بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی در سایت برند با طراحی پاپ آپ های حرفه ای

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : اِویان گاتمن – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

مشاهده تبلیغات پاپ آپ در سایت های مختلف امری عادی برای کاربران محسوب می شود. بسیاری از تبلیغات موردنظر ماهیت آزاردهنده ای دارد، اما برخی از نمونه ها نیز با خلاقیت بسیار بالایی طراحی می شود. اگر برندها توانایی طراحی تبلیغات موردنظر به طور حرفه ای را داشته باشند، وضعیت بازاریابی شان به طور کامل متحول خواهد شد. نکته مهم اینکه بسیاری از برندها به چنین امر مهمی توجه ندارند. درست به همین خاطر روند استفاده از افزونه های مسدودسازی پاپ آپ ها در میان کاربران به طور روزافزونی در حال افزایش است. 

یکی از ایده های مناسب برای استفاده از پاپ آپ ها به عنوان شیوه ای جذاب در بازاریابی مربوط به قرار دادن شان در سایت رسمی برند است. امروزه اغلب کسب و کارها برای جلب نظر کاربران چنین پاپ آپ هایی را در سایت رسمی شان قرار می دهند. این امر موجب جلب توجه هرچه بیشتر کاربران و امکان تجربه موفقیت های بیشتر در زمینه بازاریابی می شود. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات اساسی و حرفه ای در زمینه بازاریابی با پاپ آپ است. این امر به شما برای طراحی نمونه های مناسب در سایت رسمی برندتان و تاثیرگذاری قابل ملاحظه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد.

تبلیغات پاپ آپ چیست؟

پیش از اینکه به سراغ شیوه هایی برای طراحی بخش پاپ آپ در سایت رسمی برندتان برویم، باید آشنایی کاملی با این مفهوم پیدا کنید. شهرت اصلی پاپ آپ ها به خاطر ساده سازی فرآیند دعوت به عمل (CTA) در زمینه بازاریابی است. چنین پاپ آپ هایی اغلب اوقات در سایت برندها در گوشه و کنار صفحه ظاهر می شود. دلیل استفاده از چنین المان هایی تلاش برای ارائه یک پیشنهاد جذاب یا دعوت از کاربران برای آشنایی بیشتر با برند است. 

متاسفانه در طول سال های اخیر شمار بالایی از برندها استفاده نادرستی از بخش پاپ آپ ها داشته اند. به همین خاطر توجه کاربران به این بخش به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است. اگر برند شما توانایی طراحی پاپ آپ های جذاب را داشته باشد، امکان تاثیرگذاری مضاعف بر روی افراد علاقه مند به کسب و کارتان فراهم خواهد شد. با این حساب شما دیگر مشکلی برای ضمیمه کردن یک بخش دعوت به عمل حرفه ای در سایت تان نخواهید داشت. 

چگونه پاپ آپ مناسب برای سایت تان طراحی کنید؟

وقتی یک برند در تلاش برای فعالیت بازاریابی است، هر اشتباه کوچکی هزینه بسیار سنگینی به همراه خواهد داشت. این نکته در مورد طراحی تبلیغات پاپ آپ نیز مصداق دارد. بنابراین شما باید بهترین عملکردتان را در این راستا نشان دهید، در غیر این صورت شاید سایت تان تمام جذابیتش برای مخاطب هدف را از دست بدهد. 

ما در این بخش برخی از توصیه ها و تکنیک های کاربردی برای طراحی پاپ آپ ها به طور حرفه ای در سایت برند را آماده کرده ایم. شما با استفاده از تکنیک های موردنظر امکان جلب نظر هر کاربری در فضای آنلاین را خواهید داشت. 

۱.    اهمیت پاپ آپ های متنی

پاپ آپ ها باید پیامی را برای مخاطب هدف نمایش دهد. ایراد برخی از پاپ آپ ها نمایش یک محتوای بزرگ تصویری و بی توجهی به محتوای متنی است. این امر مشکلات بسیار بزرگی پیش روی بازاریاب ها قرار می دهد. با این حساب مشاهده ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر عجیبی نخواهد بود. 

کاربران در طول سال های اخیر پاپ آپ های بسیار کلیشه ای را مشاهده کرده اند. این امر انگیزه آنها برای تعامل با مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده است. شاید این امر در نگاه نخست به معنای مسیر بسیار دشوار شما در عرصه بازاریابی باشد، اما دست کم امکان بهبود شرایط با عملکرد خلاقانه را خواهید داشت. به هر حال اگر انبوهی از برندهای کلیشه ای در بازار نباشد، شما هرگز به عنوان یک برند خلاق شناخته نخواهید شد. 

مهمترین نکته ای که شما درباره نمایش تبلیغات پاپ آپ باید مدنظر داشته باشید، استفاده از یک جمله کلیدی به عنوان پیام اصلی است. این جمله باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا کاربران به سادگی مطالعه اش کنند، در غیر این صورت شاید حتی یک نفر نیز به پاپ آپ شما توجه نشان ندهد. همچنین در صورت نمایش پاپ آپ ها در وسط صفحه شانس بالاتری برای جلب نظر کاربران خواهید داشت. بسیاری از کاربران پاپ آپ های کنار صفحات را در عمل مورد بی توجهی قرار می دهند. بنابراین شما با انتخاب جایی مناسب برای پاپ آپ متنی تان شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

۲.    زمان بندی همه چیز است!

هر چیزی در دنیا نیاز به زمان بندی درست دارد. حتی بزرگترین شرکای تجاری هم در زمان مناسب درخواست شراکت را مطرح کرده اند. اگر برندها از همان روز نخست تاسیس شان به دنبال همکاری با هم باشند، بدون تردید هیچ همکاری سازنده ای شکل نخواهد گرفت. نکته مهم در این میان انتخاب زمان مناسب برای تعامل با طرف مقابل است. این امر در زمینه بازاریابی نیز مصداق دارد. 

تبلیغات پاپ آپ اگر در زمان نادرست نمایش داده شود، تمام کاربران را فراری می دهد. این امر برای بسیاری از برندها شکست بسیار مهمی محسوب می شود. با این حساب شما باید به طور جدی از آن پرهیز نمایید. 

کاربران اغلب اوقات واکنش بسیار بهتری به پاپ آپ ها در طول گشت و گذارشان در سایت شما نشان خواهند داد. بنابراین باید همین حالا ایده مربوط به نمایش پاپ آپ ها در بدو ورود کاربران به سایت را فراموش کنید. این امر نه تنها کمکی به بهبود وضعیت بازاریابی شما نمی کند، بلکه ریزش شدید در ترافیک سایت را نیز به همراه دارد. 

زمان بندی درست در زمینه بازاریابی و نمایش پاپ آپ ها در بهترین حالت پس از اندکی حضور کاربران در سایت روی می دهد. اگر شما وبلاگ رسمی برای برندتان دارید و محتوای آموزشی در آن قرار می دهید، پس از اینکه کاربران روی هر مطلب شما کلیک کردند، امکان نمایش پاپ آپ ها وجود دارد. این امر نه تنها وضعیت بازاریابی شما را بدتر نمی کند، بلکه موجب توجه کاربران به پیشنهادهای برندتان هم خواهد شد. 

شما به طور کلی باید اول از همه اندکی علاقه در میان کاربران نسبت به سایت تان ایجاد کنید. این امر براساس مطالعات مختلف در زمینه بازاریابی پس از یک دقیقه حضور کاربران در سایت شما روی می دهد. براساس مطالعه همکاران ما در موسسه Content Marketing Institute و با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس، کاربران پس از اینکه یک دقیقه در سایت برندها حضور داشته باشند، انگیزه بسیار مضاعفی برای مشاهده پاپ آپ ها نشان خواهند داد. 

یکی از نکات مهمی که هر بازاریابی برای طراحی بخش پاپ آپ باید مدنظر داشته باشد، تفاوت حوزه های مختلف کاری است. بنابراین شما باید مطالعه خودتان برای دستیابی به بهترین زمان و الگوی نمایش پاپ آپ ها را داشته باشید، در غیر این صورت شاید فعالیت تان در این حوزه بیش از اندازه همراه با ریسک شود. 

۳.    متفاوت باشید

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در دنیای بازاریابی متفاوت بودن است. هیچ برند کلیشه ای در بازار توانایی جلب نظر کاربران را ندارد. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. شاید این امر در نگاه نخست بسیار دشوار به نظر برسد، اما شما با چند بار مشاهده نمونه های کلیشه ای در زمینه تبلیغات پاپ آپ به خوبی توانایی پرهیز از الگوهای تکراری را خواهید داشت. 

بسیاری از بازاریاب ها در ابتدای مسیرشان برای طراحی پاپ آپ ها به طور مداوم از دیگران کمک می گیرند. اگر شما فردی حرفه ای در این زمینه کنارتان دارید، باید به بهترین شکل ممکن از مهارت وی استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز موفق به طراحی یک پاپ آپ مناسب نشوید. 

یکی از ایده های مناسب برای متفاوت بودن در مقایسه با رقبا تلاش برای ارائه یک تخفیف مناسب به کاربران است. بدون تردید کاربران به یک تبلیغ پاپ آپ که پیشنهاد پر و پیمانی در رابطه با تخفیف داشته باشد، بی توجهی نخواهند کرد. با این حساب شما شانس بسیار بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس الگوی موردنظر خواهید داشت. 

اگر رابطه شما با مخاطب هدف سایت تان خوب باشد، به خوبی از المان های موردعلاقه آنها در زمینه بازاریابی خبر خواهید داشت. این امر برای بسیاری از برندها به مثابه مهمترین فرصت بازاریابی محسوب می شود. وقتی شما سلیقه مخاطب هدف تان را خیلی خوب بلد باشید، فرآیند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت. تنها نکته اساسی در این میان تلاش برای ایجاد رابط های نزدیک با مشتریان هدف است. 

۴.    پیشنهاد دقیق و روشن ارائه دهید

پیشنهادهای بخش پاپ آپ باید دقیق و روشن باشد، در غیر این صورت شاید کاربران هیچ توجهی به وضعیت بازاریابی شما نشان ندهند. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مسیر بسیار طولانی‎ای را طی می کنند. دلیل این امر تمایل برندهای موردنظر برای بیان پر از ابهام پیشنهادات شان است. اگر شما یک پیشنهاد درست و حسابی برای مشتریان تان دارید، باید آن را به بهترین شکل ممکن ارائه کنید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظرشان را به دست نیاورید. 

بی شک شما در اولین تلاش های تان برای طراحی تبلیغات پاپ آپ سختی های زیادی را متحمل خواهید شد. یکی از سختی های موردنظر مربوط به روشنی پیام تان برای مخاطب هدف است. راهکار موردنظر ما برای این چالش تلاش برای بازنگری در متن تبلیغ موردنظر پیش از انتشار رسمی است. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

پاسخ دادن به سوال درباره ویژگی های یک پیشنهاد مناسب در بخش پاپ آپ کار ساده ای نیست. بسیاری از کاربران در این رابطه نظرات مختلفی دارند، اما مهمترین نکات در این رابطه به شرح ذیل است:

  • پیشنهاد باید بدون ایراد و مشکل فنی باشد
  • مزیت پیشنهاد برای کاربران روشن باشد
  • کاری که مشتری برای استفاده از مزیت پیشنهاد باید انجام دهد، کاملا ساده و دقیق طراحی گردد.

اگر کسب و کار شما به نکات فوق توجه لازم را نشان دهد، مسیر بازاریابی اش به طور قابل ملاحظه ای ساده و راحت خواهد شد. مشکل اصلی بسیاری از برندها تلاش برای طراحی تبلیغات پاپ آپ به ساده ترین شکل ممکن و حتی بی توجهی به فرآیند موردنظر است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. 

۵.    درخواست های تان را محدود کنید

شما قرار نیست در یک کادر پاپ آپ کوچک کلی درخواست از مخاطب هدف تان داشته باشید. چنین عملکردی هیچ سودی برای کسب و کار شما به همراه نخواهد داشت. بنابراین باید خواسته های تان را به طور دقیق و محدود طرح کنید، در غیر این صورت شاید حتی با اعتراضات کاربران هم مواجه شوید. 

فرض کنید شما در تلاش برای ترغیب کاربران به ثبت نام در خبرنامه برندتان در حوزه آشپزی برای بهره مندی از آخرین اخبار و همچنین شرکت در قرعه کشی کلاس آشپزی رایگان هستید. اگر کادر پاپ آپ شما در این میان ماهیت بسیار کلی، شامل نیاز به درج ایمیل، داشته باشد کاربران به طور قابل ملاحظه ای بدان علاقه نشان می دهند. در عوض اگر شما کادر موردنظر را همراه با بخش هایی برای درج نام و ریز مشخصات هر کاربر طراحی کنید، کمتر کسی حتی حاضر به عضویت در خبرنامه تان خواهد شد. 

براساس گزارش موسسه Sleek Note، در صورتی که یک کادر پاپ آپ حداکثر شامل دو کادر برای ثبت نام کاربران باشد، میزان تاثیرگذاری اش تا ۲۰۶ درصد افزایش خواهد داشت. معنای این امر تمایل کاربران برای درج کمتر مشخصات شان و قبول پیشنهادات مختلف برندها با شرایط ساده است. با این حساب اگر شما به نکته موردنظر توجه لازم را نشان دهید، وضعیت بازاریابی تان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. 

گاهی اوقات برندها در تلاش برای جلب نظر کاربران به سوی ویدئویی تازه یا آموزشی رایگان از سوی خودشان هستند. این امر اغلب اوقات با هدف افزایش ترافیک ویدئوی موردنظر و بهبود وضعیت سئو صورت می گیرد. مهمترین مسئله در این میان امکان دسترسی کاربران به ویدئوی موردنظر فقط با یک کلیک است، در غیر این صورت هیچ کس زحمت مشاهده یک متن طولانی و همچنین پر کردن کادرهای مختلف برای مشاهده یک ویدئوی معمولی را به خودش نمی دهد. 

۶.    بهینه سازی پاپ آپ برای دستگاه های مختلف

امروزه کاربران با دستگاه های مختلفی در فضای اینترنت به گشت و گذار می پردازند. همانطور که سایت ها باید برای کاربران گوشی های هوشمند بهینه سازی شود، تبلیغات پاپ آپ هم باید چنین وضعیتی داشته باشد، در غیر این صورت شاید تبلیغ موردنظر شما در اندازه و کیفیتی بسیار بد برای کاربران نمایش داده شود. 

وقتی یک برند حوصله بهینه سازی پاپ آپش برای کاربران گوشی های هوشمند، تبلت و تلویزیون های هوشمند را نداشته باشد، چطور باید انتظار توجه فراوان از سوی کاربران را داشت؟ نکته مورد بحث در این بخش به اندازه کافی ساده هست تا شما را به بهترین شکل ممکن نسبت به بهینه سازی تبلیغ تان آگاه کند. 

امروزه اغلب تبلیغات پاپ آپ به طور پیشفرض با تجربه کاربری دارندگان گوشی های هوشمند هماهنگ است. نکته مهم در اینجا تلاش برای استفاده از یک مرحله اضافی به منظور کسب اطمینان بیشتر است. به هر حال همیشه امکان وقوع اشتباهات و ایرادات ناخواسته وجود دارد. بنابراین شما با پرهیز از چنین امری به بهترین شکل ممکن کیفیت بازاریابی در قالب بخش پاپ آپ را تضمین خواهید کرد. 

شما پس از اینکه تبلیغات پاپ آپ را در سایت تان راه اندازی کردید، باید به طور مداوم آن را چک نمایید، در غیر این صورت شاید ماه ها با یک پاپ آپ مشکل دار مشغول تعامل با کاربران شوید. این امر بزرگترین مشکل برای بازاریاب ها در این حوزه محسوب می شود. 

۷.    ارزیابی دوباره و دوباره

امروزه پاپ آپ ها در الگوهای بسیار متنوعی به دست کاربران می رسد. استفاده از انواع فرمت متن، تصویر و حتی ویدئوهای کوتاه نظیر گیف در این بخش رواج بالایی دارد. مهمترین نکته در این میان تلاش برای اطمینان از کیفیت تبلیغات پاپ آپ در هر شرایطی است. بسیاری از برندها پس از اینکه یک کادر را در سایت شان راه اندازی می کنند، به طور کامل بی خیال آن می شوند. اگر قرار باشد بخش موردنظر به حال خودش رها شود، هیچ موفقیت بازاریابی به همراه نخواهد داشت. 

شما باید تبلیغ پاپ آپی تان را به طور مداوم به روز رسانی کرده و در صورت نیاز به طور کامل تغییر دهید. این امر کاربران را همیشه با پیشنهاد تازه ای مواجه خواهد کرد. بدون تردید با چنین شرایطی انگیزه کاربران برای تعامل با برند شما دوچندان خواهد بود. 

دست آخر برای اینکه کادر پاپ آپ تان همیشه مدنظر کاربران باشد، استفاده از ایده های متنوع را مدنظر قرار دهید. شما قرار نیست همیشه پیشنهاد تخفیف برای مشتریان داشته باشید. استفاده از قرعه کشی های مختلف و حتی پیشنهاد عضویت در خبرنامه برند برای دریافت تازه‎ترین اخبار نیز گزینه های مناسبی خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا