آلت‌کوین

بازگشت قدرتمند یونی سواپ؛ رالی صعودی تا کجا ادامه دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دیجیتال یونی سواپ (UNI) در هفته گذشته و با واکنش مثبت بازار به راه‌اندازی پروتکل UniswapX، توانست ۱۴ درصد افزایش پیدا کند. آیا سرمایه‌گذاران بلندمدت برای کسب سود بیشتر این روند را ادامه خواهند داد؟

به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو، در ۱۷ جولای، هیدن آدامز، مدیرعامل یونی سواپ از راه‌اندازی پروتکل UniswapX خبر داد. بر اساس بیانیه شرکت، این پروتکل مبتنی بر مزایده هلندی (حراج قیمت نزولی نیز گفته می‌شود) به منظور رشد معاملات به صورت آنچین و بهبود مبادلات خودحضانتی (Self-Custody) و همچنین، تأمین نقدینگی از منابع مختلف، طراحی شده است. اما آیا تأثیر مثبت اولیه این خبر بر قیمت یونی سواپ به یک رالی صعودی تبدیل خواهد شد؟

به نظر می‌رسد راه‌اندازی پروتکل UniswapX بازخورد مثبتی را در میان شرکت‌کنندگان شبکه یونی سواپ ایجاد کرده است. تعداد آدرس‌های فعال روزانه (DAA) در طول این هفته برای ۳ روز متوالی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

نمودار زیر نشان می‌دهد که چگونه DAA یونی سواپ از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ جولای ۲۲ درصد افزایش یافته است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه با جمع‌آوری تعداد آدرس‌های کیف پول فردی که تراکنش‌ها را انجام می‌دهد، تغییرات در فعالیت شبکه را ردیابی می‌کند. افزایش شدید DAA، همان‌طور که در شبکه یونی سواپ در طول این هفته مشاهده شده است، نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای این دارایی است.

اگر نسخه بتا پروتکل UniswapX موفقیت‌آمیز باشد، DAA یونی سواپ می‌تواند بیشتر هم افزایش پیدا کند. از این رو، گاوهای بازار می‌توانند به جای فروش، برای افزایش قیمت بیشتر مقاومت کنند.

سیگنال‌های اولیه آنچین نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران بلندمدت منتظر هستند یونی سواپ به جای فروش، به سود ۱۵ درصدی خود در جولای اضافه کند. داده‌های میانگین سن کوین که توسط Santiment گردآوری شده است، این موضع را تأیید می‌کند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که در فواصل ۱۵ تا ۱۹ جولای، میانگین سن کوین یونی سواپ با رشد ۱۲ درصدی از ۲۰.۰۵ به ۲۲.۴۱ درصد افزایش یافته است.

شاخص Mean Coin Ag با محاسبه میانگین روزهایی که کوین‌های در گردش، در آدرس‌های فعلی خود سپری کرده‌اند، احساسات عمومی را در میان سرمایه‌گذاران بلندمدت ارزیابی می‌کند. افزایش مداوم این شاخص به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود که نشان می‌دهد سرمایه گذاران قصد نگهداری طولانی مدت توکن‌های خود را دارند.

به طور خلاصه، افزایش فعالیت شبکه و روند انباشت در سطح شبکه نشان می‌دهد که یونی سواپ می‌تواند برای دستاوردهای بیشتر آماده شود.

با توجه به شاخص‌های صعودی که در بالا بررسی شد، سرمایه‌گذاران می‌توانند حرکتی به سمت بازپس‌گیری ۷ دلار را آغاز کنند.

با این حال، داده های IntoTheBlock به وضوح نشان می‌دهد که مقاومت ۶ دلاری همچنان چالشی دلهره‌آور برای خریداران بازار است. در این ناحیه، ۱۶۶۳۰ سرمایه‌گذار ۲۳.۸ میلیون توکن یونی سواپ را با میانگین قیمت ۶.۳۸ دلار خریداری کرده‌اند.

زمانی که یونی سواپ به ۶ دلار نزدیک شود، این سرمایه گذاران می توانند شروع به فروش کنند و به طور ناخواسته روند صعودی را تضعیف کنند. با این وجود، اگر طبق پیش‌بینی‌ها این ارز بتواند شرایط صعودی خود را حفظ کند، یونی سواپ می‌تواند به سمت ۸ دلار حرکت کند.

در صورتی که قیمت یونی سواپ به طور غیرمنتظره‌ای به زیر ۵ دلار کاهش یابد، خرس‌ها می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند. هر چند، ۲۵۲۸۰ سرمایه‌گذاری که ۴۴.۴ میلیون یونی سواپ را با حداقل قیمت ۵.۱۹ دلار خریداری کردند، احتمالاً از این کاهش قیمت جلوگیری خواهند کرد.

اما اگر این سطح حمایتی مهم نتواند حفظ شود، قیمت یونی سواپ ممکن است به ۴.۵۰ دلار کاهش پیدا کند.

منبع: پول و تجارت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا