رباتیک

دبی اولین بانک زیستی رباتیک امارات را در سال ۲۰۲۳ افتتاح می کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 بنیاد الجلیله، یکی از اعضای ابتکارات جهانی محمد بن راشد آل مکتوم، اعلام کرد که اولین بانک زیستی رباتیک امارات متحده عربی را با مشارکت دانشگاه پزشکی و بهداشت محمد بن راشد علوم (MBRU) و اداره بهداشت دبی (DHA)تأسیس خواهد کرد. این همکاری برای پیشبرد تحقیقات پزشکی در زمینه اختلالات ژنتیکی، سرطان و سایر بیماری‌های مزمن و بیماری‌های همه‌گیر تنظیم شده است.

این بانک زیستی که قرار است در سال ۲۰۲۳ با ظرفیت مدیریت هفت میلیون نمونه افتتاح شود، یکی از بزرگترین بانک های جهان از نظر ظرفیت نمونه خواهد بود. این مرکز در موسسه تحقیقات پزشکی محمد بن راشد، بخشی از بنیاد الجلیله، در شهر مراقبت بهداشتی دبی واقع خواهد شد.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس هیئت امنای بنیاد الجلیله، گفت: «دسترسی به داده‌های ژنتیکی و تصویربرداری از طریق بانک‌های زیستی، رویکردهای پیشگامی برای تجزیه و تحلیل را پیش می‌برد که همین چند سال پیش غیرممکن بود. اولین بانک زیستی رباتیک امارات نشان دهنده تعهد دبی به تقویت قابلیت های بخش مراقبت های بهداشتی و پیشبرد تلاش ها برای بهبود سلامت مردم است. این بانک زیستی به عنوان یکی از مشارکت کنندگان اصلی در پیشرفت پزشکی مدرن عمل می کند و اکتشافات علمی را امکان پذیر می کند که به ارتقای سلامت و رفاه کمک می کند. “

با توجه به نقش حیاتی بانک های زیستی در پیشرفت تحقیقات و پیشبرد اکتشافات پزشکی، این بانک زیستی به منبعی ضروری برای بیمارستان جدید خیریه سرطان حمدان بن راشد و سایر مراکز درمانی در امارات متحده عربی برای انجام تحقیقات و ارائه درمان موثر تبدیل خواهد شد.

بیوبانک مکانی برای نگهداری انواع نمونه های بیولوژیکی انسان مانند خون، بافت، سلول یا مایعات بدن است. همچنین داده های مربوط به نمونه ها و همچنین سایر منابع زیست مولکولی را که می توانند در تحقیقات بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند، ذخیره می کند. بانک‌های زیستی به منبع مهمی در تحقیقات پزشکی تبدیل شده‌اند که از بسیاری از انواع تحقیقات معاصر مانند ژنومیک و پزشکی شخصی و توسعه تشخیص و درمان پشتیبانی می‌کنند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

دکتر رجا عیسی الجرج، رئیس هیئت مدیره بنیاد الجلیله و عضو هیئت امنا، گفت: “Biobanking یک بازی را برای مراقبت های بهداشتی تغییر می دهد و تحقیقات پزشکی را متحول می کند و منجر به نتایج بهتر برای درمان بیماران می شود. Biobank فرصتی را برای افراد جامعه و محققان فراهم می کند تا با یکدیگر همکاری کنند تا آینده ای بهتر و سالم تر برای نسل های آینده بسازند. پیشرفت علمی با تأثیرگذاری بر دانش ما در مورد سلامت انسان، بیماری، درمان، پزشکی شخصی و موارد دیگر، اقتصاد کشور را شکل خواهد داد. “

بنیاد الجلیله ۱۷ میلیون درهم برای ساخت یک مرکز پیشرفته سرمایه گذاری کرده و هفت میلیون ماده بیولوژیکی انسانی را مدیریت خواهد کرد. یک سیستم خودکار، روباتیک و مبتنی بر هوش مصنوعی، تضمین می‌کند که نمونه‌های بیولوژیکی در ذخیره‌سازی برودتی (زیر ۸۰ درجه سانتی‌گراد) با حفظ یکپارچگی و بازیابی نمونه، ایمن می‌شوند.

منبع: وام

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا