رسانه دیجیتال

برای نخستین بار بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات دیجیتالی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در تدوین پروژه تاریخ بصری این شرکت، بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات به منظور اهمیت حفاظت و نگهداری از داشته‌های فرهنگی کشور جمع آوری شد.

 سیدمجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ضمن بیان دیجیتالی شدن بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات افزود: فناوری دیجیتال این امکان را به وجود آورد که دوباره فیلم‌های با اهمیت و محبوب گذشته را به زندگی حال بازگردانیم و ارتباط عمیق‌تری با گذشته برقرار کنیم. بر این اساس برای نخستین بار مجموعه فیلم‌های تاریخی و آرشیو شرکت مخابرات ایران برای حفظ داشته‌ها از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه مخابرات با بروز تحول دیجیتال رشد گسترده‌ای داشته است و جایگاه مناسب بین‌المللی را داراست گفت : ‌تاریخ بصری حوزه مخابرات گنجینه بزرگی از بهترین فیلم‌هایی است که گویای سیر تحولات فناوری در این حوزه است.

وی با بیان اینکه این پروژه از اردیبهشت ۱۳۹۹ با کمترین هزینه و زمان آغاز شد اظهارداشت: مجموعه فیلم‌های تبدیل شده بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه شرکت مخابرات ایران را به همراه دارد که امروز ثبت تجربیات و دانش این مجموعه ضروری و راهگشای نسل بعدی برای اجرای امور است.

حفظ اطلاعات گذشته، نیازمند ترمیم و تحولاتی در این زمینه

سید مجید صدری در ادامه افزود: در این پروژه فیلم‌های مختلفی مانند ۱۶mm ،۳۵mm ،Betamax ،VHS ،BETACAM ،MiniDV ،DVCAM از آنالوگ به دیجیتال تبدیل و به صورت دسته بندی شده از نظر محتوایی شناسایی و آرشیو شد.

او علاوه بر بیان اینکه در این پروژه بصری تجربیاتی که نسل‌های گذشته با هدف پیشرفت و توسعه کشور به جا گذاشتند، با روایتی بسیار زیبا برای نسل بعدی معرفی و منتقل می‌شود اظهار داشت: فیلم‌های قدیمی شرکت تکرارپذیر نیستند و بازگو کننده سیر تحولات این حوزه و از داشته‌های تخصصی حوزه ارتباطات کشور محسوب می‌شود، بنابراین برای نگهداری و ترمیم آ‌ن‌ها باید این تغییرات صورت می‌گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاریخ آینه‌ای از سرگذشت بشر را پیش‌روی انسان‌ها قرار می‌دهد تا با مشاهده تحولاتی که از گذشته‌ها رخ داده درس بگیریم و فردایی روشن را برای آیندگان بسازیم، از همکاران اداره کل ارتباطات و امور بین الملل که در نگهداری، جمع آوری و تدوین این مجموعه عظیم همراهی و تلاش نمودند تا این سرمایه‌های ارزشمند به یادگار بماند قدردانی کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا