بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : سوزی مارینو – کارشناس بازاریابی محتوا   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

تمام بازاریاب ها به خوبی از اهمیت شبکه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اطلاع دقیق دارند. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی داشته و توجه کاربران را نیز به کسب و کارتان به طور چشمگیری توسعه دهد. یادتان باشد در دنیای کنونی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما به تمام ظرفیت های برندتان نیاز دارید. درست به همین خاطر بی توجهی به بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند برای برندتان هزینه های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. این امر در بسیاری از مواقع شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات زیادی رو به رو ساخته و توانایی تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد.

یکی از مشکلات مهم در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی گستردگی پلتفرم های در دسترس است. این امر می تواند شما را از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با دردسرهای زیادی رو به رو ساخته و حتی سرمایه گذاری تان در این حوزه را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد. درست به همین دلیل در طول سال های اخیر استفاده از الگویی نوین در عرصه بازاریابی در شبکه های اجتماعی میان برندها توسعه پیدا کرده است. این الگو شامل بازاریابی بین کانالی است. وقتی از این الگوی بازاریابی صحبت می کنیم، به عبارت دقیق روش تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مد نظر داریم. این امر شامل بارگذاری محتوا در چند شبکه اجتماعی به طور همزمان است. چنین امری می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای کرده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید کارتان را با استفاده از این شیوه دستخوش تحولی اساسی نمایید. 

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

بسیاری از برندها مایل به حضور در تمام شبکه های اجتماعی دنیا هستند. این امر شاید در نگاه نخست خیلی جالب به نظر برسد، اما در عمل هرگز ممکن نیست. درست به همین دلیل شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه روند کاری تان را تغییر دهید. این نکته می تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد. انتخاب پلتفرم های محبوب در دنیای بازاریابی و سپس تمرکز بر روی تولید محتوا در آنها نکته بی نهایت مهمی محسوب می شود. این امر می تواند برای شما جذابیت و هیجان بسیار زیادی به همراه داشته و وضعیت تان را نیز به خوبی تغییر دهد. درست به همین خاطر شما باید کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال نمایید. 

استفاده از پلتفرم های برتر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه می تواند ایده ای تاثیرگذار محسوب شود. این امر شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و کارتان را نیز بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری می کند. هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از الگوی بازاریابی چندکاناله است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای کرده و کارتان در حوزه بازاریابی را بی نهایت ساده سازد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مرور خواهیم کرد. 

چرا بازاریابی چندکاناله مهم است؟

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

بازاریابی چندکاناله برای برندها اهمیت زیادی دارد. این امر می تواند آنها را به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه مشتریان قرار داده و کارشان را ساده تر از هر زمان دیگری سازد. نکته مهم اینکه شما برای بهبود روند کاری تان باید همیشه فعالیت بسیار خوبی در دنیای بازاریابی داشته باشید. برخی از مزایای استفاده از بازاریابی چندکاناله در این میان می تواند به شرح ذیل باشد:

صرفه جویی در زمان

شما با استفاده از بازاریابی چندکاناله می توانید همیشه درست و به موقع برای مخاطب هدف تان محتوای تاثیرگذار آماده کنید. این امر در بلندمدت از شما برند بسیار خوب و دوست داشتنی خواهد ساخت. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر بیشتر و بیشتر با بحران تولید محتوا مواجه شده اند. این امر درباره شرایط و ویژگی های منحصر به فرد دیگر پلتفرم ها نیز مصداق دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، می توانید به سادگی و بدون درگیری شدید با جزییات مربوط به شبکه های اجتماعی این کار را انجام دهید. 

صرفه جویی در زمان در حوزه بازاریابی به شما امکان ایده پردازی بیشتر و افزایش کیفیت فرآیند بازاریابی تان را خواهد داد. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را نیز به طور جدی ارتقا دهد. این نکته برای شما جذابیت بسیار زیادی داشته و شانس شما در عرصه بازاریابی را نیز به شدت بیشتر می کند. هرچه باشد این روزها همه به دنبال استفاده از زمان به بهترین شکل ممکن هستند. در این رابطه شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر کارتان را در این میان دنبال کنید. 

استفاده درست از بودجه

بودجه های بازاریابی همیشه محدود و بسیار جزئی است. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی مشکلات تان را نیز بی نهایت افزایش دهد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه مشکلات بسیار زیادی خواهید داشت. این امر می تواند شما را به طور قابل ملاحظه ای در درگیری میان صرفه جویی در بودجه و تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف قرار دهد. چنین شرایطی حتی برای بازاریاب های حرفه ای نیز بسیار مشکل خواهد بود. نکته ای که در این میان وجود دارد، تلاش برای استفاده از شیوه ای است که هم هزینه های شما را کاهش دهد، هم اینکه به شما فرصت تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف را نیز بدهد. 

تعامل با کاربران گسترده

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

بی شک وقتی کسب و کار یک برند توسعه پیدا می کند، میزان و تعداد مخاطب هدف آن نیز به طور تصاعدی رشد پیدا خواهد کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز توسعه خواهد داد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چاره ای به غیر از استفاده از نکات حرفه ای نخواهید داشت. این امر می تواند برای شما به شدت جذاب و هیجان انگیز باشد. البته به شرط اینکه یک تکنیک درست داشته باشید. بازاریابی بین شبکه های اجتماعی مختلف به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور استاندارد خواهد داد. این امر شانس شما در عمل را به طور چشمگیری افزایش داده و راهکارهای بسیار زیادی برای بهبود اوضاع پیش روی تان قرار می دهد. 

بی شک بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات زیادی دارند. این امر می تواند برای بسیاری از برندها مشکل ساز شده و حتی دردسرهای آنها را نیز به شدت افزایش دهد. درست به همین دلیل شما برای بهبود وضعیت بازاریابی تان نیاز به استفاده از راهکارهای دقیق و درست دارید. بازاریابی بین کانالی می تواند به شما فرصت مدیریت تمان کاربران، هرچند پرتعداد، را بدهد. در این صورت شما دیگر توانایی بهبود اوضاع تان را بدون دردسر اضافه پیدا می کنید. 

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

تکنیک های بازاریابی بین کانالی

برنامه ریزی برای ماجراجویی مخاطب هدف

اینکه شما به دنبال بارگذاری محتوا در چند شبکه اجتماعی و فعالیت همزمان در تمام آنها هستید، امر بسیار مهمی محسوب می شود. نکته مهم در این رابطه تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از راهکارهای حرفه ای و تاثیرگذار خواهد بود. این امر می تواند به شما امکان تاثیرگذاری بهتر و دقیق تر بر روی مخاطب هدف را به همراه داشته باشد. 

یادتان باشد در دنیای بازاریابی مخاطب هدف همیشه به دنبال بهترین تجربه ممکن است. اگر شما در این میان توانایی ارائه تجربه مورد نظر را نداشته باشید، وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد. نکته مهم اینکه مشتریان در عرصه کسب و کار با شما تعارف ندارند. درست به همین دلیل اگر توانایی ارائه یک تجربه خوب برای آنها را نداشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر سراغ برندهای دیگر خواهند رفت. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. 

طراحی یک برنامه برای پیش بینی صفر تا صد تعامل کاربران با برند شما امری ضروری خواهد بود. این نکته می تواند برای شما جذابیت های زیادی به همراه داشته و توانایی تان در این راستا را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد. نکته مهم اینکه شما برای ایجاد تحول در عرصه کسب و کار باید به طور مداوم کارتان را توسعه دهید. معنای این امر تلاش برای استفاده از یک برنامه دقیق و قابل انعطاف است. این امر شما را در طول زمان با راهکارهای بسیار متنوع و خلاقانه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو می سازد. 

طراحی یک قیف درست

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

قیف بازاریابی در بسیاری از روش های تولید محتوا و حتی تعامل با کاربران کاربرد دارد. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر روی شیوه های متنوعی تمرکز می کند. بر این اساس شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف باید مراحل مختلفی را مد نظر قرار دهید. در ساده ترین شکل ممکن شما ابتدا باید در میان کاربران با تولید محتوا آگاهی بخشی کرده و در مرحله بعد نظرشان به پیشنهادات برند را جلب کنید. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد و حتی شما را به سوی مرحله سوم نیز ببرد. در مرحله سوم شما به طور مشخص هدف تاثیرگذاری و ترغیب مشتریان به خرید را خواهید داشت. این قیف به شما برای ایجاد یک نظم دقیق در تمام فعالیت های بازاریابی تان کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر در فرآیند بازاریابی با مشکلات یا سردرگمی های مختلف رو به رو نخواهید شد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی گاهی اوقات شانس تان در زمینه تولید محتوا را نیز به شدت کاهش دهد. 

یادتان باشد در بازار بسیاری از برندها به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. این امر یعنی شما باید به بهترین شکل ممکن کارتان را مدیریت کرده و روند تولید محتوا را نیز ارتقا دهید. اگر قیف مورد نظر همیشه مدنظر شما باشد، می توانید خیلی راحت کارتان را توسعه دهید. این امر برای شما جذابیت زیادی داشته و کارتان را نیز بهبود می بخشد. یادتان باشد در دنیای امروز شما برای بهینه سازی روند کاری تان باید همیشه نظر و ایده های مشتریان را نیز محاسبه کنید. این امر به شما فرصت خوبی برای شناخت مخاطب هدف و تولید محتوا به طوری حرفه ای خواهد داد. درست به همین دلیل شما باید کارتان را همیشه با بهترین شکل ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت خیلی زود با مشکلات عمده در مسیر بازاریابی مواجه شده و حتی شاید دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نیز پیدا نکنید.


 انتخاب کانال های بازاریابی

بازاریابی بین کانالی برای موفقیت کسب و کارها

اینکه شما در چند شبکه اجتماعی فعالیت بازاریابی داشته باشید، امر مهمی محسوب می شود. نکته مهمتر در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از روش های روزآمدتر است. منظور ما در این میان تلاش برای انتخاب پلتفرم مناسب برای بازاریابی در این میان خواهد بود. نکته مهم دیگر اینکه شما باید برای خودتان یک روش بهینه در دنیای بازاریابی انتخاب کنید، در غیر این صورت شاید هرچه هم محتوا تولید کنید، بازهم توانایی تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب تان را پیدا نکنید. 

شبکه های اجتماعی که مورد توجه کاربران قرار دارد، همیشه تعداد مشخصی دارند. این امر به شما برای شناسایی آنها کمک کرده و کار بازاریابی تان را نیز ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. نکته مهم در این راستا تلاش برای انتخاب پلتفرم های دارای سابقه و محبوب در میان کاربران است. اگر شما با ریسک بالا بر روی مخاطب هدف قدیمی برندتان سرمایه گذاری کنید، بدون تردید دیر یا زود کارتان به مشکل می خورد. آن وقت شاید کمتر کسی به شما فرصت دوباره برای بازاریابی بدهد. هرچه باشد کاربران در دنیای امروز شرایط بسیار متنوعی برای تولید محتوا دارند. اینکه کاربران شانس دوباره ای به شما نمی دهند، باید به مثابه یک عامل مهم برای تولید محتوا با بهترین کیفیت باشد. در این راستا انتخاب پلتفرم های درست نیز اهمیت زیادی دارد. 

خلاقیت بر مدار بودجه مشخص

شما برای خلاقیت در دنیای بازاریابی و تولید محتوای تازه همیشه فرصت های زیادی دارید. نکته مهم اینکه امتحان ایده های تازه در شبکه های اجتماعی همیشه هزینه قابل ملاحظه ای به همراه خواهد داشت. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ایده های نوآورانه باید همیشه نیم نگاهی به هزینه ها نیز داشته باشید. این امر می تواند شانس شما را به طور چشمگیری کاهش داده و روند فعالیت تان را نیز تغییر دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در مرز میان خلاقیت و نوآوری در عرصه کسب و کار و بودجه مناسب برند حرکت کنید. 

بدون تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط متفاوتی دارند. این امر می تواند شرایط ویژه ای برای شما به همراه داشته و شانس شما را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد. یادتان باشد اگر شما برای مدت زمانی طولانی از نوآوری در عرصه بازاریابی صرف نظر کنید، خیلی زود فرصت تان برای اثرگذاری بر روی کاربران تمام خواهد شد. درست به همین دلیل باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کرده و در این میان نیز به دنبال استفاده از ایده های تازه باشید. 

اگر شما امکان نظرخواهی از کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف درباره ایده های تازه تان را دارید، باید به طور مشخص این کار را انجام دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود با مشکلات اساسی در روند بازاریابی بین کانالی رو به رو شوید. یادتان باشد کاربران در هر شبکه اجتماعی نیاز به مشاهده محتوای مختلف دارند. این امر می تواند شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و حتی شرایط تان را نیز تغییر دهد. درست به همین خاطر باید همیشه نظرخواهی از کاربران را در کانون توجه قرار دهید. 

تعیین اهداف کوتاه مدت

شما برای بازاریابی بین کانالی به غیر از اهداف بلندمدت و کلان نیاز به استفاده از اهداف میان مدت و حتی کوتاه مدت نیز خواهید داشت. اینکه شما برای بهبود وضعیت تان در عرصه کسب و کار همیشه روند مناسبی را طی کنید، ایده آل بسیاری از برندها محسوب می شود. با این حال اگر در این بین خبری از دستیابی به اهداف مختلف نباشد، به مرور زمان هم شما و هم دیگر همکاران تان از روند تولید محتوا ناامید خواهید شد. این امر می تواند حتی برای شما به مثابه پایان دهی به روند بازاریابی نیز باشد. درست به همین خاطر شما باید همیشه کارتان را با بهترین کیفیت ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت خیلی زود میزان امیدواری تان پایان پیدا می کند. 

توصیه ما در عرصه بازاریابی امروز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده از اهداف کوتاه مدت برای تقویت روحیه خود و تیم تان است. این امر می تواند در بازه های زمانی مشخص به شما فرصت خوبی برای تجدید قوا داده و شانس تان در بازار را نیز به شدت افزایش دهد. 

بی شک هر بازاریابی در طول زمان دوره های مختلفی از ناامیدی نسبت به موفقیت را طی می کند. نکته مهم در این راستا استفاده از اهداف کوتاه مدت برای ایجاد اطمینان در میان کاربران است. این امر می تواند به شما روحیه بسیار خوبی داده و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری بهبود بخشد. یادتان باشد در دنیای امروز برای بهینه سازی روند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما باید کارتان را همیشه به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. در این میان اهداف کوتاه مدت نقش امیدواری های کوتاه و مناسب را خواهد داشت. به این ترتیب شما انگیزه تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش می دهید. 

هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف 

شما قرار نیست یک بار برای همیشه روند بازاریابی تان را با هدف گذاری بر روی مخاطب هدف طی کنید. این امر می تواند برای شما در طول زمان روی دهد. درست به همین خاطر باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال نمایید. این امر می تواند شما را به سوی بهبود روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان سوق دهد. یادتان باشد شما برای بهبود روند بازاریابی و تولید محتوای مناسب باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. این امر شامل هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف می شود. شما با این کار آن دسته از کاربرانی که قبلا به محتوای بازاریابی تان بی توجهی نشان داده اند را نیز در کانون توجه قرار خواهید داد. این امر می تواند برای شما به معنای هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف در عرصه بازاریابی باشد. 

بسیاری از برندهایی که بازاریابی بین کانالی را دنبال می کنند، به سادگی امکان هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف را خواهند داشت. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت ارتقا دهد. یادتان باشد از دست دادن مخاطب هدف باید برای شما به مثابه یک امر مهم محسوب شود. 

ارزیابی وضعیت بازاریابی

هر برندی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید برنامه های دقیقی داشته باشد. این نکته می تواند به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز بهبود بخشد. با این حال صرف یک برنامه خوب برای موفقیت تضمینی شما کافی نیست. شما در این راستا باید یک برنامه دقیق تر برای روند ارزیابی کارتان نیز داشته باشید. این نکته به شما برای تولید محتوای بهتر در شبکه های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد. 

یادتان باشد روند ارزیابی فرآیند بازاریابی باید به طور دقیق و منظم صورت گیرد. این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را نیز بهبود بخشد. یادتان باشد هر روند بازاریابی در دنیای امروز در صورتی که همراه با تکنیک های درست باشد و به خوبی ارزیابی شود موفق خواهد بود، در غیر این صورت شاید شما گاهی اوقات فقط احساس موفقیت در عرصه کسب و کار را پیدا کنید. این امر برای شما به شدت عجیب و نامناسب خواهد بود. 

استفاده از شیوه های تازه در عرصه بازاریابی برای هر برندی امر مهمی محسوب می شود. شما در بازاریابی بین کانالی باید همیشه حواس تان به تمام شبکه های اجماعی باشد. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما بدون ارزیابی دقیق روند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرگز شما را به موفقیت نخواهد رساند.

دریافت بازخوردهای مشتریان

دریافت بازخوردهای مناسب از سوی مشتریان می تواند به شما برای توسعه روند بازاریابی تان کمک کند. بسیاری از اوقات برندها به دلیل دغدغه های مختلف توانایی ارزیابی شرایط از دیدگاه مشتریان را ندارند. این امر می تواند در مدت زمانی بسیار کوتاه شما را در شرایط دشواری قرار داده و روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز تغییر دهد. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای بهینه سازی روند کاری شان به بازخورد کاربران نیاز مبرم دارند. درست به همین دلیل شما هم می توانید در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شانس تان را با دریافت این نظرات امتحان کنید. 

اشتباه بسیاری از برندها ایستادن در گوشه ای و انتظار برای دریافت نظرات کاربران است. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی روند تولید محتوای تان را نیز با مشکل رو به رو سازد. چنین نکته ای باید همیشه مد نظر شما قرار گیرد. درست به همین دلیل توصیه ما برای شما استفاده از روش های تعاملی برای دریافت نظرات کاربران است. این امر می تواند شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و اطلاعات بسیار مهمی نیز برای برند شما به همراه داشته باشد. بنابراین همیشه نکته مورد نظر را در کانون توجه خود و برندتان قرار دهید. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا