تحلیل ارز دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

۶ تا از بهترین ارز های دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۳

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
اشکان ادیبی

در این مقاله قصد داریم تا ۶ عدد از بهترین ارز های دیجیتال سال ۲۰۲۳ برای سرمایه‌گذاری را برای شما معرفی کنیم،

با توجه به اینکه بازارهای ارزهای دیجیتال هنوز در وضعیت نامشخصی قرار دارند، بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو به این فکر می‌کنند که آیا زمان فروش برای جلوگیری از ضرر بیشتر فرا رسیده است یا اینکه آیا بازار به زودی بهبود می‌یابد.

اگرچه بازارهای کریپتو تا کنون همیشه از دوره‌های نزولی خود بهبود یافته‌اند، هر بازار نزولی «تلفات» خود را دارد که هرگز به اوج خود بر نمی‌گردند. بنابراین، مهم است که پروژه‌های رمزنگاری با کیفیتی را انتخاب کنید که شانس خوبی برای بقای بازار نزولی و شکوفایی در آینده داشته باشند.

برای کسانی که به دنبال افزودن مقداری کریپتو به سبد خرید خود هستند در حالی که قیمت‌ها به میزان قابل توجهی از بالاترین سطح خود کاهش یافته است، شرایط فعلی بازار فرصت‌های قانع کننده‌ای را ارائه می‌دهد. بنابراین، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ چیست؟

Avalanche

پروژه Avalanche یک پلت‌فرم بلاک چین لایه ۱ است که با تمرکز بر سرعت و مقیاس پذیری  طراحی شده است. این شبکه از روش Proof-of-Stake، استفاده می‌کند. Avalanche C-Chain با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، و کار توسعه دهندگان اتریوم را آسان می‌کند تا برنامه‌های خود را به اکوسیستم Avalanche منتقل کنند. این در حال حاضر یک شکوفایی مالی غیرمتمرکز (DeFi) در Avalanche را ایجاد کرده است.

ارز بومی آوالانچ، AVAX است که برای استیک کردن و پرداخت هزینه تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

چرا Avalanche یکی از بهترین ارز های دیجیتال سال ۲۰۲۳ است؟

ان‌اف‌تی‌های منتشر شده در بلاک چین Avalanche اکنون می‌توانند به واسطه ادغام Venly به مخاطبان گسترده‌تری ارائه شوند که امکان فروش NFTهای Avalanche را از طریق پلت‌فرم تجارت الکترونیک Shopify فراهم می‌کند.

علاوه بر این، فدراسیون بین‌المللی شطرنج FIDE در اواخر دسامبر اعلام کرد که با Avalanche برای معرفی ویژگی‌های مبتنی بر وب ۳ مانند انتشار رتبه‌بندی بازیکنان و نتایج مسابقات در blockhain شریک شده است.


سولانا

ارز Solana یک بلاک چین لایه ۱ است که عملکرد قراردادهای هوشمند و مقیاس پذیری بالا را ارائه می‌دهد. به لطف ترکیب منحصر به فرد الگوریتم Proof-of-History و اجماع Proof-of-Stake، سولانا می‌تواند هزاران تراکنش را انجام دهد و در عین حال کارمزدها را تا کسری از یک سنت حفظ کند.

این پروژه توسط آناتولی یاکوونکو در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و شبکه اصلی Solana در مارس ۲۰۲۰ راه اندازی شد. به دلیل مقیاس پذیری بالای پلت‌فرم، Solana تعدادی پروژه را جذب کرده است که موارد استفاده اصلی را هدف قرار می‌دهند.

در حال حاضر، پروژه Solana منابع قابل توجهی را برای ادغام نزدیک عملکرد وب ۳ با دستگاه‌های تلفن همراه اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال، Solana Mobile Stack یک کیت توسعه نرم افزار است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز با ویژگی‌های سازگار با موبایل ایجاد کنند.

این پلتفرم از طریق Saga، یک تلفن همراه در سطح پرچمدار که قرار است در اوایل امسال عرضه شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

مقالات بیشتر از ارزدیجیتال:

چرا سولانا یکی از بهترین ارز های دیجیتال سال ۲۰۲۳ است؟

راه‌اندازی یک توکن میم به نام BONK در بلاک چین سولانا با بیش از ۶ میلیون تراکنش BONK در دو هفته گذشته موجی از فعالیت را در این پلتفرم ایجاد کرد. ۵۰ درصد از عرضه توکن BONK به دارندگان مجموعه‌های مختلف Solana NFT داده شد، که طوفانی عالی برای توکن ایجاد کرد تا به سرعت کشش زیادی را به دست آورد.

البته، توکن‌های میم احتمالاً محرک رشد پایداری برای اکوسیستم سولانا نیستند، اما این واقعیت که برای یک پروژه‌ در سولانا هیجان زیادی وجود دارد، آن‌هم با توجه به احساسات بسیار منفی که از زمان فروپاشی FTX گریبان‌گیر سولانا شده، نشانه خوبی است. در واقع، اخیراً تعداد کاربران فعال در بلاک چین Solana به سطوحی رسیده است که آخرین بار قبل از سقوط FTX شاهد آن بودیم.


بهترین ارز های دیجیتال سال ۲۰۲۳: بیت کوین

بیت کوین با عرضه در سال ۲۰۰۹، مفهوم بلاک چین را معرفی کرد و یک ارز دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد که بسیار امن است. این شبکه توسط ماینرها ایمن می‌شود که به ازای اضافه کردن بلاک‌ها به بلاک چین بیت کوین، سکه‌های BTC پاداش می‌گیرند.

حتی با وجود اینکه تعداد بی‌شماری ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های بلاک چین پس از بیت‌کوین منتشر شده‌اند، بیت‌کوین همچنان با اختلاف زیاد، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

چرا بیت کوین یکی بهترین ارز های دیجیتال در سال ۲۰۲۳ است؟

بیت کوین محور اصلی بازار ارزهای دیجیتال است و بعید به نظر می‌رسد که این به زودی تغییر کند. شبکه بیت کوین اکنون با موفقیت، صدها میلیارد دلار ارزش را تضمین می‌کند.

تصور سناریویی که در آن بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی صعودی باشد ولی بیت کوین عملکرد خوبی نداشته باشد، دشوار است. اکوسیستم بیت کوین به شدت غیرمتمرکز است و همین امر باعث می‌شود بیت کوین در برابر بسیاری از مشکلاتی که پروژه‌های کریپتو کوچک‌تر را آزار می‌دهند، انعطاف‌پذیر باشد.

علاوه بر این، نصف شدن بعدی بیت کوین (نصف شدن پاداش ماینرها) در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد. هنوز مشخص نیست که بازار نزولی فعلی بیت‌کوین تا چه مدت ادامه خواهد داشت، اما فرآیند نصف شدن، مکان احتمالی برای اتمام این روند خواهد بود.


بهترین ارز های دیجیتال سال ۲۰۲۳: اتریوم

اتریوم یک بلاک چین است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و موارد استفاده پیچیده‌تری مانند پروتکل‌های وام دهی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل تعویض را امکان پذیر می‌کند.

یکی از اولین موارد استفاده اتریوم که مورد توجه زیادی قرار گرفت، توانایی صدور توکن‌های سفارشی بود که می‌توانستند از بلاک چین اتریوم استفاده کنند. این ویژگی توسط بسیاری از پروژه‌ها برای جمع‌آوری سرمایه مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه اتریوم دارای یک اکوسیستم بسیار پرجنب‌وجوش از برنامه‌های غیرمتمرکز است، از جمله خدمات مالی غیرمتمرکز، بازارهای NFT، پلتفرم‌های انتشار، صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و موارد دیگر.

چرا اتریوم؟

اتریوم بدون شک هیجان انگیزترین پروژه در فضای ارزهای دیجیتال است و بسیاری از نوآوری‌هایی که از این فضا بیرون می‌آیند ریشه در اتریوم دارند. برای مثال، اولین پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز که به موفقیت قابل توجهی رسیدند، در اتریوم راه‌اندازی شدند، و همین امر در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض نیز صادق است.

خوشبختانه مشکل مقیاس پذیری اولویت اصلی توسعه دهندگان اتریوم است. راه حل‌های لایه ۲ دائماً شاهد پیشرفت هستند و انتظار می‌رود ارتقاهایی مانند شاردینگ نیز دستآوردهای بزرگی در مقیاس پذیری در لایه اصلی به همراه داشته باشد.

 بهترین ارز دیجیتال  2023

ارز ETH در گذشته خود را به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار قوی ثابت کرده است و به سرمایه گذاران بلندمدت با سود قابل توجهی پاداش می‌دهد. پیش‌بینی فعلی قیمت اتریوم ما نیز خوش‌بینانه است و پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم در ۶ ماه آینده به بالای ۲۰۰۰ دلار بازگردد.


بهترین ارز دیجیتال سال ۲۰۲۳: ارز BNB

ارز BNB توکنی است که توسط صرافی ارز دیجیتال Binance در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. دارندگان این توکن هنگام استفاده از Binance به مزایای ویژه دسترسی پیدا می‌کنند، این شامل کارمزدهای معاملاتی کمتر، دسترسی به برنامه‌های Launchpad و Launchpool صرافی، بازگشت نقدی خرید با کارت بایننس ویزا و موارد دیگر می‌شود.

این توکن همچنین به عنوان دارایی اصلی بلاک چین BNB استفاده می‌شود. شبکه BNB شبکه اتریومی است که کارمزد تراکنش‌های بسیار پایین‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی برنامه‌های غیرمتمرکز سازگار با EVM را مستقر کنند.

چرا BNB؟

شبکه BNB به لطف تراکنش‌های سریع و ارزان، خود را به عنوان یک پلت‌فرم بلاک چین بسیار محبوب معرفی کرده است. اگرچه نگرانی‌هایی در مورد عدم متمرکز بودن این پلت‌فرم وجود دارد.

علاوه بر این، بایننس همچنان بر صنعت مبادلات ارزهای دیجیتال تسلط دارد و پس از فروپاشی FTX، سهم بازار خود را حتی افزایش نیز داده است. از آنجایی که این احتمال وجود دارد که بایننس به ارائه انگیزه برای دارندگان BNB ادامه دهد، منطقی است که انتظار داشته باشیم تقاضا برای BNB افزایش داشته باشد.

البته سوخت سه ماهه BNB نیز وجود دارد که به کاهش عرضه BNB تا رسیدن به ۱۰۰ میلیون سکه ادامه خواهد داد. با کمیاب‌تر شدن BNB، سوخت‌های سه ماهه به نفع دارندگان بلندمدت BNB عمل می‌کند.


شیبا اینو

شیبا اینو یک ارز میم است که در سال ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام مستعار “ریوشی” راه اندازی شد. این پروژه به شدت از ارز دیجیتال Dogecoin الهام گرفته شده است و همچنین نژاد سگ Shiba Inu را در برند خود به نمایش می‌گذارد. برخلاف Dogecoin که دارای بلاک چین خاص اختصاصی خود است، Shiba Inu بر روی بلاک چین اتریوم به عنوان توکن ERC-20 عمل می‌کند.

ارز SHIB در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش قابل توجهی در محبوبیت بود و پس از Dogecoin به دومین سکه بزرگ میم از نظر ارزش بازار تبدیل شد.

چرا شیبا اینو یکی از بهترین ارز های دیجیتال سال ۲۰۲۳ است؟

ارز Shiba Inu با ساختن اکوسیستمی از محصولات غیرمتمرکز، از جمله صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال ShibaSwap، مجموعه ان‌اف‌تی Shiboshis و پلتفرم لایه ۲ Shibarium، به دنبال متمایز کردن خود از سایر کوین‌های میم و Dogecoin است.

 بهترین ارز دیجیتال  2023

اگرچه قیمت SHIB در بازار نزولی کریپتو ضربه بزرگی خورد، عملکرد آن در سال ۲۰۲۲ در واقع با بیت کوین و اتریوم در رقابت بود. این نشان می‌دهد که SHIB می‌تواند انعطاف پذیرتر از چیزی باشد که انتظار می‌رود.

منبع: آی‌تی‌رسان

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این مقاله صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و از طرف این رسانه یا نویسنده پیشنهاد یا عدم پیشنهاد برای خرید یا فروش و سرمایه‌گذاری  نیست. لذا قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا