بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

۱۰ برند برتر در اینستاگرام 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : سیگ یالند   مترجم : امیر آل علی  

امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در شبکه اینستاگرام فعالیت نداشته باشد. درواقع اکثر افراد مشهور، حضور فعالی در این برنامه دارند و تمرکز بر روی ارسال عکس باعث شده است تا سادگی و در عین حال جذابیت همگانی داشته باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اینستاگرام، در همان سال اول انتشار خود موفق شد تا به یک رقیب جدی برای فیس بوک تبدیل شود که این موضوع در نهایت زمینه ساز خرید آن را به همراه داشت. با توجه به تمامی این توضیحات، اینستاگرم بستری بی نظیر برای فعالیت محسوب می شود و شما می توانید حتی در زمینه فروش آنلاین نیز به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنید. در این راستا ۱۰ برند برتر در اینستاگرام  بررسی خواهد شد. 

۱-Instagram

تعداد دنبال کنندگان: ۶۲۷ میلیون نفر

حساب رسمی خود شبکه اینستاگرام، خود یک نمونه بسیار خوب برای ایده گرفتن محسوب می شود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این صفحه، بیشترین مخاطب را هم در اختیار دارد. در این بخش تلاش شده است تا محتواهای برتر، بازنشر شده و از کلیپ های کوتاه طنز نیز استفاده شود. درواقع اینستاگرام تلاش کرده است تا ضمن حمایت از محتواهای تولیدشده توسط کاربران، تنوع موضوعی را هم رعایت کند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایجاد حس خوب و حتی کمک گرفتن از طنز، تاثیر بسیار عمیقی را به همراه دارد. به همین خاطر رعایت این سه نکته، برای شما بدون شک کاربردی خواهد بود. 

۲-National Geographic

تعداد دنبال کنندگان: ۲۷۰ میلیون نفر

واقعیت این است که هیچ فردی نمی تواند تمام جهان را مشاهده کند و در این زمینه طبیعت و حیات وحش، به خاطر وجود قوانین و محدودیت های موجود، شرایط بازدید را سخت تر هم ساخته است. با این حال این صفحه که در زمینه تهیه مستندهای حوزه طبیعت و حیات وحش فعالیت دارد، تلاش کرده است تا مناظر را از قاب دوربین برترین عکاسان و فیلم بردارهای خود، در معرض نمایش قرار دهد. این موضوع خود کمک کرده است تا این صفحه برای هر فردی، جذابیت بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. همچنین در استوری ها نیز تلاش شده است تا اطلاعات افراد در زمینه های مختلف نظیر شناخت جانوران، گیاهان و مناطق تاریخی، افزایش یابد. درواقع نکته مهم موفقیت این صفحه را می توان در دو مورد آموزش و نمایش بهترین عکس هایی که متعلق به خود برند محسوب می شود، خلاصه کرد. در کنار این موارد نباید از نقش روایت عکس ها و فیلم ها نیز غافل شد که به صورت متن های جذاب ارائه می شود. 

۳-Nike

تعداد دنبال کنندگان: ۲۸۳ میلیون نفر

نایک مطرح ترین برند ورزشی جهان محسوب می شود که تمامی ورزش های محبوب را مورد توجه خود قرار داده و محصولات بی نظیری را تولید می کند. این برند در کنار استفاده از ورزشکاران محبوب، تلاش کرده است تا داستان آنها را روایت کند که خود جذابیت بالایی را به همراه دارد. همچنین معرفی جدیدترین محصولات و امکان خرید مستقیم، از دیگر مزیت های این برند خلاق محسوب می شود. با دنبال کردن این صفحه شما می توانید با داستان ورزشکارانی آشنا شوید که ممکن است تاکنون اسم آنها را نشنیده باشید. تمامی این اقدامات در راستای این است که انگیزه ورزش کردن و در نهایت خرید محصولات این برند در مخاطب، تشدید شود. به همین خاطر در مایل به دنبال کردن کامل برنامه، افزایش پیدا کند. در این زمینه نکته ای که وجود دارد اینکه نباید از داستان پردازی و استفاده از افراد مطرح حوزه کاری خود، غافل شوید. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

۴-The Ellen Show

تعداد دنبال کنندگان: ۱۳۵ میلیون نفر

نکته ای که در رابطه با فعالیت در شبکه های اجتماعی باید مورد توجه قرار دهید این است که از همان ابتدا، هدف خود را به خوبی مشخص نمایید. در این زمینه برای یک شبکه تلویزیونی، این موضوع که روند جذب مخاطب مسیری صعودی را داشته باشد، خواسته اصلی محسوب می شود. تحت این شرایط برنامه محبوب الن نیز تلاش کرده است تا برترین بخش های هر قسمت خود را در معرض نمایش قرار دهد که خود باعث خواهد شد تا افراد تمایل پیدا کنند تا بیننده کامل برنامه ها باشند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهمان های این برنامه همگی از چهره های محبوب نظیر بازیگران هستند و درون مایه آن نیز طنز می باشد که خود دو مورد بسیار قوی برای رشد محسوب می شود. در این زمینه تنها کافی است تا مهمان ها یک استوری یا پست از حضور خود در برنامه منتشر کنند تا روند جذب مخاطب، حالت توفانی به خود بگیرد. این برنامه به حدی در تمام جهان محبوب است که فروشگاه محصولات آن نیز ایجاد شده که خود سودآوری قابل توجهی را به همراه دارد. درواقع شما حتی اگر محصولی برای فروش ندارید، به واسطه در اختیار داشتن مخاطبان زیاد، می توانید نتایج بسیار خوبی را رقم بزنید. 

۵-Real Madrid C.F

تعداد دنبال کنندگان: ۱۳۵ میلیون نفر

طبیعی است که پرافتخارترین تیم جهان، محبوب ترین در شبکه های مختلف هم باشد. در این زمینه رئال مادرید به واسطه فوق ستاره های خود نیز همواره رشد قابل توجهی را دارد. در این صفحه تلاش شده است تا تصویر بازیکنان منتشر شود و پوشش های لازم از اتفاقات نظیر تمرین ها، شکل گیرد. در بخش استوری ها نیز تلاش شده است تا برای هر بازیکن، یک رشته استوری جداگانه ایجاد شود تا افراد راحت تر بتوانند ستاره مورد علاقه خود را دنبال کنند. همچنین معرفی کیت های جدید هر فصل در کنار نمایش ویدئو از ورزشگاه، قسمت هایی از بازی های انجام شده و تمرینات، از دیگر مواردی است که در این صفحه رعایت می شود. به صورت کلی راز موفقیت این صفحه را می توان در نمایش تصاویری عنوان کرد که افراد در حین پخش بازی و در حالت عادی، شاهد آن نیستند و این امر باعث می شود تا ارتباط عاطفی میان باشگاه با مخاطبان شکل گیرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرخ کامنت گذاری در صفحات تیم های ورزشی بسیار بالا بوده و این صفحه نیز تلاش کرده است تا متن های خود را به نحوی ایجاد نماید که در کنار ایجاد صمیمیت، افراد را به نظر دادن سوق دهد.

۶-FC Barcelona

تعداد دنبال کنندگان: ۱۱۹ میلیون نفر

نبرد تاریخی دو باشگاه رئال و بارسا در اینستاگرام نیز بسیار نزدیک است و این تیم، عنوان دوم محبوب ترین صفحه باشگاهی در اینستاگرام را در اختیار دارد. نمایش نتایج، معرفی جدیدترین بازیکنان و نمایش بازیکنان و مربیان در شرایط مختلف، از سیاست های این صفحه محسوب می شود. با این حال این صفحه از توجه کردن به سایر تیم های خود نیز غافل نشده و سعی کرده است که در بخش های مختلف، اشاره ای به تیم های دیگر خود نظیر فوتبال بانوان، بسکتبال و.. داشته باشد. با این حال در بخش استوری ها به مانند رئال مادرید برای هر بازیکن هایلایت جداگانه وجود ندارد. به صورت کلی ارائه اطلاعات مهم نظیر رکوردهای بازیکنان و تلاش برای ایجاد حس خوب، از سیاست های این صفحه محسوب می شود. درواقع نمایش ستاره ها، مهمترین اقدامی است که یک تیم باشگاهی باید در صفحه اینستاگرام خود انجام دهد. همچنین معرفی مداوم حتی کوچک ترین دستاوردها نیز از دیگر اقدامات تاثیرگذار این صفحه محسوب می شود. همچنین فروش کیت از دیگر اقداماتی است که در این صفحه به صورت جدی دنبال می شود. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در دیجیتال مارکتینگ

۷-NASA

تعداد دنبال کنندگان: ۹۱ میلیون نفر

ناسا گشت و گذار در جهان سیارات را مورد توجه جدی قرار داده و عکس ها و فیلم های جذابی از نقاط مختلف جهان پیرامون، منتشر می کند. معرفی افراد تاثیرگذار این شرکت و داستان آنها، از دیگر مواردی است که در این صفحه می توان مشاهده کرد. درواقع سایت اصلی این صفحه، نمایش اقداماتی است که انجام می شود و تلاش شده است تا افراد به شناخت بیشتری از اقدامات این برند، دست پیدا کنند. همچنین بررسی اقدامات انجام شده در هر یک از ماموریت ها، اقدامی است که به مانند یک کلاس آموزشی برای علاقه مندان محسوب می شود. 

۸-Marvel Entertainment

تعداد دنبال کنندگان: ۶۷ میلیون نفر

بدون شک محبوب ترین فیلم ها درباره ابرقهرمان ها می باشد که مخاطب آنها از کودکان تا افراد مسن، می باشد. نکته مهم این است که در این صفحه می توان بخش هایی از کمیک بوک های مختلف از شخصیت های متفاوت این استودیو را مشاهده کرد. همچنین برای هر ابرقهرمان، یک هایلایت جداگانه وجود دارد. درباره فیلم ها نیز تلاش شده است تا از کلیپ های کوتاه شامل مصاحبه با بازیگران استفاده شود که خود به خوبی تفاوت عکس با فیلم را نشان می دهد. درواقع مزیت اصلی این صفحه، تمرکز بر روی کمیک های خود است. دلیل این امر به این خاطر است که فضا برای تبلیغ فیلم ها مهیاتر بوده و نیاز است که کمیک ها از این طریق، فروش بالاتری را داشته باشند. درواقع این صفحه تلاش کرده است تا کمبودهای خود را در این شبکه، تقویت نماید. 

۹-ZARA

تعداد دنبال کنندگان: ۵۷ میلیون نفر

بدون شک حوزه پوشاک به خاطر این امر که تنوع بالایی را دارد و نیاز جهانی محسوب می شود، جذابیت زیادی را به همراه داشته و این موضوع نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. این برند با کمک بهترین برندها تلاش کرده است تا فضایی برای فروش تمامی محصولات خود ایجاد نماید تا از این طریق فروش بالاتری را داشته باشد. نکته جالب این است که این برند وارد دنیای متاورس شده است تا تجربه ای جدید از خرید آنلاین را برای مخاطبان خود ایجاد نماید. نتیجه ‎این امر نیز باعث شده است تا نهایی شدن تصمیم خرید برای مخاطبان، در مدت زمان کوتاه تری شکل گیرد. نکته بسیار مهمی که این صفحه آن را رعایت کرده است این می باشد که خود را به یک بستر مشخص محدود نکرده و عکس های آن در فضاهای مختلف گرفته می شود. این امر باعث می شود تا از تکراری شدن اقدامات جلوگیری شود. 

۱۰- ۵-Minute Crafts

تعداد دنبال کنندگان: ۴۲ میلیون نفر

در این صفحه تلاش شده است تا ترفندهای ساده و در عین حال جذابی به افراد آموزش داده شود تا بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند. برای مثال ترفندهای کادو کردن هدایا به شیوه های متفاوت و استفاده از محصولات به شیوه ای جدید، از مواردی محسوب می شود که باعث شده است تا دیدن ویدئوهای کوتاه این صفحه، جذابیت همگانی داشته باشد. 

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از دنبال کردن برندهای فعال در زمینه کاری خود غافل نشوید. در این زمینه تفاوتی ندارد که موارد انتخابی در داخل و یا خارج از منطقه فعالیت شما باشد. درواقع از هر برند فعال می توانید درس هایی بیاموزید. 

منبع: فرصت‌امروز

  • ۱۰ برند برتر در اینستاگرام 

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا