مقاله کسب و کار دیجیتال

بازگشت کسب و کار به دوران اوج با ۴ عادت کاربردی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : جولیان هایز – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

همه گیری کرونا تاثیر به شدت منفی بر روی وضعیت کسب و کارها داشته است. بسیاری از برندها در شرایط کنونی هنوز هم از مشکلات کرونایی رنج می برند. با این حساب تلاش برای بازگرداندن کسب و کار به دوران اوج اش امر مهمی برای هر کارآفرینی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای بهبود شرایط‏شان به دنبال هر ایده ای هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از یک ایده مطمئن و امتحان پس داده است. 

هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی چهار عادت ساده و کاربردی برای بازگرداندن کسب و کار شما به دوران اوج است. این امر با توجه به شرایط کرونایی کنونی امر بسیار مهمی محسوب می شود. براساس گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، پس از آغاز بحران کرونا اغلب مردم درگیر استرس فراوان هستند. این امر در میان کارآفرینان افزایش چشمگیری داشته است. با این حساب تلاش برای کنترل نگرانی ها در حوزه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در ادامه برخی از نکات اصلی در این رابطه را در قالب عادت های ساده مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۸، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

استفاده از قانون یک کار 

اگر شما در تلاش برای بازسازی کسب و کارتان هستید، باید همیشه نسبت به استفاده از قانون یک کار توجه نشان دهید. این قانون بر تمرکز بر روی یک کار در هر روز یا بازه زمانی دیگری تاکید دارد. شما با این کار امکان پیگیری یک کار مهم به ساده‏ ترین شکل ممکن را خواهید داشت. اغلب اوقات کارآفرینان به دلیل درگیر ساختن خودشان با کارهای بسیار متنوع شانس تاثیرگذاری مناسب بر روی هر پروژه را از دست می دهند.

با توجه به آنچه گفتیم، استفاده از قانون یک کار در هر زمان مشخص نظم خاصی به کسب و کارتان می دهد. این امر مانع بروز مشکلات جدی در زمینه کسب و کار خواهد شد بنابراین شما باید همیشه از این قانون در هر شرایطی استفاده نمایید تا کارهای برندتان بسیار سریع تر از هر زمان دیگری پیش برود. 

تبدیل تهدید به فرصت

اگر شما مدت زمان زیادی برای فرا رسیدن موقعیت مناسب به منظور بازسازی کسب و کارتان صبر کرده اید، شاید بهتر باشد دیگر بیشتر از این ماجرا را طولانی نکنید. بسیاری از برندها برای بهبود وضعیت شان به طور مداوم منتظر فرصت هستند. اگر شما در این میان خودتان دست به کار نشوید، هرگز فرصت مناسب پدید نمی آید. شاید برخی از کارآفرینان با مشکلاتی در زندگی شخصی شان نیز دست و پنجه نرم کنند، اما بدون تلاش برای بازسازی برند هیچ وقت زمان مناسب پدید نمی آید.

شما در عرصه کسب و کار با تهدیدهای زیادی به دلیل بحران کرونا مواجه هستید، اما نکته مهم تلاش برای تبدیل کردن چنین تهدیدهایی به فرصتی طلایی برای برندتان است. اگر همین حالا و پیش از رقبای تان برای بهبود وضعیت برند خود اقدام کنید، یکی از تهدیدات اساسی در زمینه کسب و کار یعنی شکست را بدل به پلی برای پیروزی کرده اید. 

پرداختن به علت به جای معلول

مشکلات کسب و کار شما باید به طور ریشه ای حل و فصل شود. اگر شما عادت به حل معلول ها یا پاک کردن صورت مسئله دارید، باید همین حالا شیوه کاری تان را تغییر دهید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط کسب و کارتان نخواهید داشت. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

پیدا کردن ریشه مشکلات در عرصه کسب و کار شاید همیشه کار ساده ‏ای نباشد بنابراین شما نیاز به کمک افراد متخصص در این حوزه دارید. متاسفانه برخی از کارآفرینان کمک گرفتن از دیگران در زمینه کسب و کار را همیشه نوعی نقطه ضعف قلمداد می کنند. شما باید به بهترین شکل ممکن عادت کمک گرفتن از دیگران در دنیای کسب و کار را در خودتان تقویت کنید. 

برنامه ریزی برای ۹۰ دقیقه ابتدایی و پایانی روز

اگر شما روزتان را با برنامه ای مشخص شروع کنید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت. منظور ما در این بخش شروع کردن روز با امور مربوط به کسب و کار نیست، بلکه ابتدا و انتهای روز باید در اختیار خودتان باشد. این امر به فعالیت های شما نظم و نشاط خاصی خواهد داد بنابراین همیشه ابتدا و انتهای روز به مدت ۹۰ دقیقه باید برای خودتان باشد. این امر روحیه شما برای کار بهتر را تحت تاثیر مثبت قرار می دهد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
تیم کارمندان چه زمانی به ابزارهای مدیریت دیجیتال نیاز دارد؟
آینده مشاغل و نقش انسان ها
بررسی ۱۶ استراتژی داده محور؛ بازاریابی B2B با استراتژی های جدید
هوش مصنوعی و ربات‌ها؛ تهدید یا فرصت برای اشتغال‌زایی؟
هویت برند (Brand Identity) چیست؟ همراه با راهنمای هویت ‏سازی برای برند
ابزارهای سئو برای کسب و کارهای کوچک
با برخی پیشگامان فناوری سال ۲۰۲۱ مجمع جهانی اقتصاد آشنا شوید
هوش‌مصنوعی در محیط کار
۱۰ استراتژی برتر بازاریابی ایمیلی
صنعت تکنولوژی در انتظار اصلاحات ساختاری
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
مهارت‌های شش‌گانه تحلیلگر کسب‌وکار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: تیم کارمندان چه زمانی به ابزارهای مدیریت دیجیتال نیاز دارد؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا