بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

آیا وضعیت نامناسب بازارهای سهام قیمت بیت کوین را دچار ریزش عمیق‌تر می‌کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

چند هفته‌ای است که شاهد کاهش قیمت‌ها و رکود نه تنها در بازار رمزارزها بلکه در سایر بازارهای مالی در سطح کلان هستیم. وضعیت به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد همبستگی بازار رمزارز با بازار سهام آمریکا و بازارهای آسیایی از همیشه بیشتر شده است. به طوری‌که امروز صبح، همزمان با کاهش ارزش شاخص‌ها در بازارهای آسیایی، بازار کریپتو نیز افت کرد.

 قیمت بیت کوین (BTC) امروز به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار بازگشت و تا حدودی امید تحلیلگران به ادامه روند افزایشی قیمت را از بین برد.

به نظر می‌رسد تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های ریسکی کاهش یافته است و این یعنی بیت کوین با فشار فروش بیشتری مواجه می‌شود؛ اما رسیدن به بالاتر از میانگین متحرک کلیدی ۲۰۰ هفته‌ای همچنان امیدها را زنده نگه داشته است.

روند قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته
روند قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته منبع: تریدینگ‌ویو

آیا حمایت ۱۹٬۵۰۰ دلاری حفظ می‌شود؟

قیمت بیتکوین برای اولین بار در نزدیک به ۷ روز گذشته، همزمان با شروع به کار بازارهای آسیایی به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و نشان داد همچنان با بازارهای سهام همبستگی دارد.

شاخص S&P 500 روز خود را با افت ۲٪ به پایان رسانده بود و شاخص نزدک نیز ۳٪ کاهش یافت. در آن روز، شاخص هانگ سنگ (Hang Seng) هنگ کنگ نیز ۲.۱٪ کاهش داشت، در حالی که شاخص ترکیبی شانگهای چین ۱.۴٪ کاهش را تجربه کرد.

بنابراین، با وجود نشانه‌های صعودی ضعیفی که از اقتصاد کلان نشات می‌گرفت، بیت کوین نتوانست رشد خود را حفظ کند.

مایکل ون ده پپه (Michaël van de Poppe)، یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار کریپتو در بخشی از آخرین پست خود در توییتر که بر BTC تمرکز داشت، اصلاح قیمت بیتکوین را پیش‌بینی کرده بود و گفته بود احتمال کاهش قیمت تا ۲۰٬۳۰۰ وجود دارد.

پس از قیمت ۲۰٬۳۰۰ دلار دومین قیمت احتمالی ۲۰٬۱۰۰ دلار است. شاید قیمت تا همین‌جا کاهش یابد که برای بررسی آن به تایم‌فریم‌های بالاتری نیاز است. اگر قیمت باز هم کاهش یابد، سطح ۱۹٬۳۰۰ تا ۱۹٬۵۰۰ دلار حمایت‌های بعدی خواهند بود.

این در حالی است که برخی از تحلیلگران همچنان به شکست مقاومت خوش‌بین هستند. به عنوان مثال شاخص‌های تحلیل آن چین Material، سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته را مهم می‌دانند. این سطح یک حمایتی کلیدی در بازار نزولی است که در ژوئن (خرداد) به عنوان حمایت عمل کرد.

سیگنال خرید قوی در نمودار هفتگی BTC به چشم می‌خورد. این سیگنال تا زمانی که شمع هفتگی بسته نشود اثرگذار نخواهد بود، اما می‌توانیم با جهش به بالای میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای شاهد آن باشیم. خوشحالم که ابتدا پایین‌ترین قیمت‌ها را آزمایش می‌کنم. از نظر من، رسیدن قیمت به زیر ۱۷٬۵۰۰ دلار غیرممکن است.

منبع: توییتر

بازار سهام به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد

با توجه به اقتصاد کلان، تحلیلگران می‌گویند دارایی‌های ریسکی مانند رمزارزها هر چه زمان بگذرد در بازه‌های زمانی طولانی‌تر بیشتر آسیب خواهند دید.

این اندیشه به دنبال پیش‌بینی مایکل جی. بری (Michael J. Burry)، سرمایه‌گذار Big Short ایجاد شد که می‌گفت فدرال رزرو، سیاست انقباض کمی (QT) خود را برای کاهش تورم در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) کنار می‌گذارد و از سخت‌گیری‌های خود عقب‌نشینی می‌کند.

در بخشی از توییتی که در ۲۷ ژوئن (۶ تیر) منتشر شد، آمده است: نشانه‌های کاهش تورم در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در اواخر سال جاری به چشم می‌خورد که حاکی از کوتاه آمدن فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره و سیاست انقباضی کمی آن است و این‌ها به معنای معکوس شدن چرخه‌ و بهبود بازارهای مالی است.

در لحظه نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین ۲۰٬۰۶۶ دلار و ارزش بازار آن ۳۸۳٬۶۷۵٬۶۷۴٬۳۲۹ دلار است.

وضعیت بازار ارز دیجیتال
وضعیت کلی بازار رمزارزها منبع: میهن بلاکچین

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا