ارزدیجیتال

بنیاد اتریوم ۲۰ هزار اتر به صرافی کراکن انتقال داد؛ کاهش قیمت اتریوم در راه است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بنیاد اتریوم در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) حدود ۲۰,۰۰۰ اتر به صرافی کراکن انتقال داد. طی این تصمیم بنیاد اتریوم، انتظار یک اصلاح قیمت دور از انتظار نیست.

در سال ۲۰۱۸ و قبل از نزولی شدن بازار ویتالیک بوترین بنیاد اتریوم را تشویق به فروش ۷۰,۰۰۰ اتر کرد. تحلیلگران انتظار دارند در پی این انتقال قیمت اتریوم ریزش را تجربه کند. ارزش اترهای انتقال داده شده بیش از ۹.۵ میلیارد دلار بوده است. قرار است درآمد حاصل از فروش آن به توسعه‌دهندگان اختصاص یابد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

یک روزنامه‌نگار چینی به نام کولین وو (Colin Wu) در یک توییت به این موضوع اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ فروش اتر توسط بنیاد اتریوم زمانی رخ داده است که این آلت کوین در اوج قیمتی قرار داشته است.

توییت کولین وو در مورد زمان فروش اتر در سال ۲۰۱۸
توییت کولین وو در مورد زمان فروش اتر در سال ۲۰۱۸

همزمان با این اتفاق یک نهنگ ناشناس در صرافی بیتفینکس یک معامله لانگ را به ارزش ۲ میلیارد دلار بست. تحلیلگران انتظار ریزش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای اتریوم محتمل می‌دانند.

تحلیلگری با نام مستعار pentoshi1 بر این عقیده است که بازار در حال حاضر نوساناتی کمتر از حد معمول دارد و انتظار ۲۰ تا ۳۰ درصد نوسان قیمت اتریوم را دارد.

تعداد نودهای اتریوم ۲.۰ به پایین‌ترین مقدار یک ماه اخیر رسید

علاقه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای اینکه یک ولیدیتور کامل اتریوم (شخصی که حداقل ۳۲ اتریوم را سپرده گذاری کند) کاهش یافته است.

به نقل از کوین تلگراف، تعداد آدرس‌هایی که حداقل ۳۲ اتریوم را نگهداری می‌کنند در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به پایین‌ترین مقدار ماهانه خود رسید. تعداد حساب‌های کاربری که مالکیت کلید خصوصی دارند (EOA) و حداقل ۳۲ اتریوم نگهداری می‌کنند نیز از ۱۰۸,۹۶۵ آدرس در تاریخ ۲۲ اکتبر به ۱۰۸,۹۴۹ کاهش پیدا کرده است. نمودار زیر که برگرفته از داده‌های گلس نود است این موضوع را نشان ‌می‌دهد.

تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۳۲ اتریوم را نگهداری می‌کنند
تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۳۲ اتریوم را نگهداری می‌کنند

برای اینکه در اتریوم ۲.۰ کاربران بتوانند یک ولیدیتور یا تایید کننده کامل باشند، باید ۳۲ اتر را در آدرس قرارداد هوشمند طراحی شده برای این قضیه استیک کنند. در این صورت سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود تا داده‌ها را مدیریت کنند، تراکنش‌ها را پردازش کنند و بلاک جدید را استخراج کنند. در تحلیل‌‌ها به این افراد ولیدیتورهای بالقوه گفته می‌شود.

کاهش تعداد ولیدیتورهای بالقوه در اتریوم ۲.۰ مصادف با رالی افزایش قیمت اتریوم شده است. قیمت اتریوم توانست به رکورد قیمتی ۴۸۴۲ دلار برسد. به عبارت دیگر برای اینکه یک ولیدیتور کامل در اتریوم ۲ باشید باید اکنون بیش از ۱۵۳۰۰۰ دلار هزینه کنید. این در حالی است که در آغاز سال این رقم برابر با ۲۳۶۰۰ دلار بود.

در همین حال داده‌های سایت استیکینگ ریوارد نشان می‌دهد که استیک ۳۲ اتریوم برای یک سال در حال حاضر سود سالانه ۵.۴۲٪ را در پی خواهد داشت.

میزان پاداش استیک کردن در اتریوم ۲
میزان پاداش استیک کردن در اتریوم ۲

در مقابل نگهداری اتریوم در ۱۲ ماه گذشته سود ۱۰۰۰٪ را به ارمغان داشته است. البته که ریسک پایین آمدن قیمت نیز برای آن‌ها وجود داشته است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از fxstreet،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا