سلامت و پزشکی هوشمندکاربرد بلاک‌چین

محدودیت‌های احتمالی بلاک چین در بهداشت و درمان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اگر چه شبکه بلاک چین در بهداشت و درمان مزیت‌های زیادی را هم برای بیماران و هم برای کارکنان آن ارائه می‌دهد اما بلاک چین همچنان موانع مختلفی را برای گسترش خود در دنیای سلامت و درمان می‌بیند.

 انطباق

برای مثال در ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های سلامت و پزشکی که به در بر گرفتن بلاک چین در امور کاری خود علاقه نشان می‌دهند، نیاز به این دارند تا خود را به طور کامل با مقررات موجود هماهنگ کنند که می‌توان از جمله آن‌ها به بیمه سلامت اشاره کرد. زمانی که صحبت از بلاک چین می‌شود، بیمه سلامت و دستگاه‌های خواهان این تکنولوژی باید به خوبی برای جلوگیری از هر گونه مشکل با یکدیگر منطبق شوند.

هزینه اولیه و سرعت

از سمت تهیه کنندگان و سازمان‌های سلامت، راه حل و استفاده از بلاک چین به نظر هزینه ابتدایی بالایی دارد، حقیقتی که باعث می‌شود خیلی از آن‌ها اصلا استفاده از بلاکچین را بیخیال شوند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در بلاک‌چین

علاوه بر آن، در حال حاضر سیستم‌های توزیع شده و مشارکتی شبکه بلاک چین نسبت به سیستم‌های متمرکز از سرعت پایین‌تری برخوردار هستند و تراکنش‌ها و عملیات‌ها بر هر ثانیه نسبت به سیستم‌های کهنه، حجم کمتری دارند. یک شبکه بزرگ بلاک چین با تعداد وسیعی از گره‌ها، نیاز به زمان بیشتری برای ارسال و دسته بندی اطلاعات نسبت به سیستم های متمرکز دارد. این مسئله یکی از موانع بزرگ برای دیتابیس‌هایی است که نیاز به ثبت و دنبال کردن اطلاعات میلیون‌ها بیمار را دارند.حتی زمانی مشکل بیشتر به چشم می‌آید که برای هر بیمار نیاز به آپلود تصاویر بزرگ در اطلاعات بیمار باشد. مانند اسکن‌های MRI که حجم و سرعت نیازی برای آپلود کردن طلب می‌کنند.

از ایجاد و اشتراک یک فضای مناسب برای ثبت اطلاعات پزشکی غیر قابل تغییر تا افزایش شفافیت در زمینه توزیع دارو، بلاک چین در سلامت و درمان چنیدن ویژگی بسیار مثبت را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.

اما متاسفانه در حال حاضر مشکلات تکینیکی، منطقی و چالش‌های تنظیمی و نظارتی، باعث می‌شوند تا استفاده از بلاکچین هنوز کار راحتی نباشد و نیاز به پیشرفت‌های فراوانی برای راحتی استفاده طلب کند. امید است در آینده بتوان کاربرد بلاکچین در بهداشت و درمان را افزایش داد.

منبع: blog.coinnik

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی فناوری در سلامت و پزشکی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا