بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

سهم ۵۳ درصدی بیت کوین در پرتفوی آمریکای لاتین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سینا مناجاتی‌پور

بیت کوین انتخاب اول بین رمز ارزهای بازار در آمریکای لاتین محسوب می‌شود. این رمز ارز سهم ۵۳ درصدی از سبد‌های کاربران را در این منطقه به خود اختصاص داده است.

 بر اساس گزارش جدیدی از پلتفرم مبادله رمز ارز بیتسو، برتری بیت کوین در بحبوحه نوسانات اقتصادی منطقه‌ای حاصل شده، که بسیاری را به سوی دارایی‌های دیجیتال سوق داده است.

گزارشی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد بیت کوین در سراسر منطقه لاتین به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است. تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از نیمی از کل دارایی‌های رمز ارزی در سبد‌های مردم آمریکای لاتین به بیت کوین اختصاص داشت. در حالی که برزیل بیشترین مالکیت کلی بیت کوین را با ۵۸ درصد در اختیار دارد، جالب است که سبد‌های این کشور نیز بیشترین تنوع دارایی‌های آلت کوینی را نیز نشان می‌دهند.

مکزیک به بیت کوین تمایل دارد/ حضور قوی ریپل

کاربران رمز ارز مکزیکی تمایل آشکاری به بیت کوین دارند، به‌طوری که این ارز دیجیتال ۴۰ درصد از خریدهای آنها را تشکیل می‌دهد. به طور قابل توجهی، مکزیک تنها کشور آمریکای لاتین است که در آن ریپل (XRP) به دلیل نقش آن در تسهیل انتقالات بین‌المللی، حضور قابل توجهی دارد و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. 

گزارش مذکور همچنین نشان می‌دهد که مشارکت زنان در فضای رمز ارز، به ویژه در گروه‌های سنی بالاتر، در حال افزایش است. در سراسر آمریکای لاتین، ۴۴ درصد از زنانی که رمز ارز را پذیرفته‌اند، ۶۵ ساله یا بالاتر هستند. کلمبیا با بالاترین تعداد زنان استفاده‌کننده از پلتفرم بیتسو (۳۳ درصد) پیشتاز است و پس از آن برزیل (۳۱ درصد) قرار دارد که پذیرش زنان در آن ۴ درصد بالاتر از میانگین منطقه‌ای افزایش داشته است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که زنان مکزیکی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به طور فعال در خرید بیت کوین شرکت کرده‌اند و ۳۷ درصد از تمام خریدهای بیت کوین با پزوی مکزیک انجام شده است. علاوه بر این، گزارش نشان می‌دهد که رویکرد نگهداری در بین سرمایه‌گذاران رمز ارز غالب است.

آرژانتینی‌ها به دنبال ثبات

به طور جالبی، استیبل کوین‌ها مانند USDC و USDT به عنوان «سریع‌ترین» رمز ارزهای در حال رشد در آرژانتین ظاهر شده‌اند. به دلیل محیط اقتصادی چالش‌برانگیز این کشور، ۲۶ درصد از سبد متوسط آرژانتینی‌ها از استیبل کوین‌ها تشکیل شده.

این تمایل به ثبات در واقع باعث شده است تا خرید دلارهای دیجیتال تقریباً ۵ برابر (۶۰ درصد در مقابل ۱۳ درصد) از خریدهای بیت کوین پیشی بگیرد. نرخ تورم بالای ۲۱۱.۴ درصدی آرژانتین در سال ۲۰۲۳ باعث شده است تا استیبل کوین‌ها به گزینه‌ای جذاب‌تر برای حفاظت از ثروت در برابر کاهش ارزش پول کشور، تبدیل شوند.

در پایان، گزارش بیتسو تصویر واضحی از برتری مداوم بیت کوین در آمریکای لاتین ارائه می‌کند. با این حال، این گزارش روندهای جالبی مانند افزایش سرمایه‌گذاران زن و ترجیح استیبل کوین‌ها در مناطق با نوسانات اقتصادی را نیز نشان می‌دهد.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا