بیمه دیجیتال

بازگشت به عقب در صنعت بیمه توجیه ندارد/ بیمه‌نامه الکترونیکی سندی معتبر است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رییس شورای معاونین فنی سندیکای بیمه گران، معتقد است که در عصر دیجیتال بازگشت به عقب در صنعت بیمه توجیه ندارد و ‌فضای کسب و کار بیمه را باید با نوآوری و تحولات‌ فناوری روز هماهنگ ساخت.

“محمد زاهدنیا”، در گفت‌وگویی در خصوص ضرورت اصلاح ماده ۲ قانون بیمه که بیمه نامه را سند کتبی عنوان کرده،گفت: هرچند که بیمه نامه الکترونیکی در دفترخانه صادر نمی شود اما درعین حال سند کتبی عادی است که رسمیت ‌دارد و از سوی مراجع صلاحیت دار دولتی ، مجوز صدور آن ارائه شده است.

وی، توضیح داد: وقتی صادرکننده سند بیمه نامه الکترونیکی، پروانه وصلاحیت فعالیت دارد و اسناد آن از سوی مرجع نظارتی(بیمه مرکزی)همزمان ثبت و نگهداری الکترونیکی می‌شوند، دارای اعتبار لازم بوده و قابل استعلام و احراز اصالت است.

معاون فنی شرکت بیمه ایران، در رابطه با عدم پذیرش بیمه نامه های الکترونیکی به‌خصوص در مورد بیمه شخص ثالث از سوی مراجع قانونی، گفت: این مساله وظیفه سازمان ناظر است که مراتب تایید اصالت و امکان استعلام را برای دستگاههای‌انتظامی و اجرایی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی و دفاتر اسناد رسمی فراهم کند تا بیمه گذاران بیمه نامه های الکترونیکی در مراجعه و دریافت خدمات از آنها دچار چالش نشوند و کارت بیمه‌نامه‌فیزیکی و ممهور مطالبه نکنند.

زاهدنیا توسعه فروش بیمه های الکترونیکی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست که به اعتقاد وی اهمیت آن در حال حاضر و در شرایط شیوع ویروس کرونا دوچندان شده است.

وی، اذعان داشت که شبکه فروش صنعت بیمه بتدریج در کنار فروش‌های دیداری و سنتی بیمه نامه ها، به سمت دیجیتال مارکتینگ و فروش های غیرحضوری متمایل شده  ودرآینده هر کدام از آنها نقش یک استارت‌آپ مستقل را ایفا خواهند کرد.

رییس شورای معاونین فنی سندیکای بیمه گران،افزود:سندالکترونیکی صادره که حاوی شماره بیمه نامه، چارچوب و مفاد کتبی و دارای اصالت از سوی مرجع قانونی بوده، معتبر است و با قوانین و  مقررات موجود نیز می‌توان به توسعه روند موجود کمک کرد زیرا درعصر دیجیتال بازگشت به عقب توجیه ندارد و ‌فضای کسب و کار بیمه را باید با نوآوری ها و تحولات‌ فناوری روزآمد و هماهنگ ساخت.

 زهرا نامداری؛ چابک آنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: لزوم ایجاد هم‌افزایی در فرآیندهای اینشورتک و تحول دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا