اتریومتحلیل ارز دیجیتال

از زمان به‌روزرسانی مرج سرعت ساخت بلاک‌ها در شبکه اتریوم به‌شدت افزایش یافته است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
محمد‌امین علی‌یاری

به‌روزرسانی مرج اتریوم که سازوکار این شبکه را از مدل مبتنی بر اثبات کار به اثبات سهام تغییر داده، به‌طور مشخص، تأثیر مثبتی بر روند ساخت بلاک‌های جدید در شبکه این ارز دیجیتال داشته است.

به گزارش کوین تلگراف، مرج بدون شک مهم‌ترین به‌روزرسانی تاریخ اتریوم است. هم‌زمان با افزایش توجه کاربران به این ارتقای تاریخی، تصورات اشتباهی درباره کاهش کارمزد و افزایش سرعت تراکنش‌ها در شبکه اتریوم میان کاربران پخش می‌شد که البته این تصورات اشتباه را پیش‌تر و در مطلبی مورد بررسی قرار داده‌ایم. با این حال، فعالیت بلاک چین اتریوم از زمان اجرای این به‌روزرسانی بهبودهای قابل‌ملاحظه‌ای هم داشته است که شامل افزایش شدید سرعت ساخت بلاک‌های جدید در هر روز و کاهش اساسی زمان بلاک (Block Time) در این شبکه می‌شود.

روز ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)، به‌روزرسانی مرج اتریوم انجام و سازوکار شبکه این ارز دیجیتال با موفقیت به اثبات سهام منتقل شد. در همان روز تعداد بلاک‌هایی که روزانه در این شبکه ساخته می‌شوند، با رشدی ۱۸درصدی از حوالی ۶٬۰۰۰ بلاک به ۷٬۱۰۰ بلاک در روز افزایش یافت.

نمودار تعداد بلاک‌هایی که روزانه در شبکه اتریوم ساخته می‌شوند.

در تکمیل این پیشرفت ساختاری، زمان بلاک (یا مدت‌زمان لازم برای پردازش تراکنش‌های موجود در هر بلاک و اضافه‌کردن یک بلاک جدید به شبکه) اتریوم نیز از زمان به‌روزرسانی مرج بیش از ۱۳درصد کاهش یافته است.

نمودار متوسط زمان بلاک در شبکه اتریوم.

این دو، نمونه‌هایی از تأثیر مثبت ارتقای مرج بر فعالیت بلاک چین اتریوم هستند. در مقابل، از زمان تغییر سازوکار شبکه اتریوم، قیمت پردازنده‌های گرافیکی (GPU) در چین افت بسیار شدیدی داشته است.

برای نمونه، قیمت گرافیک‌های «Nvidia GeForce RTX ۳۰۸۰» در این کشور، در عرض سه ماه از ۱٬۱۱۸ دلار (۸٬۰۰۰ یوان) به حدود ۷۰۰ دلار (۵٬۰۰۰ یوان) رسیده است. تاجران چینی می‌گویند اکنون هیچ‌کس در این کشور کامپیوتر نو نمی‌خرد، چه برسد به پردازنده‌های گرافیکی جدید.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا