قوانین مقررات ارزدیجیتال

گری گنسلر: بخش اعظم رمزارزها اوراق بهادار هستند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
علی ابراهیمی

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در آخرین صحبت‌های خود اعلام کرد از کارکنان این کمیسیون خواسته است تا توکن‌ها و واسطه‌ها در حوزه رمزارزها را به دقت زیرنظر بگیرند. وی بار دیگر تاکید کرد اکثر توکن‌های دیجیتال زیرمجموعه اوراق بهادار هستند.

گری گنسلر روز پنجشنبه در کنفرانس «SEC Speaks» که به میزبانی یکی از انستیتوهای حقوقی برگزار شد در رابطه با قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال صحبت کرد. وی با تاکید بر اینکه اصول مرکزی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تمام بازارهای اوراق بهادار اعم از ارزهای دیجیتال و واسطه‌های آن را در بر می‌گیرد، اظهار داشت:

به عقیده من، از حدود ۱۰٬۰۰۰ توکن موجود در بازار رمزارزها، اکثر آنها اوراق بهادار هستند و ارائه و فروش این توکن‌ها تحت قوانین اوراق بهادار قرار می‌گیرد.

به گفته گنسلر، تنها بخش کوچکی از رمزارزها ممکن است با تعریف اوراق بهادار هم‌خوانی نداشته باشند. وی در این رابطه گفت: اینها [رمزارزهایی که اوراق بهادار نیستند] احتمالا تعداد کمی از رمزارزها هستند، اگرچه ممکن است بخش قابل توجهی از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده باشند.

گنسلر پیش از این خاطرنشان کرده بود که بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال بازار یک «کالا» است و در حوزه وظایف کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قرار می‌گیرد. این اظهار نظر به نوعی عقب‌نشینی گنسلر از موضع حداکثری خود تلقی شد و با استقبال فعالان صنعت در ایالات متحده مواجه شد.

رییس SEC در سخنرانی روز پنجشنبه خود در رابطه با بیت کوین گفت: بیت کوین، اولین ارز دیجیتال، توسط برخی به عنوان «طلای دیجیتال» نامیده می‌شود و معاملات آن مشابه یک فلز گرانبها و کمیاب – هرچند دیجیتال – است.

به گفته رییس کمیسیون بورس آمریکا، برخی از افراد در صنعت ارزهای دیجیتال خواستار راهنمایی بیشتری در رابطه با این صنعت و دارایی‌های دیجیتال شده‌اند. وی خاطرنشان کرد در پنج سال گذشته، کمیسیون بورس با صدایی رسا و واضح در این رابطه صحبت کرده است.

گنسلر در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: من از کارکنان SEC خواسته‌ام تا مستقیما با پروژه‌ها ارتباط برقرار کنند تا توکن‌های آنها در صورت لزوم به عنوان اوراق بهادار ثبت شوند.

به گفته گنسلر، تعدادی از پروژه‌ها در این مدت توکن خود را به عنوان اوراق بهادار ثبت کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد با توجه به ماهیت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، ممکن است این کمیسیون در الزامات کمی انعطاف‌پذیر رفتار کند.

گری گنسلر در رابطه با واسطه‌های فعال در حوزه کریپتو اظهار داشت: من از کارکنانم خواسته‌ام تا با واسطه‌ها ارتباط برقرار کنند تا مطمئن شوند کار خود، اعم از صرافی، کارگزاری، فروشنده، خدمات حضانت و نگهداری و موارد مشابه را ثبت می‌کنند.

وی افزود: من مشتاقانه منتظر همکاری با پروژه‌ها و واسطه‌هایی هستم که به دنبال مطابقت با قوانین هستند. همچنین مشتاق همکاری با کنگره برای ابتکارات قانونی مختلف و در عین حال، حفظ قدرت کنونی SEC هستم.

گنسلر در آخر اظهار داشت: من از کارکنان SEC خواسته‌ام تا از ابزارهای قانونی این کمیسیون را برای مورد ویژه انطباق با مقررات از سوی توکن‌های اوراق بهادار و واسطه‌ها تنظیم مجدد کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز جمعه از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک دفتر اختصاصی برای بررسی پرونده‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال خبر داد.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از bitcoin.com،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا