مقاله کسب و کار دیجیتال

بررسی ۸ راهکار ساده و تاثیرگذار؛ چگونه برای استارت آپ مان سرمایه گذار پیدا کنیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ایوان ویدجایا – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

راه اندازی کسب و کار نیازمند دسترسی به سرمایه مناسبی است. بسیاری از کارآفرینان دارای ایده های مناسب برای راه اندازی کسب و کار هستند، اما هزینه لازم برای شروع یا توسعه کارشان را ندارند. بهترین راهکار در این میان تلاش برای پیدا کردن یک سرمایه گذار مطمئن است. بدون تردید با توجه به شرایط کنونی عرصه کسب و کار بحران ناشی از کرونا پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب کار سختی خواهد بود.

هدف اصلی در این مقاله کمک به کارآفرینان برای پیدا کردن یک سرمایه گذار مناسب است. شما در این صورت شانس کافی برای راه اندازی و توسعه کسب و کارتان را خواهید داشت. بدون یک سرمایه گذار مطمئن فرآیند توسعه کسب و کار مدت زمان زیادی به طول می انجامد بنابراین در ادامه برای یادگیری نکات اساسی در زمینه پیدا کردن سرمایه گذار مناسب با ما همراه باشید. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۷، فروردین ماه ۱۴۰۰

استفاده از فناوری برای پیدا کردن سرمایه گذار

امروزه شمار بسیار زیادی از پلتفرم های مخصوص کسب و کار در زمینه ارائه خدمات مربوط به کسب و کار فعالیت دارند. یکی از زمینه های مورد علاقه برای فعالیت چنین کسب و کارهایی کمک به کارآفرینان برای پیدا کردن سرمایه گذار است. با توجه به اینکه شرایط ناشی از کرونا امکان ملاقات رو در رو با سرمایه گذارها را گرفته است، باید نسبت به استفاده از فناوری های نوین برای تعامل با سرمایه گذارها اقدام کرد. 

بسیاری از برندها در طول دوران کرونا حتی سرمایه گذارهای اصلی شان را هم از دست داده اند. این امر به دلیل شرایط ناشی از بحران اقتصادی و نامشخص بودن آینده دنیای کسب و کار بود. نکته خوشحال کننده در این میان بازگشت اقتصاد جهانی به رونق مناسبی است بنابراین سرمایه گذارها بار دیگر در تلاش برای تعامل با کارآفرینان هستند. این امر فرصت عالی در اختیار شما برای تعامل هرچه بهتر با کارآفرینان قرار می دهد. اگر شما از فرصت موردنظر استفاده درستی نمایید، شانس بسیار زیادی برای توسعه کسب و کارتان خواهید داشت. 

پلتفرم هایی نظیر لینکدین با فعالیت تخصصی در زمینه کسب و کار برای کارآفرینان بهترین محیط به منظور پیدا کردن سرمایه گذار است. شاید شما در این راستا اندکی تردید داشته باشید، اما دیگر شیوه های قدیمی نظیر پیدا کردن حضوری سرمایه گذارها به پایان رسیده است. شما باید به پیدا کردن سرمایه گذار در لینکدین و دیگر پلتفرم های مخصوص کسب و کار عادت کنید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر سرمایه گذارها نخواهید داشت. 

یکی دیگر از پلتفرم های مناسب، به غیر از لینکدین، استارت انجین است. این پلتفرم به کارآفرینان و سرمایه گذارها با ارائه مشخصات کامل اجازه ثبت نام می دهد. گام بعدی جست وجو در میان کسب و کارها یا سرمایه گذارها برای ایجاد ارتباط اولیه است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان از نقطه نظر تعامل مناسب با یکدیگر دارد. هر کارآفرینی در این فضا فرصت لازم برای تعامل با سرمایه گذارها را دارد. نکته جالب اینکه کسب و کارها و سرمایه گذارانی از سراسر دنیا در این پلتفرم حضور دارند. 

پیدا کردن سرمایه گذار در شبکه های اجتماعی

پلتفرم های مخصوص کارآفرینان تنها گزینه ممکن برای یافتن سرمایه گذار نیست. امروزه شبکه های اجتماعی توسعه بسیار زیادی در میان کاربران پیدا کرده است. اغلب مردم دست کم در یک شبکه اجتماعی عضویت دارند بنابراین حضور شما به عنوان کارآفرین در این فضا امکان پیدا کردن سرمایه گذار مناسب را افزایش می دهد. 

کارآفرینان و سرمایه گذارها پیش از هر نکته دیگری مثل بقیه مردم رفتارهای عادی دارند. آنها هم علاقه مند به عضویت در شبکه های اجتماعی و استفاده از فرصت های مناسب برای ارتباط یا دیگران هستند بنابراین اگر شما در این راستا عملکرد مناسبی از خودتان نشان دهید، شانس بالایی برای تعامل با افراد موردنظرتان خواهید داشت. 

بدون تردید هر برندی دارای یک اکانت در شبکه های اجتماعی است، اما این امر برای جلب نظر سرمایه گذارها کافی نیست. شما باید برند شخصی تان برای تعامل با سرمایه گذارها را نیز توسعه دهید. در غیر این صورت شاید هیچ فرصتی برای تعامل با آنها پیدا نکنید. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی شما برای تعامل با سرمایه گذارها قرار می دهد. 

برندهای شخصی در دوران کرونا و دورکاری نقش شخصیت واقعی شما را بازنمایی می کند. شما با استفاده از برند شخصی تان امکان تعامل با دامنه وسیعی از افراد را خواهید داشت. این امر فرصت طلایی برای پیدا کردن سرمایه گذارهای مناسب بدون نیاز به تحمل سختی های فراوان را فراهم می سازد.

شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک باید در صدر فهرست شما برای عضویت باشد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما در همان گام نخست اقدام به عضویت در یک پلتفرم غیرمحبوب کنید، دامنه بسیار اندکی از افراد مختلف در مدارتان قرار خواهند گرفت. معنای این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی سرمایه گذارها خواهد بود بنابراین همیشه باید افراد پیش از عضویت در یک شبکه اجتماعی نسبت به محبوبیتش در میان کاربران مطمئن شوید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی سرمایه گذارها و حتی پیدا کردن آنها نخواهید داشت. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وبلاگ نویسی، کلید پیدا کردن سرمایه گذار

وبلاگ ها دارای تفاوت عمده ای با سایت رسمی برند یا شبکه های اجتماعی هستند. این امر ناشی از فضای متفاوت آنها و محوریت شان براساس متن است. شما امکان نگارش محتوای طولانی برای تعامل با مشتریان علاقه مند به کسب و کارتان در این فضا را دارید. بسیاری از برندهای بزرگ در کنار اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی دارای وبلاگ نیز هستند. 

اگر شما به دنبال استفاده از وبلاگ برندتان برای بازاریابی مشتری محور هستید، شاید افزودن یک نکته جانبی نیز ایده بدی نباشد. شما در کنار تعامل با مشتریان امکان تولید محتوا برای جلب نظر سرمایه گذارها را نیز دارید. مهمترین نکته در این میان تلاش برای بیان نکات هرچه تخصصی‎تر در رابطه با کسب و کارتان است. این امر شانس شما برای جلب نظر سرمایه گذارها را افزایش می دهد. 

هر سرمایه گذاری برای انتخاب یک کسب و کار نیاز به اطلاعات دقیق دارد. شما با بیان برخی از نکات پایه ای هرگز شانس تعامل بهینه با سرمایه گذارها را نخواهید داشت بنابراین باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان در این حوزه داشته باشید. در غیر این صورت خیلی زود از عرصه رقابت کنار گذاشته خواهید شد. 

بیان ویژگی های متمایز کسب و کار شاید برای جلب نظر مشتریان کافی باشد، اما در مورد سرمایه گذارها باید به نکات بسیار مهمتری توجه کرد. عملکرد مالی شفاف یک برند مهمترین نکته برای جلب نظر سرمایه گذارهاست بنابراین انتشار رسمی گزارش های مالی تان گامی مهم به سوی موفقیت در عرصه کسب و کار خواهید بود. این امر نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما و تاثیرگذاری بر روی بهترین سرمایه گذارهای ممکن خواهد داشت. 
وقتی یک برند دارای وبلاگ رسمی و اطلاعات دقیقی برای سرمایه گذارها باشد، هیچ سرمایه گذاری فرصت همکاری با آن برند را از دست نخواهد داد بنابراین شما باید چنین فرصتی را به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهید. 

ارسال ایمیل برای سرمایه گذارها

سرمایه گذارها همینطور بی جهت و بدون هیچ فعالیتی به سوی شما جذب نخواهند شد. امروزه شمار بالایی از کسب و کارها متقاضی دریافت سرمایه برای شروع یا توسعه فعالیت شان هستند بنابراین شما باید عملکرد متفاوتی در مقایسه با رقبا برای جلب نظر سرمایه گذارها داشته باشید. بسیاری از برندها در این شرایط در تلاش برای جلب نظر سرمایه گذارها به دنبال کارهای عجیب و غریب مثل تبلیغات گسترده می روند. این امر تاثیرگذاری چندانی بر روی سرمایه گذارها ندارد، بلکه ایده های شما برای آنها جذاب خواهد بود. اگر شما توانایی بیان ایده های تان به بهترین شکل ممکن را داشته باشید، نتیجه بخشی بسیار مناسبی از آن خواهید داشت در غیر این صورت بدون آگاهی دقیق سرمایه گذارها از ایده تان شانسی برای تعامل با آنها نخواهید داشت.

ارسال ایمیل برای کارآفرینان یکی از راهکارهای مناسب به منظور تعامل با آنها محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان این نکته مهم را مدنظر قرار نمی دهند. بنابراین شانسی برای تعامل با سرمایه گذارها پیدا نمی کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. یکی از راهکارهای مناسب در این میان تلاش برای طراحی ایمیل های دعوت از سرمایه گذارها به ساده ترین شکل ممکن است. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذارها دارد. 

مهمترین نکته در این میان تلاش برای رعایت سادگی در بیان پیشنهاد همکاری به سرمایه گذارهاست. در غیر این صورت شما دردسرهای بسیار زیادی برای تعامل با سرمایه گذارها خواهید داشت. 

همکاری با موسسه های سرمایه یابی

برخی از موسسه های بزرگ در زمینه پیدا کردن سرمایه گذار و معرفی به کسب و کارهای نیازمند به سرمایه فعالیت نیاز دارند. شاید در نگاه نخست همکاری با چنین موسسه هایی هیچ مزیتی برای کسب و کارها به همراه نداشته باشد، اما بسیاری از برندهای بزرگ کارشان را از همینجا شروع کرده اند بنابراین نیازی برای نگرانی نسبت به وضعیت کسب و کارتان نخواهد بود. 

همکاری با موسسه های سرمایه یابی اغلب اوقات با ثبت نام رسمی صورت می گیرد. همچنین شما در صورت ارائه یک سرمایه گذار از سوی موسسه مورد نظر و عدم تمایل برای همکاری با وی کاملا آزاد خواهید بود. این امر دامنه انتخاب بسیار گسترده ای در اختیار شما قرار می دهد بنابراین اگر علاقه مند به همکاری با بهترین سرمایه گذارهای ممکن هستید، یکی از راهکارهای همیشگی توجه به موسسه های سرمایه یابی است. 

کسب و کار موسسه های سرمایه یابی در شرایط بحرانی کرونا به طور قابل ملاحظه ای رونق پیدا کرده است. دلیل این امر لغو تمام مراسم های کاری معتبر و کاهش فرصت های مناسب برای پیدا کردن سرمایه گذار است. پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از راهکارهای مناسب برای پیدا کردن سرمایه گذار استفاده از مراسم های بزرگ کاری بود. چنین مراسم هایی علاوه بر برندهای مختلف نظر سرمایه گذاران را نیز به خود جلب می کرد. بنابراین حضور در چنین مراسم هایی شانس کسب و کارها برای تعامل با مشتریان مختلف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می داد. 

هنوز هم بسیاری از مراسم های کاری بزرگ در تعطیلی به سر می برند بنابراین همکاری با سرمایه گذارها خیلی سخت و دشوار خواهد بود. شما در صورت تمایل برای همکاری با موسسه های سرمایه یابی شانس بسیار زیادی در این حوزه خواهید داشت. 

ارسال محصولات برند برای سرمایه گذارهای برجسته

سرمایه گذارها در زمینه همکاری با برندهای مختلف به کیفیت محصولات شان توجه زیادی می کنند. این امر درست مانند تجربه خرید مشتریان از برندهاست. اگر محصولات شما دارای جذابیت زیادی برای مشتریان نباشد، شانس چندانی به منظور جلب نظرشان نخواهید داشت. این امر در مورد تعامل با سرمایه گذارها نیز مصداق دارد. 

اگر کسب و کار شما محصول تازه ای برای نمایش عمومی در اختیار دارد، پیش از رونمایی رسمی از آن یک یا دو نمونه برای سرمایه گذارهای بزرگ ارسال کنید. شاید این امر از نظر شما دارای اهمیت چندانی نباشد، اما برای سرمایه گذارها نکته بسیار مهم و دارای اهمیتی است. 

وقتی شما حوصله کافی برای ارسال محصولات تان به سرمایه گذارها را دارید، آنها حساب ویژه ای روی کسب و کار شما خواهند کرد. این امر بهترین پیام ممکن برای جلب نظر سرمایه گذارها خواهد بود بنابراین هرگز این فرصت طلایی را از دست ندهید. 

محصولات شما باید دست کم به سابقه سرمایه گذاری افراد موردنظرتان ارتباط داشته باشد. اگر شما در زمینه تولید خودرو فعالیت دارید، تلاش برای جلب نظر یک سرمایه گذار حرفه ای در زمینه ساخت و ساز بی فایده خواهد بود. اغلب سرمایه گذارها تمایلی برای تغییر حوزه اصلی سرمایه گذاری شان ندارند بنابراین شما باید به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید. در غیر این صورت پس از گذشت چندین ماه حتی یک سرمایه گذار مناسب نیز پیدا نخواهید کرد. معنای دیگر این امر ناتوانی برای راه اندازی یا توسعه کسب و کارتان خواهد بود. 

استخدام کارشناس های حرفه ای برای پیدا کردن سرمایه گذار

برخی از کارشناس ها به طور اختصاصی در زمینه پیدا کردن سرمایه گذار برای کسب و کارهای مختلف فعالیت دارند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما شمار بالایی از برندها به همین شیوه ساده اتکا دارند. شما با استفاده از این شیوه امکان پیدا کردن سرمایه گذارهای تخصصی در حوزه کاری تان را خواهید داشت. این امر بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود.

شاید همکاری با موسسه های سرمایه یابی گزینه جذاب تری برای شما باشد، اما این امر شانس پیدا کردن سرمایه گذارهای تخصصی را کاهش می دهد. استخدام کارشناس های حرفه ای فرصت مناسبی برای کسب و کار شما به منظور پیدا کردن حرفه ای ترین افراد ممکن ایجاد می کند. شما با این کار دقیقا بر روی سرمایه گذارهای آشنا با کسب و کارتان سرمایه گذاری خواهید کرد. 

بدون تردید پیدا کردن سرمایه گذارهای آشنا با کسب و کار بهترین گزینه ممکن برای هر برندی خواهد بود در غیر این صورت شما باید به طور مداوم درگیری های حقوقی و اختلاف نظر با سرمایه گذارهای تان داشته باشید. درست به همین خاطر بسیاری از برندها به دنبال استخدام کارشناس های حرفه ای برای جست وجوی سرمایه گذار مناسب هستند. 

برگزاری مراسم های آنلاین

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، مراسم های حضوری در عرصه کسب و کار به دلیل شرایط ناشی از کرونا دیگر برگزار نمی شود. شاید شما تمایل به صبر کردن برای برگزاری دوباره چنین مراسم هایی داشته باشید، اما این شیوه مطمئن ترین راهکار ممکن نخواهد بود. یک ایده مناسب در این میان تلاش برای شرکت در مراسم های کاری آنلاین است. بسیاری از برندها پس از چند ماه از شیوع کرونا به دنبال این شیوه رفته اند. شما با استفاده از شیوه موردنظر امکان تعامل مستقیم با کارآفرینان دیگر و سرمایه گذاران را خواهید داشت.

اگر کسب و کار شما به جای شرکت در مراسم کاری دیگر برندها به دنبال برگزاری مراسم مخصوص خودش باشد، یکی از بهترین نمونه های ممکن را پیش روی خواهد داشت. بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان اقدام به استفاده از چنین راهکاری می کنند. شما با استفاده از چنین راهکاری شانس بالایی برای جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از سرمایه گذارها خواهید داشت. با این حساب شاید به جای همکاری با یک سرمایه گذار امکان همکاری همزمان با چندین سرمایه گذار و گردآوری سرمایه هرچه بیشتری را داشته باشید. 

شما در عرصه کنونی کسب و کار تحت هر شرایطی باید سرمایه گذار مناسب برای کسب و کارتان پیدا کنید در غیر این صورت شانس چندانی برای بقا در عرصه کسب و کار نخواهید داشت. بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان خودشان را به آب و آتش می زنند. شاید شما هم در رابطه با سرمایه گذارها باید تمام توان‎تان را رو کنید در غیر این صورت امکان تعامل مناسب با سرمایه گذارها برای بهبود وضعیت کسب و کارتان را نخواهید داشت. 

استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله راهنمای بسیار خوبی برای توسعه کسب و کار شما محسوب می شود. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن سرمایه گذار به ساده ترین شکل ممکن هستید، توصیه های مورد بحث نقطه شروع مناسبی خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
مهارت‌های شش‌گانه تحلیلگر کسب‌وکار
نقش هوش مصنوعی در فعالیت‌های کاری
مزایا و معایب فناوری هوش مصنوعی در کسب و کار
“بلاک چین ۵۰” ویرایش ۲۰۲۱ فوربز
وام‌های استارت آپی به داد اقتصاد کرونا زده انگلستان رسید
نظام اقتصاد دیجیتال با اقتصاد مقاومتی بسیار سازگار است؛ متأسفانه نتوانستیم اقتصاد کشورمان را بر مبنای نظام اقتصادی دیجیتال بنا کنیم
چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟
تاثیر هوش مصنوعی بر خرده فروشی آنلاین
کلان داده ها؛ راهگشای کسب‌وکارهای نوآورانه
آیا استارت‌آپ‌های ساختمانی از پس هزینه‌ها برمی‌آیند؟
برزیلی‌ها برای مشاوره خرید آنلاین هوش مصنوعی را ترجیح می‌دهند
بهبود سئو در ۱۰ گام؛ سئوی بهتر کسب و کار با استفاده از نظرات مشتریان
ربات ها چه زمانی جای انسان ها را در بازار کار می گیرند؟
اشتباهات برنامه ریزی بازاریابی در شبکه های‏ اجتماعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره 9، خرداد ماه ۱۴۰۰ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا