امنیت ارز دیجیتالفناوری بلاک چین

بحران مولتی چین؛ آیا ۱.۸ میلیارد دلار قفل شده منجر به سقوط بازار می‌شود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
آرمین آزاد

یک حادثه شبیه به راگ پول در پروتکل مولتی چین باعث شده تا سراسر بازار ارزهای دیجیتال به شوک فرو رود. در این اتفاق، ۱.۸ میلیارد دلار در کیف پول‌های مولتی چین قفل شده و شایعاتی نیز به وجود آمده است که پلیس کشور چین اعضای تیم این پروتکل را دستگیر کرده و کنترل کیف پول‌ها اکنون در اختیار دولت چین است. باید اشاره داشت که بحران مولتی چین پروتکل‌های بسیاری ازجمله فانتوم را درگیر کرده است.

بحران مولتی چین

به نقل از کوین گیپ، از ۱.۸ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده این پروتکل، فانتوم با ۳۶.۷% دارایی بیشتر از دیگر پروژه‌ها تحت تأثیر قرارگرفته است. باید اشاره داشت که ارزش کل دارایی‌های بلاک چین فانتوم ۱.۶۶ میلیارد دلار است که نزدیک به ۴۰% آن در مولتی چین قرارگرفته است.

قابل‌توجه است که مولتی چین یکی از بزرگ‌ترین پل‌های بلاک چینی در صنعت ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود و مبادله توکن‌ها در سراسر شبکه‌های مختلف را تسهیل می‌کند. پلتفرم‌های مطرحی مانند بایننس چین، پالیگان، آوالانچ و اتریوم از جمله شبکه‌هایی هستند که از این پل استفاده می‌کنند.

همچنین مولتی چین پل میان زنجیره‌ای رسمی شبکه فانتوم به حساب می‌آید. شبکه‌ای که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و اقتصاد توکنی آن توسط ارز دیجیتال FTM مدیریت می‌شود. کالین وو، خبرنگار حوزه ارزهای دیجیتال درباره این شبکه و بحران ناشی از مولتی چین اشاره داشت که استیبل کوین اصلی در فانتوم ۱۹۱ میلیون USDC و ۸۲ میلیون تتر است که توسط پروتکل مولتی چین صادر شده‌اند.

با شدت گرفتن بحران مولتی چین در فضای ارزهای دیجیتال، بنیاد فانتوم در یک پست توییتری توضیح داد که پل میان زنجیره‌ای این شبکه بدون هیچ مشکلی در حال فعالیت است. این تضمین به موقع از سمت بنیاد فانتوم باعث شد تا شاهد اصلاح گسترده‌ای در قیمت توکن FTM نباشیم. در شبانه‌روز گذشته این ارز اصلاح ۰.۷ درصدی را تجربه کرده و اکنون در سطح ۰.۳۳ دلار معامله می‌شود.

به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه با توجه به وضعیت پروتکل مولتی چین، بنیاد فانتوم دارایی‌های خود را از استخر نقدینگی سوشی سواپ خارج کرده است. روز ۲۴ مه، این بنیاد ۲.۴ میلیون دلار توکن MULTI را از استخرهای نقدینگی خارج کرد.

آندره کرونژه، مدیر این بنیاد در مصاحبه‌ای توضیح داد که در چنین وضعیت نامشخص و نسبتاً بحرانی نیازی به استخر نقدینگی نیست. وی افزود که با نگاهی به کیف پول متوجه خواهید شد که توکن‌ها به فروش نرسیده‌اند و پس از بیانیه مولتی چین که نشان دهد از بحران خارج شده، این دارایی‌ها دوباره به استخرهای نقدینگی بازخواهند گشت.

منبع: فکت‌کوینز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا