استخراج ارز دیجیتالبیت‌کوین

بزرگترین بلاک تاریخ بلاکچین بیت کوین استخراج شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهسا صادقی

روز ۱ فوریه شبکه بیت کوین باری دیگر و با استخراج بزرگترین بلاک خود تاریخ‌سازی کرد. این بلاک که تقریباً حاوی ۴ میلیون تراکنش بود توسط یک توسعه‌دهنده مستقل و با استفاده از پروژه NFT تپ‌روت ویزارد (Taproot Wizard) استخراج شد.

به نقل از بین‌کریپتو، علیرغم مشخص نشدن نام توسعه‌دهنده و پروژه، استخراج این بلاک بیت کوین سروصدای زیادی در میان اعضای جامعه کرد. برخی مدعی شدند که حمله‌ای به شبکه بیت کوین صورت گرفته است اما یودی ورتمیر، توسعه‌دهنده و کیسی رودامور، توسعه‌دهنده سابق بیت کوین اشاره داشتند که این تراکنش یک نوآوری بر پایه مفهوم دستورات (Ordinals) بوده است.

اجرای NFT ها بر بستر بیت کوین

مفهوم دستورات به‌عنوان راهکاری برای مقابله با مشکل پایداری هویت عمومی بیت کوین معرفی شد. آدرس‌های بیت کون معمولاً یک استفاده دارند و حساب‌ها کیف پول این شبکه نیز محلی است که مالکیت و کلیدهای عمومی و خصوصی را غیرقابل‌انتقال می‌کند. هدف مفهوم دستورات اما علامت‌گذاری هر ساتوشی در هر خروجی و ایجاد یک حساب قابل‌انتقال یا هویت برای بیت کوین به‌منظور حل این مشکل است.

در پروژه NFT تپ‌روت ویزارد، ناشر از یک ساتوشی خاص برای ارجاع به تصویر JPG و پیاده‌سازی عملیات شناسایی و گردش NFT استفاده می‌کند. این مفهوم بسیار جدید و ابتکاری است اما نگرانی‌هایی را نیز میان اعضای جامعه ایجاد کرده است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

سرعت گسترش سایز بلاک چین BTC که درنتیجه تراکنش‌ها و بلاک‌های بزرگ است، نیاز به دستگاه‌ها برای اجرای نودهای کامل را افزایش می‌دهد. این اتفاق همچنین قابلیت ضد سانسور شبکه را کاهش می‌دهد و بر کیف پول، استخرهای استخراج و مرورگر نیز تاثیرگذار است و درنهایت باعث خرابی‌های متعدد می‌شود. اتفاقی که امنیت شبکه بیت کوین را کاهش خواهد داد.

تصمیمی سخت

اعضای جامعه برای مقابله با این مشکل با تصمیم دشواری مواجه هستند. هیچ کاری نکردن و اجازه ورود برنامه‌ها به بلاک چین به این روش می‌تواند بحث در مورد محدود کردن عملیات RETURN و افزایش ظرفیت شبکه را بی‌معنی کند.

از سویی دیگر، افزایش محدودیت داده‌ها با هارد فورک نیز مشکلات خود را دارد. این کار نیازمند ارتقا تمامی نودها است که درنهایت منجر به از بین رفتن غیرمتمرکز بودن می‌شود. اجماع جزئی در میان استخرهای اصلی برای رد بلاک‌های بزرگ و تراکنش‌های بزرگ ازنظر عملیاتی چالش‌برانگیز است و دری را برای بررسی دستی بلاک‌ها باز می‌کند.

به‌طورکلی، به نظر محتمل‌ترین نتیجه گزینه اول باشد چراکه شبکه این ارز بسیار بزرگ است و یک هارد فورک آسان در آن غیرممکن به نظر می‌رسد. اتفاق رخ‌داده و بزرگترین بلاک استخراج‌شده بیت کوین باعث شد تا نیاز برای یافتن راهکاری در رابطه با محدودیت‌های بیت کوین قوت بگرد. علاوه بر آن، اتفاق رخ‌داده یک موج جدید از نوآوری و آزمایش‌های مختلف را در میان اعضای جامعه پدید آورد.

منبع: فکت‌کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

  • بزرگترین بلاک تاریخ بلاکچین بیت کوین استخراج شد
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا