کسب و کار هوشمند در ایران

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق گفت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

محمدعلی فروغی تکنولوژی امروز را ۹۵ سال پیش پیش‌بینی کرد؛ کشور نیازمند حکمرانی و سیاست‌گذاری درست در حوزه‌ی دیجیتال است

بازار اجتماعی نخل که یک بازار آنلاین است، به‌عنوان کسب و کار موفق و خلاق در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ معرفی شد.

محمدرضا بنازاده ماهانی، مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در این همایش که با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان برگزار شد، اظهارکرد: در عصر امروز که عصر دیجیتال و ارتباطات است، از شبکه‌های اجتماعی، خرید و فروش اینترنتی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و حتی از دنیای متاورس و بلاک‌چین بسیار می‌شنویم.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

وی افزود: کاربران، دیگر از بیرون با نرم افزار درگیر نیستند، بلکه درون آن قرار می‌گیرند و مانند گذشته نیست که نرم‌افزار را با زندگی خود تنظیم کنند، بلکه زندگی خود را با نرم‌افزارها تنظیم می‌نمایند. مدیرعامل نخل با بیان اینکه کشور نیازمند یک حکم‌رانی و سیاست‌گذاری درست در حوزه‌ی دیجیتال است، گفت: محدودسازی فضای مجازی امکان‌پذیر نیست و فهم روند تحولات، پیامدها، آثار احتمالی و پیش‌بینی برای مواجهه با آن ضروری به‌نظر می‌رسد.

وی به رساله‌ی «اندیشه دور و دراز از محمدعلی فروغی» نیز اشاره و بیان داشت: آقای فروغی در سال ۱۳۰۶ پیش‌بینی کرد “روزی خواهد آمد که مردم هر آن، از هر مسافتی می‌توانند یکدیگر را ببینند و گفت‌وگو کنند”؛ این افکار که در میان عوام آن‌زمان، احمقانه به‌نظر می‌رسید، امروز در سال ۱۴۰۱ همگی از زمره بدیهیات و تجارب جوامع و حتی مردم مناطق دور افتاده است.

بنازاده ماهانی با اشاره به اینکه پاندمی کرونا دیجیتالی شدن دنیا را سرعت داده است، افزود: اکنون این مسأله به‌خاطر فقدان فرهنگ درست استفاده از ابزار و تکنولوژی، کشور را دچار بحران‌های هویتی، فرهنگی، اجتماعی،  اقتصادی و امنیتی کرده است.

محمدرضا بنازاده ماهانی، مدیرعامل بازار اجتماعی نخل

مدیرعامل بازار نخل به اهمیت تحقق توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال پرداخت و خاطرنشان ساخت: امروز ما شاهدیم که ۳۴ کشور عضو OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه)، دارای یک راهبرد دیجیتال ملی برای افزایش هماهنگی سیاست‌ها در بالاترین سطوح دولت هستند و۲۴ کشور نیز دارای یک راهبرد ملی برای فناوری هوش مصنوعی می‌باشند که این مسأله، میزان اهمیت اتخاذ راهبردی کلان و هماهنگ جهت تحول دیجیتال در کشور را به‌خوبی نمایان می‌سازد.

شایان ذکر است همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق، با هدف ایجاد بستر مناسب به‌منظور گردهمایی مقامات و صاحب‌نظران حوزه‌ی اقتصاد با صاحبان کسب و کار‌های خلاق، ایده‌پردازان و شرکت‌های دانش‌بنیان جهت بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور برگزار گردید.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا