ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)بانکداری دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

بانک آمریکا: ارزهای دیجیتال اجتناب ناپذیر هستند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

بانک آمریکا می‌گوید ارزهای دیجیتال اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسند و اضافه کرد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و استیبل کوین‌ها یک تکامل طبیعی سیستم‌های پولی و پرداخت امروزی هستند. این بانک انتظار دارد “ذی نفعان بخش خصوصی باید در تمام مراحل اجرای CBDC حضور داشته باشند.”

 تیم تحقیقاتی جهانی بانک آمریکا (BOA) اوایل این هفته گزارشی درباره ارزهای دیجیتال جهانی، دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر کرد.

 در این گزارش آمده است: ارزهای دیجیتال اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. ما دفتر کل توزیع شده و ارزهای دیجیتال مانند CBDCها و استیبل کوین ها را به عنوان یک تکامل طبیعی سیستم های پولی و پرداخت امروزی می بینیم.

BOA توضیح داد: نظر ما این است که چون CBDCها از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کنند، پتانسیل ایجاد انقلابی در سیستم‌های مالی جهانی را دارند و ممکن است مهم‌ترین پیشرفت تکنولوژیک در تاریخ پول باشند.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فین‌تک (فناوری مالی)  

این گزارش توضیح می دهد که در حال حاضر ۱۱۴ بانک مرکزی در حال بررسی CBDC هستند که نماینده ۵۸ درصد از کشورها در سطح جهان و بیش از ۹۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.

 همچنین این گزارش اشاره می‌کند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تعریف پول را تغییر نمی‌دهند، اما احتمالاً نحوه و زمان انتقال ارزش را در ۱۵ سال آینده تغییر خواهند داد.

به گفته بانک آمریکا، انتشار CBDC توسط بانک های مرکزی به سه دلیل اجتناب ناپذیر به نظر می رسد:

 اولاً، CBDC ممکن است کارایی را برای پرداخت ها و نقل و انتقالات برون مرزی و داخلی افزایش دهند. به‌علاوه، ممکن است خطر از دست دادن کنترل پولی بانک‌های مرکزی را کاهش دهد و شمولیت مالی را افزایش دهد.

بیشتر از ‌تحلیل‌های ارز دیجیتال:

حضور بخش خصوصی برای توسعه CBDC حیاتی است

گزارش بانک آمریکا می افزاید که حضور بخش خصوصی برای توسعه و انتشار CBDC حیاتی است و توضیح می دهد: بانک‌های مرکزی و دولت‌ها نمی‌توانند بدون حضور بخش خصوصی سیستم‌های مالی جدید را تنها بر اساس فناوری دفتر کل توزیع‌شده بسازند. ما انتظار داریم که ذی نفعان بخش خصوصی در تمام مراحل اجرای CBDC حاضر باشند.

برای مثال، این گزارش خاطرنشان می‌کند که دولت‌ها ممکن است در ازای دریافت تخصص، قراردادهایی را به شرکت‌های پرداخت و مشاوره اعطا کنند.

بانک آمریکا نیز به برخی از خطرات اشاره کرد. این بانک هشدار داد: “صدور و پذیرش CBDC همچنین در صورت عدم طراحی صحیح می‌تواند تعداد بحران های بانکی را افزایش دهد. ریسک اعتباری یا نقدینگی در صورتی که با رویکردهای مستقیم و ترکیبی توزیع شود، ریسک های ثبات مالی را افزایش می دهد.”

 این گزارش نتیجه می گیرد: با این حال، بانک‌های مرکزی می‌توانند این ریسک را با ایجاد محدودیت‌های نگهداری CBDC، به صورت موقت یا دائم، کاهش دهند.

منبع: اقتصادآنلاین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا