تحلیل ارز دیجیتال

فراز و نشیب سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

با وجود آشفتگی بازار در سال ۲۰۲۲، به نظر می‌رسد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال کره جنوبی، در سال ۲۰۲۳ شتاب بیشتری گرفته است.

بر اساس گزارش واحد اطلاعات مالی کره (KOFIU)، سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال کره جنوبی ۴۶ درصد افزایش یافته و به ارزشی معادل ۲۸.۴ تریلیون وون (حدود ۲۱.۰۸ میلیارد دلار) بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ رسیده است.

نوسان سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

با وجود این افزایش، آژانس مبارزه با پولشویی (KOFIU) استدلال کرد که سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال هنوز به بالاترین سطح سال ۲۰۲۱ بازنگشته‌اند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، عملکرد نیمه اول سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی پایین‌تر است زیرا این صنعت نوپا در اوج رونق کریپتو با ۵۵.۴ تریلیون وون (حدود ۴۰.۹ میلیارد دلار) بسته شده بود.

این رقم نشان می‌دهد که رشد نیمه اول سال ۲۰۲۳ همچنان ۴۸.۵ درصد نسبت به پایان سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است. KOFIU در بیان چگونگی به دست آوردن نتایج مذکور، اظهار داشت که نظرسنجی خود را روی ۲۶ صرافی ارزهای دیجیتال و شرکت سرمایه‌گذاری با نقدینگی بالا انجام داده است.

این واحد همچنین داده‌های خود را از ۹ ارائه‌دهنده کیف پول رمز ارزی جمع‌آوری کرده و در مجموع آن‌ها را به ۳۵ کسب‌وکار ارز دیجیتالی رسانده است. بر اساس گزارش‌های مالی، فهرست ارزهای دیجیتال از رقم ۱۳۶۲ در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۹۹ در ماه‌های اول سال جاری افزایش داشته است. KOFIU همچنین گزارش داد که میانگین حجم معاملات روزانه از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، تقریباً ۲.۹ تریلیون وون (حدود ۲.۱۹ میلیارد دلار) بوده است.

این موضوع نشان دهنده کاهش ۱.۳ درصدی از ۲.۹۴ تریلیون وون (حدود ۲.۲۱ میلیارد دلار) در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ است. علاوه بر این، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال از ۶.۲۷ میلیون معامله‌گر در سال ۲۰۲۲ به ۶.۰۶ میلیون معامله‌گر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته‌اند. این رقم نشان دهنده کاهش ۳ درصدی مشارکت سرمایه‌گذاران در اقتصاد فضای غیرمتمرکز است.

شرکت‌های رمز ارزی با روزهای سخت روبرو هستند

سال ۲۰۲۲ پس از یک افزایش قیمت شدید که در سال ۲۰۲۱ رخ داده بود، در سراسر جهان دوره آزمایشی برای کسب‌وکارهایی آغاز شد که با ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کردند. اولین مورد، فروپاشی بلاکچین Terra بود که بیش از نیم تریلیون دلار از بازار قوی ۲.۹۲ تریلیون دلاری را از بین برد.

در طول سال نیز وقایع منفی از جمله فروپاشی صرافی FTX و ورشکستگی موسس و مدیر عامل آن، سم بنکمن-فرید، سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را با نااطمینانی بیشتری همراه کرد.

این مسائل باعث کاهش اعتماد در سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شد و شرکت‌های تجاری نیز تحت تاثیر منفی این جریانات قرار گرفتند. به گفته KOFIU، حدود ۱۰ شرکت مشغول در تجارت ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار گرفتند که به دلیل کاهش شدید حجم مبادلات و کارمزد تراکنش‌های کسب‌شده، برای حفظ فعالیت‌های خود تلاش کردند.

زمستان قوی ارزهای دیجیتال همچنین شاهد کاهش جذب سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال تا نزدیک سطح ۲.۱ میلیارد دلار در سه ماهه سال بود. با این وجود، با افزایش ۸۲ درصدی کل سود عملیاتی نسبت به میزان آن در سال ۲۰۲۲، ذره‌ای امید را در بین فعالان این حوزه باقی گذاشت.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا