ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

برزیل ارز دیجیتال بانک مرکزی راه اندازی می‌ کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مهسا نجاتی

بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به صورت آزمایشی در نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد کرد.

بانک مرکزی برزیل تأیید کرده که به صورت آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راه‌اندازی خواهد کرد. روبرتو کامپوس نتو، رییس این بانک نیز اعلام کرد که این آزمایش جدید شامل عرضه ثابت توکن مذکور خواهد بود و این آزمایش طی شش ماه آخر سال جاری اجرا خواهد شد.

بانک مرکزی برزیل جزئیاتی را در مورد پیشرفت هایی که در رابطه با پروژه CBDC خود انجام داده، ارائه کرده است. رییس بانک مرکزی برزیل، روبرتو کامپوس نتو، به طرح آزمایشی استفاده از این ارز در شش ماه پایانی سال جاری اشاره کرد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وی اظهار کرد: “این راهی برای دیجیتالی کردن ارز بدون آسیب رسیدن به ترازنامه بانکی است. این پروژه باید در نیمه دوم سال جاری به صورت آزمایشی اجرا شود.”

کامپوس نتو همچنین در مورد نحوه استفاده از این ارز اشاره کرد و گفت که این ارز به سیستم انتقال ذخیره، نوعی سیستم پرداخت مبتنی بر فیات، مرتبط خواهد شد. با این برنامه آزمایشی، برزیل می تواند جزو کشورهای پیشتاز در این زمینه در آمریکای جنوبی باشد.

کامپوس نتو همچنین نظر خود را در مورد وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در برزیل ارائه کرد. او توضیح داد که ارزهای دیجیتال بیشتر به عنوان دارایی های سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند تا به عنوان یک روش پرداخت. با این حال، وضعیت آن می تواند با پذیرش بیشتر در سطح جهانی و داخلی تغییر کند.

بانک مرکزی برزیل از سال گذشته که دستورالعمل‌هایی را که یک CBDC برزیل باید از آن پیروی کند، اصلاح و اعلام کرد که هنوز در حال مطالعه و بحث در مورد امکان انتشار چنین ارزی است.

با این حال، در ماه مارس، این موسسه از میان ۴۷ پیشنهاد، ۹ موسسه را انتخاب کرد که قادر به تولید پروژه‌های طراحی شده برای ارائه فرصت‌هایی هستند که یک ارز دیجیتال ممکن است در بخش‌های مختلف ارائه دهد.

برزیل همچنین در زمینه قانون گذاری برای تصویب یک چارچوب قانونی ارز دیجیتال یکپارچه پیشرفت هایی داشته است. از این نظر، نمایندگان و سناتورها اعلام کرده‌اند که چندین پیشنهاد را در طرحی ترکیب خواهند کرد که به کنگره برزیل ارائه خواهد شد. گزارشگران این طرح ها انتظار دارند این پیشنهاد جدید در ماه های آینده به تصویب برسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا