ارزدیجیتالاقتصاددیجیتال

بیت کوین، نمادی از اقتصاد دیجیتال در دنیا؛

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

چگونه می‌توان قیمت بیت کوین را به درستی پیش بینی کرد

در این روزها اقتصاد دیجیتال یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی است و بیت کوین نمادی از این دنیای تازه است. نوسان های زیاد در بازار بیت کوین این سوال را ایجاد می کند که چگونه می توان قیمت آن را ارزیابی کرد و پیش بینی درستی در مورد بازار ارایه داد؟

  اقتصاد دیجیتال را می توان یکی  از موضوعات مهم در اقتصاد این روزهای دنیا دانست و بیت کوین را می توان نمادی از این فضای اقتصادی جدید ارزیابی کرد. نوسان های اخیر بازار بیت کوین در دنیا باعث افزایش دغدغه سرمایه گذاران در این بازارها شده است.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دی‌ماه ۱۳۹۹

سوال اصلی این است که بازار بیت کوین بالاخره در یک سال آتی چه وضعیتی خواهد داشت و چگونه می توان عملکرد آن را پیش بینی کرد؟

وب سایت Fintech در گزارش خود نوشت: «بازار بیت کوین بازاری بسیار پرنوسان است و یک دلیل مهم برای  نوسان های زیاد آن تاثیر گذاری تصمیمات فردی یا احساسات افراد در این بازار است که این مفهوم در اصول ارایه شده توسط دیدگاه های مرتبط با اقتصاد رفتاری تشریح می شود. البته حجم تجارت این کالاهای سرمایه ای و فاکتورهای بازاری از جمله میزان عرضه و تقاضا و میزان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم در تعیین قیمت اثر گذار است.»

در این گزارش تاکید شد در صورتی که این دو فاکتور به درستی مورد ارزیابی قرار بگیرد می توان پیش بینی صحیح تری در مورد قیمت بیت کوین ها در ماه های آتی داشت.

تحلیل رفتار سرمایه گذاران کلید حل معما است

از ابتدای پاندمی کرونا یعنی از اوایل مارس سال ۲۰۲۰ تا اواسط فوریه سال جاری، ارزش شاخص ارزهای مجازی در دنیا که در برگیرنده  تمامی ارزهای مجازی است  تقریبا ۱۰۰ درصد رشد کرد.

بررسی آمارها نشان می دهد از ماه اوریل تا دسامبر سال ۲۰۲۰، روند افزایش ارزش بیت کوین در دنیا مستمر بود و این نرخ رشد پایدار باعث شد تا امید به سوداوری در این بازار افزایش یابد اما در انتهای سال قبل بود که انغجار بزرگ در بازار بیت کوین اتفاق افتاد و سرعت رشد ارزش بیت کوین در بازار افزایش یافت.در این زمان بود که شاخص ارزهای مجازی در دنیا به  رکورد تازه ای در تاریخ حضور این ارز در اقتصاد دنیا دست پیدا کرد.

این اولین باری نیست که چنین وضعیتی در بازار بیت کوین اتفاق افتاده است. پیش از این در سال ۲۰۱۷ میلادی شرایط مشابهی در بازار ایجادشد و زمینه را برای دو برابر کردن قیمت بیت کوین فراهم کرد.

این تجربه در تاریخ تجارت بیت کوین در دنیا را به گرم شدن بیش از اندازه بازار تعبیر کرده اند که به دلیل یک ویژگی مشترک در میان سرمایه گذاران اتفاق افتاده است. در واقع سرمایه گذاران  وقتی روند افزایشی ارزش بیت کوین را می بینند بدون پیش بینی آینده وارد بازار می شوند زیرا نگران هستند که سودهای آتی را از دست بدهند.

همین مساله شمار زیادی از سرمایه گذاران را وارد بازار می کند و باعث رشد تقاضا و افزایش قیمت می شود بدون اینکه دلیل اقتصادی درستی برای این رشد قیمت وجود داشته باشد. این تعبیر در کتاب هایی که در حوزه اقتصاد رفتاری تالیف شده است به دقت تشریح شده است.

تحلیل حجم مبادلات در بازار بیت کوین عامل مهمی است

در ابتدای ژانویه سال جاری  حجم مبادله بیت کوین در بازار ۳.۵ برابر متوسط مبادلات ماهانه بود ولی در این زمان قیمت بیت کوین تغییر چندانی نکرد. در مورد دلیل این مساله می توان گفت که در این دوره بسیاری از افرادی که به صورت حرفه ای در بازار بیت کوین فعالیت می کنند و از ماه مارس سال قبل تا ژانویه این ارز را خریداری کرده بود، اقدام به فروش بیت کوین به شمار زیادی از تازه واردان به این بازار کردند.

افرادی که تحت تاثیر احساسات خود و تنها با این استدلال که نمی خواهند از بازار رو به رشد بیت کوین عقب بمانند، به خرید این ارز روی اورده بودند، خریدار اصلی بیت کوین هایی بودند که حرفه ای های این بازار آن را عرضه می کردند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وب سایت finextra بر این باور است که نمی تواتد با استدلال های بالا انتظار تداوم روند افزایشی قیمت تا انتهای سال را داشت. بر مبنای پیش بینی این مرکز از اوایل بهار سال ۲۰۲۱ روند اصلاح قیمت بیت کوین در بازار شروع می شود و می توان در این زمان انتظار داشت قیمت بیت کوین تنزل پیدا کند.

اما این روند کاهشی تداوم ندارد و ظرف سه ماه بعد یعنی در اواسط تابستان دوباره شاهد رشد قیمت خواهیم بود ولی این بار روند افزایش قیمت تدریجی خواهد بود و باعث رکوردشکنی قیمت نمی شود.

در پایان باید گفت که بازار بیت کوین مانند دیگر بازارهای موجود در دنیا تحت تاثیر همه گیری کرونا و چالشهای اقتصادی ناشی از آن قرار خواهد داشت. به همین دلیل است که تا پایان این بحران نمی توان انتظار تغییرات مثبت زیادی در این بازار داشت.

منبع: بازار

بیشتر از بیت‌کوین دراقتصادالکترونیکی:
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین؛ هدف بعدی کجاست؟
ثروت‌اندوزی با بیت‌کوین به صلاح کشور نیست
سومین بانک بزرگ آمریکا: بیت کوین می تواند ارزی برای معاملات بین المللی باشد
مدیرعامل مایکرواستراتژی: تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۱ میلیارد نفر در بیت کوین سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند
مایکروسافت به شایعات شرکت پیرامون بیت کوین پایان داد
سودآوری بالاتر بیت کوین در مقایسه با تسلا
مخالف سرسخت بیت کوین: من در مورد بیت کوین اشتباه کردم
ارزهای دیجیتال روز به روز “پول” تر می‌شوند/ غول‌هایی که بیت کوین را پذیرفته‌اند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. بازتاب: بانک جی‌پی مورگان سبدی از ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: اینترنت، اقتصاد دیجیتال و توسعه اجتماعی زنان : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: هند معاملات ارزهای مجازی را ممنوع می‌کند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: مدیر صرافی کراکن: تا ۲۰۲۳ می‌توانید با یک بیت کوین بوگاتی بخرید : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۰٬۰۰۰ دلار با توجه به معاملات استیبل کوین‌ها : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  6. بازتاب: تحلیل قیمت بیت کوین ؛ الگوی صعودی غالب خواهد بود یا الگوی نزولی؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  7. بازتاب: ویزا خدمات تسویه تراکنش‌های فیات به ارز دیجیتال ارائه می‌دهد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  8. بازتاب: تکنیکالیست‌ها در مورد بیت‌کوین چه می‌گویند؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  9. بازتاب: راز رشد چندصد درصدی بیت‌کوین : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا