اقتصاددیجیتالبورس الکترونیککسب و کار هوشمند در ایران

بورس آماده پذیرش شرکت‌های نوپای دانش بنیان است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

معاون ناشران و اعضای بورس تهران گفت: دستورالعمل پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و داده محور دانش بنیان تصویب و ابلاغ شد و بورس تهران آمادگی پذیرش این شرکت‌ها را با ضوابط خاص دارد.

امین قهرمانی در برنامه پیگیری شبکه خبر رسانه ملی با اشاره به مصوبه ۲۱ اردیبهشت امسال برای برای شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و نوپای دانش بنیان گفت: این موضوع مدت مدیدی بود مطرح بود و امسال هم با توجه به شعار سال که دانش بنیان نام گذاری شده است، بورس تهران و فرابورس ایران، پیوستی به آن این مصوبه اضافه کرده است.
وی اضافه کرد: در این مصوبه، راه را برای این دسته از شرکت‌ها برای تامین مالی از طریق پذیرش سهام آن‌ها در بازار سرمایه هموار کرده است.

قهرمانی افزود: نکته بسیار مهم در ضوابط خاص این دستورالعمل این است که عرضه اولیه سهام این شرکت از محل سلب حق تقدم انجام شود و منابع حاصل از عرضه اولیه دوباره به خود شرکت برمی گردد و در راستای توسعه و فعالیت‌های شرکت استفاده می‌شود و به عنوان یک نوع تامین مالی می‌شود از آن یاد کرد.


قهرمانی در پاسخ به این سوال چقدر بستر اجرای این دستورالعمل برای حضور هر چه راحت‌تر این شرکت‌ها در بازار سرمایه مهیا شده است گفت: دستورالعمل و این ضوابطی که ایجاد شده است در همین راستاست که این موضوع را تسهیل کند و قبلا بحث در دستورالعمل‌های مربوط به پذیرش مسکوت بود، ولی الان با این ضوابط این قضیه تسریع می‌شود در پذیرش این شرکت‌ها.
قهرمانی ادامه داد: خواهش ما این است که خود متقاضیان بررسی اولیه از دستورالعمل‌ها داشته باشند و شرایط خودشان را تطبیق دهند و بعد درخواست خودشان را ارائه دهند.
معاون ناشران و اعضای بورس تهران درباره اختصاص تابلوی معاملاتی به این شرکت‌ها هم گفت: این برنامه اولیه است و پیگیری می‌کنیم اگر سازمان بورس موافقت کند تابلوی اختصاصی برای این شرکت‌ها در نظر بگیریم.

منبع: صدا و سیما

بورس آماده پذیرش شرکت‌های نوپای دانش بنیان است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا