امنیت ارز دیجیتالصرافی ارز دیجیتال

بلاک فای وابستگی ۱.۲ میلیارد دلاری به FTX دارد!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

حسین قطبی

بر اساس سوابق مالی که به اشتباه و بدون ویرایش منتشر شد، بلاک فای (BlockFi)، یک شرکت وام‌دهنده رمزارزها، بیش از ۱.۲ میلیارد دلار دارایی متصل به صرافی ورشکسته FTX و Alameda Research داشت. این سوابق نشان می‌دهد که قرار گرفتن این شرکت در معرض FTX بیشتر از آنچه است که قبلاً فاش شده بود. لازم به ذکر است، این شرکت در ماه نوامبر پس از فروپاشی FTX اعلام ورشکستگی کرد.

 سوابق مالی ویرایش نشده نشان می‌دهد که بلاک فای دارایی‌هایی به ارزش ۴۱۵.۹ میلیون دلار مرتبط با FTX و ۸۳۱.۳ میلیون دلار وام به آلامدا تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳ داشته است. هر دو شرکت FTX و آلامدا نیز در اثر فروپاشی FTX در نوامبر سال گذشته، ورشکسته شدند که به بازارهای ارزهای دیجیتال آسیب جدی وارد کردند که منجر به سقوط قیمت‌ها شد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

پیش از این، وکلای بلاک فای گفته بودند که وام به آلامدا به میزان ۶۷۱ میلیون دلار ارزش دارد و ۳۵۵ میلیون دلار دیگر از دارایی‌های دیجیتالی در پلتفرم FTX مسدود شده است. با این حال، ارزش این دارایی‌ها از آن زمان با افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم در روند صعودی اوایل سال جاری نیز افزایش یافته است. این سوابق مالی توسط M3 Partners، مشاور کمیته اعتباردهندگان تهیه شده است. این شرکت توسط شرکت حقوقی براون رودنیک (Brown Rudnick) نمایندگی می‌شود و متشکل از مشتریان شرکت بلاک فای هستند که از این وام دهنده ورشکسته طلبکاراند.

بلاک فای وابستگی به FTX

سه نکته کلیدی

این خبر از آن جهت حائز اهمیت است که آینده بلاک فای را به سه دلیل زیر تحت تاثیر قرار می‌دهد:

  1. بلاک فای شرکتی است که اخیراً سوابق مالی مخفی خود را فاش کرده است. این سوابق نشان می‌دهد که این شرکت مقدار قابل توجهی پول وابسته به شرکت‌های دیگری به نام FTX و آلامدا که ورشکسته شده‌اند، دارد. این مبلغ تقریباً ۱.۲ میلیارد دلار به ارزش الان دارایی‌ها است. این مبلغ زیادی است و اطلاعات جدیدی است که قبلاً برای بسیاری از مردم شناخته شده نبود
  2. بلاک فای یک شرکت مالی است که خدماتی مانند وام دادن و قرض گرفتن دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد و در سال‌های اخیر محبوبیت رو به رشدی داشته است. سوابق مالی تازه فاش شده نشان می‌دهد که این شرکت ارتباط قوی با FTX که یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال است و آلامدا ریسرچ که یک شرکت تحقیق و توسعه است، دارد.
  3. این ارتباط که به صورت مبلغ هنگفتی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار است، به این دلیل مهم است که در حال حاضر مشخص نیست که این پول برای چه چیزی مصرف می‌شود و چگونه در آینده بر شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد.

شایان ذکر است که این اطلاعات جدیدی است که قبلاً برای بسیاری از افراد شناخته شده نبود و سوالات زیادی در مورد آینده بلاک فای و رابطه آن با  FTX و آلامدا ایجاد کرده است. باید دید که این موضوع چه تاثیری بر شرکت‌ها خواهد داشت، اما برای هر کسی که علاقه‌مند به صنعت دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال است، باید مراقب آن باشد.

منبع: اقتصادآنلاین

محتوی بیشتر از امنیت ارز دیجیتال:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا