اقتصاددیجیتالدولت دیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

بسته پیشنهادی برای اصلاح طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار»

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 اعضای کمیسیون «بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید» اتاق تهران در چهارمین نشست خود علاوه بر تبیین پیشنهادهای خود در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار که در مجلس تهیه شده، به ارزیابی بیانیه اتاق تهران در مورد خواسته‌های بخش خصوصی از دولت جدید نیز پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس این کمیسیون در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه یک نامه حاوی پیشنهادهای این کمیسیون در مورد «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» به کمیسیون جهش تولید مجلس ارائه خواهد شد، گفت که بررسی برخی از مواد این طرح نیز به کمیسیون‌‌‌های «حمایت قضایی» و«اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» اتاق تهران ارجاع شده است. او گفت که از جمله پیشنهادهای اتاق برای اصلاح این طرح، ایجاد پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی صدور مجوزها، حذف تمام نظارت‌‌‌های پیشینی‌‌‌کسب و کار در قوانین و اسناد بالادستی و نیز تعیین مهلت زمانی معقول برای صدور مجوزهاست.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۰، تیر ماه ۱۴۰۰

نجفی‌‌‌منش گفت: موضوعی که این روزها به مساله شایع واحدهای تولید تبدیل شده، این است که چنانچه کارفرما به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، در پرداخت حق بیمه کارگران دچار تاخیر شود، کارگران از خدمات سازمان تامین اجتماعی محروم می‌‌‌شوند. از این رو قصد داریم با تهیه نامه‌‌‌ای خطاب به سازمان تامین اجتماعی، درخواست کنیم که مانع دریافت خدمات از سوی کارگران نشود.

در ادامه، موضوع «درخواست‌های بخش خصوصی از دولت سیزدهم» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این درخواست در قالب یک گزارش تهیه شده که ضمن تبیین وضع موجود از منظر شاخص‌‌‌هایی چون پنجره جمعیتی، رشد اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، وضعیت محیط اقتصاد کلان، نظام یارانه‌‌‌ها، محیط کسب و کار و سیاست‌‌‌های بین‌المللی را نیز ترسیم کرده و برای اصلاح این موارد، پیشنهادهایی را هم ارائه کرده است. این گزارش پس از جمع‌بندی نهایی در اتاق تهران به دولت ارائه خواهد شد.  

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا