امنیت ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

دست راست وارن بافت: بیت کوین به درد آدم‌ربایی می‌خورد!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
علی ابراهیمی

چارلی مانگر، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی و دست راست وارن بافت، در مصاحبه اخیر خود دوباره بر موضع منفی خود نسبت به بیت کوین تاکید کرد. وی در این گفتگو، مدعی شد بیت کوین باعث تحریک فحشا، آدم‌ربایی و سایر امور جنایی مربوط به کودکان می‌شود. علاوه بر این، وی معتقد است تقلب و توهم بیش از حدی در فضای رمزارزها وجود دارد.

مانگر، همچنان مخالف بیت کوین است

به گزارش کریپتوپوتیتو، چارلی مانگر، نایب رئیس شرکت برکشایر هاتاوی و دست راست وارن بافت، بدون شک یکی از بزرگترین منتقدان صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. وی در مصاحبه اخیر خود با  CNBC دوباره موضع خود در قبال بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تکرار کرد و خاطرنشان کرد بزرگترین رمزارز بازار برای مجرمان مناسب است و آن را برای آمریکا، زیان‌بار توصیف کرد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

وی در این مصاحبه گفت: این یک چیز بسیار بسیار بد است. کشور ما به ارزی که به درد آدم‌رباها بخورد نیاز ندارد. افرادی هستند که فکر می‌کنند باید در تمامی معاملاتی که سر و صدا به پا می‌کنند شرکت کنند. به عقیده من، این کار دیوانه‌واری است؛ برای این افراد مهم نیست که بیت کوین باشد یا سوء استفاده از کودکان.

علیرغم اظهارات مانگر، بر اساس داده‌های مختلف، پول نقد همچنان پرکاربردترین ابزار مالی برای عملیات غیرقانونی مانند معاملات مواد مخدر، اخاذی و … است. از سوی دیگر، تراکنش‌های بیت کوین به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین، شفاف و مشخص است و به همین خاطر ابزار مناسبی برای مجرمان محسوب نمی‌شود.

این میلیاردر ۹۸ ساله آمریکایی در این گفتگو در رابطه با ورشکستگی صرافی FTX نیز صحبت کرد. از نظر مانگر، کلاهبرداران بسیار زیادی در صنعت رمزارزها وجود دارند اما افراد فعال در این حوزه، به دلیل توهمی که دارند، حقایق را نمی‌بینند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

وی افزود: ایده‌های خوب به افراط و تفریط بدی تبدیل می‌شوند. هیچ کسی نمی‌گوید من یک چیز مزخرفی دارم و می‌خواهم به تو بفروشم. آنها می‌گویند این بلاکچین است.

دست راست وارن بافت در سال ۲۰۲۱ نیز مدعی شده بود بزرگترین ارز دیجیتال بازار هیچ‌وقت به ابزاری برای مبادله جهانی تبدیل نخواهد شد. وی در آن زمان، بیت کوین را جایگزینی مصنوعی برای طلا خواند و به نظر تنها چیز مثبتی است که تا به حال در رابطه با این ارز گفته است. با این حال، وی خاطرنشان کرد از آنجایی که هرگز طلا نمی‌خرد، هرگز به سراغ بیت کوین نخواهد رفت.

علاوه بر این، وی در دسامبر سال گذشته در گفتگویی آرزو کرد ای کاش دارایی‌های دیجیتال هرگز اختراع نمی‌شدند. این میلیاردر همچنین از تصمیم چین برای اعمال ممنوعیت کامل بر ارزهای دیجیتال حمایت کرد.

منبع: فکت کوینز

محتوی بیشتر از امنیت در ارزدیجیتال:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا