تحلیل ارز دیجیتال

انتقاد بن برنانکی از ارزهای دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بن برنانکی، رئیس سابق فدرال رزرو و همچنین برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۲، اخیراً مفهوم ارزهای دیجیتال را به باد انتقاد گرفته است.

برنانکی در مصاحبه‌ای با Dagens Nyheter، یکی از بزرگترین مجلات سوئدی، اظهار داشت که ارزهای دیجیتال به هیچ وجه ارزش اقتصادی خود را ثابت نکرده اند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بن برنانکی از ارزهای دیجیتال انتقاد می‌کند

نابودی برخی از شرکت‌های ارزهای دیجیتال مانند FTX که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال بود و همچنین وام‌دهندگان ارزهای دیجیتال مانند سلسیوس و بلاک‌فای، تحلیلگران را وادار کرد تا سهم واقعی ارزهای دیجیتال در حوزه اقتصاد را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

بن برنانکی، یکی از مشهورترین اقتصاددانان و برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۲ برای تحقیقات خود در مورد بانک‌ها و بحران‌های مالی، اخیراً نظر خود را در مورد ارزهای دیجیتال در پی وضعیت فعلی بازار اعلام کرده است.

در مصاحبه‌ای که توسط مجله سوئدی Dagens Nyheter در ۷ دسامبر منتشر شد، برنانکی اظهار داشت که فکر نمی‌کند ارزهای دیجیتال تهدیدی برای سیستم مالی فعلی باشند زیرا هیچ بانکی روی انبوهی از این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری نکرده است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

او بیان کرد: من معتقدم که تاکنون نشان داده نشده است که ارزهای دیجیتال ارزش اقتصادی ندارند.

نظر منفی برنانکی در مورد ارزهای دیجیتال جدید نیست، زیرا او در گذشته نیز اظهارات مشابهی را بیان کرده است. در ماه می، برنانکی گفت که بیت کوین بیشتر برای فعالیت‌های اقتصاد زیرزمینی و اغلب موارد غیرقانونی استفاده می‌شود. او همچنین توضیح داد در حالی که بیت کوین به عنوان یک دارایی سفته بازی استفاده می‌شود، او فکر نمی‌کند که بتواند به وضعیت یک ارز جایگزین برسد.

منبع: پول و تجارت

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا