تحلیل ارز دیجیتال

سرمایه گذاران رمزارز منتظر بازار صعودی باشند یا نزولی؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهرداد فرامهر

بر اساس داده های TradingView، بیت کوین در قیمت حدود ۱۹۸۰۰ دلار معامله شد که نشان دهنده ادامه عملکردی ضعیف بود. بزرگترین ارز دیجیتال نتوانست سطح حمایتی ۲۰۰۰۰ دلاری را حفظ کند.

  • کاهش دامیننس و از دست رفتن سهم بیت کوین از بازار
  • سطح قیمتی حیاتی ۲۵ هزار دلاری
  • افزایش یا کاهش قیمت برای اتریوم؟

معامله گر محبوب کریپتویی چدز خاطرنشان کرده که خط میانگین ۸ روزه یک سطح حمایتی است، در حالی که قیمت های اوج سپتامبر احتمالاً به عنوان مقاومت عمل می کنند. هفته گذشته، سهام ایالات متحده هفته سختی را پشت سر گذاشت، به طوری که   S&P ۵۰۰  ۲.۷درصد سقوط کرد و شاخص Nasdaq Composite ۳.۲۵ درصد کاهش یافت.

قیمت نفت در اروپا هفته گذشته کاهش یافت زیرا روسیه اعلام کرد که ممکن است در پایان سال سقف قیمتی را اعمال کند. با وجود این، پیامدهای این حرکت بر قیمت ها همچنان نامشخص است. انتقال گاز به اروپا نیز به دلیل مشکلات فنی با اختلال مواجه شد. در ابتدا قرار بود این مشکل در ۳ سپتامبر حل شود.

کاهش دامیننس و از دست رفتن سهم بیت کوین از بازار

با آشکار شدن فقدان حضور گاوهای بیت کوین در بازار، بیت کوین شروع به از دست دادن جایگاه خود کرد. به گفته منابع، سهم ارز دیجیتال از ارزش کل بازار به کمترین حد خود در تقریبا چهار سال گذشته رسیده است. بر اساس برآوردها، سهم بازار بیت کوین تنها ۳۹ درصد بود که پایین ترین میزان آن از ژوئن ۲۰۱۸ است. از سوی دیگر، ارقام TradingView نشان داد که سهم بیت کوین دقیقا به سطح ۳۹.۸۸ درصد رسیده است.

پیش از این، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال توانسته بود میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای خود را در طول بازارهای نزولی حفظ کند. با این حال، ارقام بیت کوین نشانه‌هایی از بهبود را نشان نمی‌دهند.

سطح قیمتی حیاتی ۲۵ هزار دلاری

با وجود نوسانات بازار، بسیاری از سرمایه گذاران هنوز بر این باورند که اوضاع بیت کوین بهبود خواهد یافت. این نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه‌گذاران همچنان به ارزهای دیجیتال پایبند و امیدوار هستند.

حتی اگر قیمت بیت کوین در نهایت پس از معاملات کاهش یابد، همچنان یک نقطه قیمتی بالقوه را شناسایی می کند که می تواند به بازار نزولی پایان دهد. طبق گزارش کیتکو، بازیابی کل بیت کوین می تواند پس از پس گرفتن سطح حیاتی قیمت در ۲۵۰۶۶ دلار ممکن باشد.

علیرغم وضعیت فعلی، تحلیلگران مشاهده می کنند که بیت کوین هنوز در رکود است. با این حال، سطح روانی ۲۰۰۰۰ دلاری برای مدتی دست نخورده باقی مانده است. این نشان می دهد که روند نزولی می تواند ادامه یابد.

اگر گاوها بتوانند بالاتر از مقاومت ۱۷۵۶۷ دلاری باقی بمانند، بیت کوین می‌تواند یک افزایش قیمت احتمالی را آغاز کند. با این حال، سطحی که قابل تماشا است حمایت ۱۷۵۶۷ دلاری است.

داده های اشتغال مثبت در ایالات متحده و تحقیقات فعلی نشان می دهد که افزایش قیمت احتمالی می تواند برای بیت کوین مفید باشد. علیرغم زمستان فعلی کریپتو، سرمایه گذاران همچنان در حال استقبال از این ارز دیجیتال هستند.

افزایش یا کاهش قیمت برای اتریوم؟

اگرچه قیمت اتریوم در چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اما همچنان در معرض خطرات نزولی در ماه سپتامبر است. پس از صعود از پایین ترین سطح خود یعنی ۸۸۰ دلار در ژوئن، ممکن است کاهش یابد.

قیمت اتر در چند ماه گذشته به دلیل ارتقای فنی برنامه ریزی شده برای ۱۵ سپتامبر، افزایش چشمگیری داشته است. این به اتر اجازه می دهد پروتکل اثبات سهام را پیاده سازی کند.

اتریوم در چند ماه گذشته دستاوردهای چشمگیری داشته است. هنوز هم ۷۰ درصد پایین‌تر از رکورد تقریبا ۵۰۰۰ دلاری خود از نوامبر ۲۰۲۱ است. این بدان معناست که پتانسیل پایین تر رفتن آن هنوز وجود دارد.

طبق داده‌های دریبیت، معامله‌گران انتظار دارند که قیمت اتر قبل از عملی شدن پروژه مرج به ۲۲۰۰ دلار برسد. برخی حتی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن تا ۵۰۰۰ دلار هم می‌رسد. با این حال، به نظر می رسد که شور و شوق پیرامون سوئیچ PoS پس از ارتقاء فنی کاهش یافته است.

این هفته، قیمت اتر خط روند پایین تر نمودار هفتگی خود را آزمایش کرد. این سطح حمایت می تواند نشان دهد که پرچم نزولی شروع به توسعه کرده است. اگر قیمت اتر به زیر خط روند پایین خود برسد، می‌تواند باعث وارونگی پرچم نزولی شود. این می تواند باعث شود که قیمت خط روند بالای پرچم را در حدود ۲۵۰۰ دلار آزمایش کند. در حال حاضر، تارگت پرچم نزولی برای این توکن حدود ۵۴۰ دلار بوده که ۶۵ درصد کمتر از قیمت فعلی آن است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا