مقاله کسب و کار دیجیتال

چگونه برنامه بازاریابی برند تان را ارتقا دهید؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : هایدن وادزورث   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی و برنامه ریزی برای تولید محتوا در دنیایی پر از رقبای سرسخت کار چندان ساده ای نیست. برخی از برند ها در همان ابتدای کار یک برنامه بازاریابی برای خود طراحی کرده و سپس دیگر توجهی به به روز رسانی اش نشان نمی دهند. این امر شاید در نگاه نخست ایراد چندانی نداشته باشد، اما خیلی زود توانایی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را کاهش می دهد. همانطور که دنیای کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر است، کسب و کارها هم برای اینکه از سیر تحولات جا نمانند، نیاز به ایجاد به روز رسانی در برنامه بازاریابی برندشان دارند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از تکنیک های مهم و کاربردی برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف با ارتقای برنامه بازاریابی برندتان است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما اگر شما زمان کافی برای این کار را به برندتان اختصاص دهید، دیگر مشکلی از این بابت نخواهید داشت. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

تهیه فهرست کارهای ضروری در عرصه بازاریابی

بسیاری از برندها نسبت به کارهای ضروری که باید انجام دهند، آگاهی دقیقی دارند. با این حال به ندرت آن را کامل و صحیح انجام می دهند. نکته مهمی در این میان تمرکز شما بر روی انجام دادن فهرستی از کارهای ضروری است. اگر شما به خوبی از اهمیت تغییر سلیقه مشتریان خبر دارید، باید هرچند وقت یکبار اقدام به ایجاد تغییرات اساسی در برنامه بازاریابی تان برمبنای سلیقه مشتریان نمایید. این امر می تواند شما را برای مدت زمانی طولانی تر در کانون توجه مشتریان نگه دارد. با این حساب دیگر نیازی به وسواس یا نگرانی دائمی درباره جایگاه برندتان نخواهد بود. 

” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در کسب‌وکار دیجیتال

به روز رسانی برنامه بازاریابی گاهی اوقات شامل روش های تولید محتوا نیز می شود. در زمانی نه چندان دور بازاریابی پیامکی بهترین شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شد. این امر در دنیای دیجیتال امروزی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات زیادی را به همراه دارد. توصیه ما در این میان برای شما جست و جو برای روش های تازه تر است. این امر شما را همیشه در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر زمانی از بازاریابی پیامکی به طور عمده استفاده می کردید، اکنون می توانید حضور در شبکه های اجتماعی را نیز امتحان کنید. این امر به شما فرصت هماهنگی با تغییرات اساسی در دنیای کسب و کار را داده و موقعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. 

یادتان باشد شما باید همیشه افراد حرفه ای را پیرامون برندتان نگه دارید. این امر درباره تیم بازاریابی یا هر بخش دیگری از شرکت مصداق دارد. بنابراین به روز رسانی برنامه ها گاهی اوقات شامل کنار گذاشتن افراد فاقد توانایی یا مهارت لازم از شرکت نیز می شود. این امر شما را در ادامه مسیر با فرصت های بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو خواهد کرد. 

برندتان را بشناسید

شناخت درست از برند به شما برای ارتقای برنامه بازاریابی کمک می کند. گاهی اوقات بازاریاب ها ایده ها یا طرح هایی را مورد ارزیابی قرار می دهند که کوچکترین ارتباطی به برندشان ندارند. این امر می تواند موقعیت شما در بازار را به خطر بیندازد. هرچه باشد مشتریان در طول زمان انتظارات مشخصی از شما و برندتان پیدا کرده اند. با این حساب اگر شما بی توجه به انتظارات مشتریان اقدام به برنامه ریزی متفاوت برای فرآیند بازاریابی کنید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد شد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

آشنایی با برند به طور ویژه ای برای بازاریاب های تازه کار اهمیت دارد. در این میان هم اصلا اهمیتی ندارد شما تازه امروز درس های بازاریابی را پاس کرده اید یا اینکه فردی تازه وارد در شرکت محسوب می شوید. در هر صورت باید به خوبی با ارزش ها و ماهیت کلی برند موردنظرتان آشنا شوید، در غیر این صورت هر چقدر هم تلاش کنید، در نهایت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

اگر به شناسایی درست برند اندکی خلاقیت نیز اضافه کنیم، آن وقت دیگر برنامه بازاریابی شما در بهترین حالتش قرار می گیرد. یادتان باشد طرح های تازه می تواند همراه با نوآوری باشد. البته قبل از اجرای ایده های نوآورانه بد نیست کمی از آن را با دوستان یا همکاران تان در میان بگذارید. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا