بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

رهبری بازاریابی بر دنیای هوش مصنوعی مولد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 در حالی که بسیاری از کاربران در مورد تاثیرات واقعی هوش مصنوعی مولد بر جامعه تردید دارند، انتظار می‌رود که در به‌کارگیری این فناوری در بازاریابی، پیشرو باشند.

مطالعه جدید موسسه مطالعاتی گارتنر که دنیای دیجیتال را رصد می‌کند، نشان می‌دهد که کاربران با تماشای جادوی هوش مصنوعی در بازاریابی راحت‌تر از هر بخش دیگری ارتباط برقرار می‌کنند. شاید به همین دلیل است که بر طبق همین مطالعات، بیش از ۴۸ درصد از شرکت‌ها و سازمان‌ها از هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده می‌کنند.

بنا بر نظرسنجی موسسه گارتنر در ماه ژوئن و ژوئیه، حدود ۳۸ درصد از کاربران گفتند که با فناوری هوش مصنوعی مولد به‌کار گرفته شده در بازاریابی بسیار راحت ارتباط برقرار می‌کنند. ۲۷درصد مصاحبه‌شوندگان نیز بر این باور بودند که گرچه در به‌کارگیری هوش مصنوعی در بازاریابی راحت نیستند، اما مشکلی نیز با آن ندارند. در این میان نزدیک به ۳۵ درصد کاربران به دشواری ارتباط با هوش مصنوعی در این بخش اشاره داشتند.

این در حالی است که در سایر بخش‌های اقتصاد، از تولید گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و خدمات حقوقی، عدم تمایل و رضایت کاربران در استفاده از هوش مصنوعی مولد، بسیار بیشتر از رضایت کاربران در این زمینه بود. بدون تردید، فناوری هوش مصنوعی قابلیت‌های جدیدی را برای بازاریاب‌ها به ارمغان آورده است، اما آیا مشتریان آنها را می‌پذیرند؟

کسب اعتماد کاربران فرآیند گسترده‌ای است که زمینه‌های زیادی از تجربه مشتری و حریم خصوصی گرفته تا محیط زیست و عدالت اجتماعی را شامل می‌شود. به‌طور کلی، ۵۳درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند که هوش مصنوعی مولد تاثیر منفی بر جامعه خواهد داشت.

با این حال استقبال از هوش مصنوعی در بازاریابی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است. بنا بر تحقیقات موسسه گارتنر، بهره‌گیری از هوش مصنوعی مولد در بخش‌های مختلف بازاریابی نیز بازخورد و استقبال متفاوتی از سوی کاربران داشته است. به‌طور مثال، در بخش خرده‌فروشی، واکنش‌های مثبت و منفی در استفاده از هوش مصنوعی مولد در تعادل هستند؛ چرا که هر دو طیف ۳۴ درصد آرا را کسب کرده است.

این در حالی است که در بخش خدمات مشتری، ترازوی مخالفت با هوش مصنوعی با آمار ۴۴ درصد در برابر ۲۸ درصد سنگین‌تر است. به نظر می‌رسد زمانی که مشتریان به دنبال خدمات هستند، می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که یک شخص واقعی با آنها در ارتباط است.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از بازاریاب‌ها گفته‌اند که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند و ۴۳ درصد دیگر بنا دارند که در آینده نزدیک از این فناوری بهره بگیرند. بد نیست بدانید که طبق بررسی‌های موسسه گارتنر، مهم‌ترین کاربردهایی که هوش مصنوعی مولد در بازاریابی دارند، عبارتند از: بازاریابی محتوا ۷۶ درصد/  بازاریابی محصول ۴۳ درصد/  تجربه مشتری ۳۷ درصد/  تولید محتوا برای جذب مخاطب هدفمند ۳۶ درصد/  تبلیغات ۳۱ درصد. در میان شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی استفاده می‌کنند، تنها ۳۰ درصد از آن برای عملیات بازاریابی و ۱۸ درصد برای برندسازی استفاده می‌کنند. ۱۶ درصد از آن نیز از این ابزار برای روابط عمومی استفاده می‌کنند.

منبع: مارتک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا