سلامت و پزشکی هوشمند

رشد بی سابقه بازار سلامت دیجیتال در جهان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

انتظار می رود بازار سلامت دیجیتال از ۱۷۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به حدود هزار و دویست و هفتاد میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۹ رشد کند.

 گری ویو اندازه بازار سلامت دیجیتال بر اساس فناوری (تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی، مراقبت از راه دور، و MHealth)، بر اساس مؤلفه (نرم افزار، سخت افزار و خدمات)، مناطق، تقسیم بندی و تا سال ۲۰۲۹ پیش بینی خود را اعلام کرد .

بازار برای تقسیم بندی و تجزیه و تحلیل منطقه ای برای آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه و آفریقا مورد مطالعه قرار گرفته است. اینها مناطق کلیدی هستند که در حال حاضر بازار سلامت دیجیتال در آن فعالیت می کند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک گسترش یابد. تولیدکنندگان و تامین کنندگان درگیر در بازار سلامت دیجیتال در کشورهای مختلف در مناطق فوق حضور دارند.

این گزارش درک دقیقی از بخش‌های بازار که با چشم‌اندازهای مختلف مانند فناوری و منطقه شکل گرفته‌اند، ارائه می‌کند. جدای از این، عوامل کلیدی محرک، محدودیت‌ها، فرصت‌های رشد بالقوه و چالش‌های بازار نیز در پاراگراف‌های زیر مورد بحث قرار گرفته‌اند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بازیگران مهمی که در بازار جهانی سلامت دیجیتال فعال هستند عبارتند از:Apple, Inc., Telefónica S.A., Mckesson Corporation, Cerner Corporation, Allscripts, Epic Systems Corporation, AT&T, Vodafone Group, QSI Management, LLC, AirStrip Technologies, Google, Inc., HiMS, Orange, Qualcomm Technologies, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd.

برای دستیابی به سهم بازار قابل توجهی در بازار جهانی سلامت دیجیتال و تقویت موقعیت خود، تولیدکنندگان روش‌هایی مانند پیشرفت‌های روز، ادغام و اکتساب، نوآوری‌های محصول، همکاری‌ها و مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری مشترک را دنبال می‌کنند.

فناوری پوشیدنی، بهداشت از راه دور و پزشکی از راه دور، پزشکی شخصی‌سازی شده و سلامت موبایل همگی در مفهوم گسترده سلامت دیجیتال (mHealth) گنجانده شده‌اند.

از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گرفته تا برنامه‌ها و نرم‌افزارهای پزشکی موبایل که از تصمیمات بالینی روزانه پزشکان پشتیبانی می‌کنند، فناوری دیجیتال تحولی در مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده است. با تسهیل تشخیص و درمان دقیق‌تر بیماری، استفاده از ابزارهای سلامت دیجیتال این پتانسیل را دارد که مراقبت‌های ارائه شده به هر بیمار را تا حد زیادی بهبود بخشد.

فناوری‌های دیجیتال سلامت از پلتفرم‌های محاسباتی، شبکه، نرم‌افزار و حسگرها برای مراقبت‌های بهداشتی و کاربردهای مرتبط استفاده می‌کنند.

این فناوری‌ها را می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله ساخت ابزارهای پزشکی و افزایش رفاه کلی استفاده کرد. آنها شامل اختراعاتی هستند که برای استفاده به عنوان اقلام پزشکی، در محصولات پزشکی، به عنوان تشخیص تکمیلی، یا به عنوان مکمل سایر محصولات پزشکی (دستگاه ها، داروها و بیولوژیک ها) توسعه یافته اند.

سلامت دیجیتال همچنین ممکن است برای تحقیقات یا ایجاد داروها استفاده شوند. ابزارهای دیجیتال به ارائه دهندگان پزشکی تصویر کامل تری از سلامت بیمار می دهند و به بیماران از طریق دسترسی به داده ها کنترل بیشتری بر سلامت خود می دهند.

سلامت دیجیتال فرصت های واقعی را برای افزایش عملکرد و بهبود نتایج بالینی ارائه می دهد. این فناوری‌ها فرصت‌های جدیدی را برای ارتقای پیشگیری، تشخیص زودهنگام بیماری‌های کشنده و مدیریت بیماری‌های مزمن خارج از حوزه تنظیمات پزشکی مرسوم ارائه می‌کنند. علاوه بر این، آنها می توانند به مشتریان کمک کنند تا در مورد سلامتی خود انتخاب های عاقلانه تری داشته باشند.

انتظار می‌رود بخش مراقبت‌های بهداشتی از راه دور سریع‌ترین رشد را در سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

بخش فناوری شامل تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی، مراقبت های بهداشتی از راه دور و mHealth است. انتظار می رود به دلیل تحول دیجیتالی بخش مراقبت های بهداشتی و حمایت مطلوب دولت ها از ترکیب فناوری های جدید، بخش مراقبت های بهداشتی از راه دور شاهد بالاترین نرخ رشد در طول دوره پیش بینی باشد.

این موضوع به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند و اینترنت و همچنین فراوانی برنامه های مرتبط با سلامتی در دسترس پیشرفت چشمگیری داشته است. علاوه بر این، بازار سلامت از راه دور در نتیجه پیشرفت فناوری‌های پوشیدنی و شیوع روزافزون بیماری‌های مزمن در حال گسترش است.

بخش نرم‌افزاری سریع‌ترین رشد را در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت

انتظار می رود بخش نرم افزار شاهد بالاترین نرخ رشد در طول دوره پیش بینی باشد. افزایش قابل توجه ارتقاء نرم افزار و همچنین پیشرفت سریع ِ نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف از دلایل اصلی این امر است. این خدمات شامل یکپارچه سازی، آموزش و ارتقاء می باشد.

علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها بر فعالیت‌های مبتنی بر خدمات از جمله آموزش ، ادغام، نصب و ارتقاء تمرکز می‌کنند که رشد بازار را در طول مدت مطالعه تسریع کرده است.

در سال های آتی، افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های مراقبت های بهداشتی دیجیتال، به ویژه در کشورهای در حال ظهور، نیاز به خدمات را افزایش می دهد. محبوبیت روزافزون پلتفرم‌هایی مانند پرونده الکترونیک سلامت (EHR)، که در آن سازمان‌ها تمرکز بالایی بر دستیابی به خدمات پس از نصب ، بهینه‌سازی، آموزش و طیف وسیعی از خدمات دارند، همچنین تقاضا برای خدمات را افزایش داده است.

تحلیل منطقه ای بازار دیجیتال سلامت

تجزیه و تحلیل بازار سلامت دیجیتال آمریکا

تحلیل منطقه ای درک دقیقی از مناطق کلیدی و کشورها ارائه می دهد. برخی از کشورهای کلیدی تحلیل شده برای سلامت دیجیتال شامل ایالات متحده، کانادا، مکزیک، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، چین، ژاپن، هند، برزیل، پرو، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی و عربستان سعودی هستند.

منطقه آمریکای شمالی دارای سهم عمده ای بود. این بازار در نتیجه افزایش تقاضا برای مشاوره پزشکی آنلاین یا خدمات نظارت از راه دور، افزایش استفاده از محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی، افزایش آگاهی عمومی از برنامه های کاربردی تناسب اندام موجود و سایر فناوری های پزشکی پیشرفته در منطقه در حال گسترش است.

علاوه بر این، انتقال سریع از مراقبت های مبتنی برارزش، افزایش تمرکز بر مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه، و گسترش استفاده از فناوری های بلاک چین و محاسبات ابری، همگی منجر به رشد درآمد برای بخش مراقبت های بهداشتی منطقه می شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که بازار منطقه به دلیل تمرکز فزاینده بر تجزیه و تحلیل مراقبت‌های بهداشتی، حضور شرکت‌های بزرگ، افزایش حمایت دولت از پذیرش فناوری‌های مراقبت‌های بهداشتی بی‌سیم و افزایش بودجه برای بهبود عملکرد و افزایش درآمد، سریع‌تر رشد کند.

تجزیه و تحلیل کشور آلمان

اندازه بازار سلامت دیجیتال آلمان در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ میلیارد دلار برآورد شد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ به ۸۹.۴۳ میلیارد دلار برسد، اتصال بهتر به اینترنت، بهبود زیرساخت فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، افزایش شیوع بیماری های مزمن، افزایش تقاضا برای خدمات نظارت از راه دور بیمار، و افزایش دسترسی به مراقبت های مجازی. این عوامل باعث ایجاد روندها و فرصت های کلیدی در بازار سلامت دیجیتال و همچنین روندهای آینده می شوند.

تجزیه و تحلیل کشور چین

اندازه بازار سلامت دیجیتال چین در سال ۲۰۲۱ ، ۱۹ میلیارد دلار برآورد شد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ به ۱۲۰.۷۰ میلیارد دلار برسد. بازار در نتیجه گسترش پذیرش تلفن‌های هوشمند و افزایش عموم مردم در حال تحول است. آگاهی از سلامت دیجیتال، و افزایش هزینه های دولت برای بهبود بخش مراقبت های بهداشتی.

تجزیه و تحلیل کشور هند

اندازه بازار سلامت دیجیتال هند در سال ۲۰۲۱ به ۱۷.۶ میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ به ۱۰۴.۹۰ میلیارد دلار برسد. بازار در این منطقه در نتیجه پیشرفت‌ها در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حال گسترش است.

بازار هند در نتیجه افزایش استفاده از ابزارهای پوشیدنی و ردیاب فعالیت، افزایش پذیرش گوشی‌های هوشمند و افزایش تقاضای تجزیه و تحلیل مراقبت‌های بهداشتی در حال رشد است.

تاثیر کووید-۱۹ بر بازار سلامت دیجیتال

کووید-۱۹ تقریباً بر تمام صنایع مانند الکترونیک، تولید خودرو و غیره تأثیر عمده ای داشته است. با این حال، چندین شرکت فعال در بخش فناوری به دلیل تغییرات قابل توجه در ترجیحات مصرف کنندگان نسبت به خدمات فناورانه شاهد افزایش درآمد بوده اند. علاوه بر این، بیماری همه گیر منجر به رشد چشمگیر فناوری در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته شده است.

منبع: سلامت نیوز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا