ارزدیجیتال

بلاکفای در صدد راه‌اندازی ETF بیت کوین با پشتوانه فیزیکی است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETF بیت کوین دیگری از شرکت VanEck را در تاریخ ۱۴ نوامبر تصویب خواهد کرد.

شرکت وام‌دهی رمزارز بلاکفای (BlockFi) درخواست عرضه ETF بیت کو‌ین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه داده است و انتظار می‌رود این موضوع، هفته مهمی را برای بازار رمز ارز رقم بزند.

طبق اطلاعات موجود در اسناد رسمی، درخواست فرم S-1 برای ETF بیت کو‌ین بلاکفای روز دوشنبه به کمیسیون SEC ارائه شده است. در این درخواست بیان شده است که بلاکفای به عنوان متصدی عمل خواهد کرد و هدف سرمایه‌گذاری در این ETF، نمایش عملکرد بیت کوین در مقابل سایر دارایی‌های اوراق مشتقه و آتی است.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در ادامه بیان شده است که این صندوق مستقیما به خرید و فروش بیت کوین نمی‌پردازد، بلکه تصدی مستقیم برای فروش بیت کوین به منظور پرداخت هزینه‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

اخبار فهرست شدن این ETF در جامعه توییتری کریپتو منتشر شده است و گفته می‌شود که ممکن است در هفته جاری، کمیسیون SEC اولین ETF بیت کوین فیزیکی را تایید کند.

طبق گفته جیمز سیفارت (James Seyffart)، کمیسیون SEC در خصوص ETF به شدت مورد انتظار بیت کوین از جانب شرکت VanEck روز یک‌شنبه تصمیم‌گیری می‌کند. کمیسیون SEC این ETF را تایید یا رد می‌کند و دیگر خبری از تاخیر مجدد نیست.

ماه گذشته، کمیسیون SEC اولین ETF بیت کوین آمریکا به اسم ETF بیت کو‌ین استراتژی از جانب پرو شرز را تایید کرد. هرچند، نکته‌ای که در خصوص این ETF وجود دارد آن است که، قیمت آن به قراردادهای آتی بیت کو‌ین مرتبط است و نه قیمت آنی بیت کوین. اندکی پس از تایید ETF پرو شرز، کمیسیون SEC به ETF والکری نیز چراغ سبز نشان داد. این ETF نیز محصولی مبتنی بر قراردادهای آتی بیت کو‌ین است.

اگرچه ETF های مبتنی بر قراردادهای آتی بیت کو‌ین آن چیزی نبود که طرفداران این رمزارز به دنبال آن بودند، اما محبوبیت چشمگیری در میان سرمایه‌گذاران به دست آورد.

طبق گزارش قبلی میهن بلاکچین، ETF پرو شرز از لحاظ حجم معاملات روز اول عرضه رکوردشکنی کرد و به بیش از یک میلیارد دلار رسید. تا پایان ماه اکتبر، سرمایه‌گذاران سازمانی بیش از ۲ میلیارد دلار محصولات بیت کوین را خریداری کردند که بخش عمده‌ای از آن به لطف تایید ETF ها محقق شده است.

منبع:  میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا