم کرد. 

انتخاب کلیدواژه های کمتر شناخته شده با بازگشت سرمایه بالا

بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی

در هر حوزه ای از کسب و کار برخی از کلیدواژه ها دارای طرفدارهای بسیار زیادی هستند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به برندها کمک کرده و به طور کلی کاربران با جست و جوی آنها محتوای دلخواه شان را پیدا می کنند. یک ایده مناسب در این میان استفاده از کلیدواژه های پرطرفدار برای سئو بهینه محتوای سایت یا شبکه های اجتماعی است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت برندتان را نیز به طور چشمگیری بهبود بخشد. با این حال در بلندمدت استفاده مداوم از کلیدواژه های بی نهایت محبوب می تواند برای شما دردسرساز شود. 

بسیاری از مردم در طول زمان به محتواهایی که کلیدواژه های کلیشه ای یا خیلی محبوب دارند، توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر می تواند برای شما تاثیرگذاری لازم را از بین برده و مشکلات برند شما را به طور مداوم افزایش دهد. توصیه ما برای شما در چنین شرایطی تلاش برای استفاده از کلیدواژه های کمتر شناخته شده اما دارای تاثیرگذاری بالاست. 

وقتی در یک عرصه از کسب و کار نوآوری تازه ای صورت می گیرد، بسیاری از برندها در طول زمان به آن عادت می کنند. این امر در مورد کلیدواژه ها نیز مصداق دارد. وقتی یک برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به کلیدواژه های متنوع دارد، باید به طور مداوم به دنبال استفاده از نمونه های تاثیرگذار باشد. این امر می تواند شامل ترندهای تازه یا به روز نیز شود. با این حساب اگر شما قبل از سایر رقبا اقدام به استفاده درست از کلیدواژه های پرکاربرد کنید، بسیاری از مشکلات تان در این میان حل خواهد شد. 

بدون تردید هر برندی برای تولید محتوا برنامه خاص خودش را دارد. اگر شما برای مدت زمانی طولانی کلیدواژه های برندتان در زمینه بازاریابی را تغییر ندهید، به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی آنها را از دست می دهید. بازار کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر است. با این حساب شما هم باید خیلی زود نسبت به استفاده از ایده های تازه در بازار اقدام نمایید، در غیر این صورت شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران سخت تر از هر زمان دیگری می شود. 

ابزار گوگل کی ورد پلنر در این میان تازه ترین ترندها و کلیدواژه ها را به شما نشان می دهد. این کلیدواژه ها شاید محبوبیت بسیار زیادی نداشته باشد، اما به دلیل تاثیرگذاری بالا بر روی مخاطب هدف در بلندمدت می تواند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری برندها و بازاریابی باشد. 

یادتان باشد برترین کلیدواژه ها همیشه در بازار حسابی محبوب نیستند. شما در صورت استفاده از کلیدواژه های متفاوت می توانید به خوبی ماهیت منحصر به فرد برندتان را نشان داده و بر روی مخاطب هدف سطح بالایی از تاثیرگذاری را پیاده کنید. 

دسته بندی کلیدواژه ها

بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی

بدون شک کلیدواژه های مورد نیاز برندها برای تولید محتوا همیشه به یک شکل نیست. این کلیدواژه ها براساس موقعیت یک برند یا شرایطش در بازار به طور مداوم تغییر می کند. درست به همین دلیل شما نیز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه راهکارهای تازه و دسته بندی محتوا را مد نظر قرار دهید. استفاده از یک کلیدواژه برای تمام شرایط می تواند شما را در موقعیت بسیار دشواری قرار دهد. همین امر از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برند شما را به سرعت بدل به گزینه ای کلیشه ای خواهد کرد. 

گوگل با ابزار گوگل کی ورد پلنر در زمینه کلیدواژه ها به بازاریاب ها امکان دسته بندی کلیدواژه های ‎شان را می دهد. به این ترتیب شما براساس ماهیت هر پست تان امکان انتخاب از میان انبوهی از کلیدواژه ها را پیدا کرده و به سادگی هرچه تمام تر روی آنها تاثیر خواهید گذاشت. این امر در مدت زمانی کوتاه برند شما را بدل به گزینه ای جذاب و دوست داشتنی برای مشتریان می کند. به این ترتیب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی شما و کسب و کارتان نخواهد بود. 

دسته بندی کلیدواژه ها باید براساس ماهیت و حوزه آنها صورت گیرد. این امر در صورتی که شما خیلی زود نیاز به کلیدواژه های تازه پیدا کنید، به کمک ‎تان می آید. اشتباه برخی از برندها در زمینه استفاده از کلیدواژه ها و سئو محتوا مربوط به عدم دسته بندی آنهاست. با این حساب شما باید همیشه ایده های تازه و کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشید. این امر می تواند در موقعیت های مهم بدون هیچ زمان اضافه ای شما را با انبوهی از کلیدواژه های مناسب تان رو به رو سازد. 

یادتان باشد همیشه فعالیت بازاریابی با تکنیک ها و روتین های ثابت تاثیرگذاری بالاتری دارد. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن کمک کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت ارتقا دهد. در این صورت شما به سادگی و بدون نیاز به صرف هزینه های بالا امکان بهبود وضعیت سئو محتوای تان را پیدا می کنید. 

الگوبرداری از رقبا

بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی

یکی از ایده های جذاب و کم هزینه برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب مربوط به استفاده از تجربه برندهای دیگر است. این امر به طور معمول برای برندها جذابیت بسیار زیادی داشته و موقعیت آنها در بازار را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. درست به همین دلیل امروزه شمار بالایی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات کمتری به نسبت گذشته رو به رو هستند. 

شما لازم نیست برای پیدا کردن کلید واژه های مناسب در عرصه کسب و کار همیشه خودتان دست به کار شوید. گاهی اوقات استفاده از ایده های مربوط به سایر کسب و کارها شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد. نکته مهم در این میان تلاش برای الگوبرداری از برندهای دیگر به جای کپی سطحی از روند کارشان است. بی شک یک برند در صورت کپی کردن کار دیگر کسب و کارها خیلی زود از فهرست کسب و کارهای مورد علاقه مشتریان خارج خواهد شد. بنابراین شما باید در عوض به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف با کمترین هزینه ممکن باشید.

بی شک در هر بازاری برخی از برندها دارای امکانات و بودجه بالاتری هستند. شما باید برای الگوبرداری در زمینه استفاده از کلیدواژه ها بر روی چنین برندهایی تمرکز کنید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان در بازار را نیز بیش از هر زمان دیگری بهینه سازی خواهد کرد. 

خوشبختانه گوگل کی ورد پلنر در این مرحله نیز به فکر بازاریاب ها بوده است. بر این اساس شما امکان ارزیابی عملکرد رقبا و کلیدواژه های مورد استفاده آنها با کاربرد ساده ابزار گوگل را دارید. این امر در قالبی دسته بندی شده و بسیار کاربردی پیش روی شما قرار می گیرد. با این حساب دیگر هیچ مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نداشته و شرایط کاری ‎تان در این میان به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد شد. 

بدون شک برخی از رقبای بزرگ شما در بازار سال های متمادی محبوب مشتریان بوده اند. این امر می تواند برای شما جذابیت های زیادی داشته باشد. الگوبرداری از برندهای بزرگ همیشه برای کسب و کارهای کوچکتر ایده جذابی محسوب می شود. شما در این صورت به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. این نکته می تواند به شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف و تکرار موفقیت هایی نظیر برندهای بزرگ کمک کند. با این حساب شما باید همیشه به فکر تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف با استفاده از تمام ظرفیت های بازاریابی باشید، در غیر این صورت شاید از نظر مالی و امکانات در دسترس هرگز کیفیت محتوای سئوی ‎تان به پای دیگر برندها نرسد.

استفاده از کلیدواژه مخصوص برای هر محتوا

بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی

بازاریابی در دنیای کنونی دیگر یک کار ساده و بی دردسر نیست. شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این شرایط از تمام ظرفیت های برندتان نهایت استفاده را کرده و در راستای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف توان تان را به کار گیرید. در این میان کاربرد کلیدواژه های مخصوص برای هر پست می تواند ایده بسیار خوبی باشد. 

گاهی اوقات برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. این امر می تواند وضعیت بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تغییر دهد. شما لازم نیست برای جلب نظر مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی را به جان بخرید. این امر می تواند با استفاده از کلیدواژه های اختصاصی و بهینه سازی شده وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تقویت نماید. 

ابزار گوگل کی ورد پلنر در اغلب موارد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکانات بسیار متنوعی پیش روی برندها بخصوص در بازاریابی قرار می دهد. این امر به شما فرصت کافی برای تاثیرگذاری با محتوای مناسب بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. یادتان باشد شما در هر پست به غیر از کلیدواژه های اختصاصی باید برخی از کلیدواژه های رایج را نیز در دستور کار قرار دهید. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. 

محتوای بازاریابی شما باید در نهایت امر در دسترس کاربران به طور عمومی قرار گیرد. این امر در صورت استفاده از کلیدواژه های درست و کاربردی بسیار بهتر دنبال خواهد شد. بنابراین شما باید هرچه زودتر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با ترکیبی از کلیدواژه های عمومی و تخصصی باشید. 

ابزار گوگل کلی ورد پلنر در این میان به شما برای انتخاب بهترین کلیدواژه های ممکن کمک می کند. این امر از طریق ارائه فهرستی بلند بالا از کلیدواژه های مختلف صورت گرفته و شانس تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای تقویت می کند. یادتان باشد شما براساس وضعیت هر کلیدواژه امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. بر این اساس در انتخاب فهرست تان هرگز نباید عجله کنید. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. 

استفاده از کلیدواژه های سوالی

شما لازم نیست همیشه ارتباط بسیار ساده و کلیشه ای با مخاطب هدف داشته باشید. این امر می تواند با استفاده از سوالات کلیدی جذابیت محتوای تان را به طور چشمگیری افزایش دهید. بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید، استفاده از برخی کلیدواژه های سوالی است. اینطوری علاوه بر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور سنتی امکان طرح سوالات کلیدی و افزایش توجه آنها به محتوای تان را نیز خواهید داشت. این امر در بلندمدت برای شما مزایا و جذابیت های بسیار متعددی به همراه خواهد داشت. 

طرح سوالات مناسب در برخی از موارد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کلیدی محسوب می شود. این امر می تواند موقعیت شما در بازار را تقویت کرده و شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به شدت بهینه سازی کند. 

ابزار گوگل کی ورد پلنر برای چنین شرایطی کاملا در دسترس شماست. شما می توانید با استفاده از این ابزار کلیدواژه های مناسب را شناسایی کرده و در قالب سوالی آنها را مطرح کنید. همچنین در صورت تمایل امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با بررسی برخی از بهترین الگوهای طرح سوال نیز وجود دارد. 

یادتان باشد سوالات شما باید به موقع و درست طراحی شود، در غیر این صورت شاید تاثیرگذاری لازم را به همراه نداشته و توانایی تان برای تعامل بهتر با مخاطب هدف نیز به طور کامل از بین برود. توصیه ما در این بخش مرور برخی از نمونه های موفق از طراحی سوال در زمینه سئو است. این امر شما را با تجربه ای مناسب به سوی طراحی سوال و سئو محتوا هدایت خواهد کرد. 

استفاده از فیلترهای جغرافیایی

بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی

هر کلیدواژه ای می تواند در یک موقعیت مکانی مناسب جذابیت زیادی داشته و در یک موقعیت دیگر فاقد جذابیت لازم و کاربردی باشد. این امر برای بسیاری از برندها نکته بی نهایت مهمی محسوب شده و شرایط شان در بازار را نیز تغییر می دهد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه دسته بندی مشتریان احتمالی براساس موقعیت مکانی شان را به یاد داشته باشید. 

استفاده از فیلترهای مرتبط با موقعیت مکانی می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و شرایط تان در بازار را نیز به نحو قابل ملاحظه ای تغییر دهد. مثلا اگر شما هم مشتریان شهری و هم روستایی دارید، می توانید از دو گروه کلیدواژه متفاوت برای تاثیرگذاری بر روی هر کدام از آنها سود ببرید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

یادتان باشد شما با دسته بندی مشتریان به طور حرفه ای و استفاده از موقعیت مکانی شان برای کاربرد کلیدواژه های بهتر همیشه فرصت تاثیرگذاری بر روی آنها را پیدا خواهید کرد. این امر موقعیت شما در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی می کند. پس همیشه پیش از انتشار محتوای تان نیم نگاهی نیز به وضعیت موقعیت مکانی مشتریان یا مخاطب هدف تان داشته باشید. این امر در بلندمدت تاثیر بسیار مثبتی بر روس سئو محتوای تان خواهد داشت. 

منبع: فرصت امروز از searchenginejournal

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا