دولت دیجیتالفناوری بلاک چینگزارش

عربستان سعودی در پی پیاده‌سازی فناوری «بلاک چین» در نظام دولتی خود است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پادشاه عربستان سعودی در نظر دارد طرح استفاده از رمزارزها و پذیرش بلاک چین در دولت این کشور را عملی کند.

طی گزارشی از صحبت‌های یکی از مقامات دولتی، پادشاه عربستان سعودی در نظر دارد طرح استفاده از رمزارزها و پذیرش بلاک چین در این کشور را عملی کند. همچنین این کشور در مورد فناوری‌های وب ۳ و نحوه به‌کارگیری آن‌ها بررسی‌هایی را انجام داده است.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

با این حال بندر بن عبدالله المشاری، معاون وزیر امور فناوری کشور، در گزارش ارائه‌شده توسط نشریه آنلاک مدیا (Unlock Media) بیان کرد عربستان سعودی برای اجرای موفق راه‌کارهای مبتنی بر بلاک چین هنوز باید تلاش کند.

وی در توضیحات خود اظهار کرد تا کنون چندین نشست و وبینار جهت بحث در مورد پیاده‌سازی فناوری بلاک چین در نظام دولتی کشور صورت گرفته است؛ اما به عقیده او، تمام این مطالعات و قانون‌گذاری‌ها راه‌کار مناسبی برای بلاک چین ایجاد نکرده‌اند و آن‌ها باید از افراد مستعد و خلاق در نهادهای خود استفاده کنند تا بتوان راه‌کارهای استفاده از بلاک چین، وب ۳ و رمزارزها را ایجاد کرد.

المشاری در میان صحبت‌های خود افزود این پادشاهی نه تنها نیاز به متخصصین در حوزه بلاک چین دارد، بلکه باید جهت افزودن واحدهای درسی مرتبط با بلاک چین و وب ۳ با دانشگاه‌ها همکاری کند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

با این که دولت سعودی هنوز به تصمیم قطعی در مورد استفاده از رمزارزها نرسیده است، یکی از نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که بیش از نیمی از جمعیت این کشور معتقدند ارزهای دیجیتال باید وارد سیستم‌های پرداختی شوند. دلایل ذکر شده مردم در این نظرسنجی، راحتی ارسال سرمایه به خارج از کشور و هزینه پایین انتقال پول بود.

منبع: گذارنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا