بیت‌کوینمقاله ارز دیجیتال

آموزش نحوه تبدیل بیت کوین به پول نقد و ریال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

خرید و فروش ارز دیجیتال و مخصوصا بیت کوین در بین مردم رواج یافته تا از این طریق علاوه بر سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال، بتوانند ارزش پول و سرمایه‌ خود را نیز حفظ کنند. اما در بعضی مواقع، شرایط و مشکلات باعث می‌شود که شما مجبور به فروش بیت کوین های خود شوید و نیاز به پول نقد و ریالی داشته باشید.

بررسی اینکه آیا تبدیل بیت کوین به پول نقد با توجه به شرایط و تحریم‌های موجود بر کشور امکان پذیر است یا خیر؟ و در صورت امکان پذیر بودن راه‌ها و روش‌های تبدیل بیت کوین به پول نقد چیست؟ موضوعاتی هستند که سعی می‌کنیم در ادامه بطور کامل آن‌ها را بررسی کنیم.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

چرا نقد کردن ارز بیت کوین اهمیت دارد؟

دلایل بسیاری برای نقد کردن بیت کوین وجود دارد، از جمله:

  1. عدم پایداری: با وجود اینکه قیمت بیت کوین اخیراً افزایش یافته است، اما هنوز هم نمی‌توان به عنوان یک ارز پایدار به آن اعتماد کرد.
    قیمت بیت کوین در گذشته به طور قابل توجهی نوسان داشته و این امر باعث شده است که بسیاری از مردم از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن صرف نظر کنند.
  2. عدم پشتوانه فیزیکی: بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال بدون هیچ گونه پشتوانه فیزیکی، مانند طلا، نقدینگی بانکی و… عمل می کند.
    این موضوع به دلیل عدم پشتوانه فیزیکی ارز، باعث شده است که بعضی افراد بیت کوین را به عنوان یک بورس شکار معامله‌گران در نظر بگیرند.
  3. مشکلات امنیتی: به دلیل عدم شفافیت در معاملات و عدم شناسایی کامل شخصیت‌های درگیر در آن، بیت کوین ممکن است به عنوان یک وسیله برای فعالیت‌های مجرمانه مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل بسیاری از کشورها این ارز دیجیتال را تحریم کرده‌اند.
  4. محدودیت در استفاده: بسیاری از فروشندگان هنوز از قبول پرداخت با بیت کوین صرف نظر می‌کنند و آن را به رسمیت نمی‌شناسند؛ به همین دلیل استفاده از این ارز دیجیتال برای خرید کالا و خدمات با محدودیت‌هایی همراه است.

با توجه به نکات گفته شده و همچنین درنظرگرفتن مزیت‌های بیت کوین همچنان عده زیادی از مردم سعی می‌کنند با خرید و بیت کوین سرمایه گذاری کنند و در مواقع مورد نیاز آن را به روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت به پول نقد و ریال تبدیل کنند.

چگونه بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنیم؟

با توجه به شرایطی که برای ایرانیان وجود دارد تبدیل بیت کوین به پول نقد و ریال کار راحتی نیست ولی با همه‌ این تفاسیر، چند راه و روش برای این کار وجود دارد که به صورت کامل آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

فرآیند تبدیل بیت کوین به پول نقد از طریق صرافی‌ برای ایرانی‌ها

فرآیند تبدیل بیت کوین به پول نقد از طریق صرافی، شامل مراحل زیر است:

  • ثبت نام در صرافی: برای استفاده از خدمات صرافی، باید ابتدا در آن ثبت نام کنید. برخی از صرافی ها ممکن است برای ثبت نام، نیاز به ارائه مدارک شناسایی نیز داشته باشید.
  • واریز بیت کوین: پس از ثبت نام، باید بیت کوین‌های خود را به حساب صرافی واریز کنید. برای این کار، باید آدرس کیف پول خود را به صرافی اعلام کنید تا بتوانید بیت کوین‌های خود را به حساب صرافی واریز کنید.
  • فروش بیت کوین: پس از واریز بیت کوین به حساب صرافی، می‌توانید آن‌ها را به پول نقد رایج در کشور تبدیل کنید. برای فروش بیت کوین، باید به بخش فروش یا خرید و فروش صرافی بروید و مبلغی که می‌خواهید به عنوان پول نقد دریافت کنید را وارد کنید.
  • دریافت پول نقد: پس از فروش بیت کوین، می‌توانید پول نقد را از حساب صرافی خود دریافت کنید. این پول می‌تواند به حساب بانکی شما واریز شود یا با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی از طریق کارت بانکی خود پول فروش بیت کوین‌ها را دریافت کنید.

برای انجام این فرآیند، باید به دقت هر یک از مراحل را انجام دهید و در صورت نیاز به کمک، به صرافی خود مراجعه کنید و یا با کارشناسان واحد پشتیبانی تماس بگیرید. همچنین، باید با قوانین و مقررات مربوط به تبادل بیت کوین و پول نقد در کشور ایران آشنا باشید.

فرآیند تبدیل بیت کوین به پول نقد از طریق خریداران مستقیم برای کاربران ایرانی

تبدیل بیت کوین به پول‌نقد از طریق خریداران مستقیم شامل مراحل زیر است:

  • یافتن خریدار: برای فروش بیت کوین به صورت مستقیم، باید خریداری را پیدا کنید.
    برای این کار می‌توانید از وب سایت‌ها و بازارهای مختلف آنلاین استفاده کنید.
    اما باید به این نکته توجه داشت که این روش خطرناکتر از استفاده از صرافی‌هاست. خطراتی مانند تقلب و نقض قوانین و تبادلات غیرقانونی و کلاهبرداری در این روش وجود دارد.
  • توافق بر روی قیمت: بعد از پیدا کردن خریدار، باید با او بر سر قیمت توافق کنید.
    این مسئله ممکن است با توجه به نوسانات قیمت بیت کوین در بازار، امری پیچیده باشد. بنابراین ممکن است نیاز باشد برای رسیدن به توافق، چندین بار با خریدار مذاکره و در نهایت به توافق نهایی برسید.
  • ارسال بیت کوین: پس از توافق بر روی قیمت، باید بیت کوین‌های خود را به کیف پول خریدار ارسال کنید.
    برای این کار، باید آدرس کیف پول خریدار را دریافت کرده و بیت کوین‌های خود را به آن آدرس ارسال کنید.
  • دریافت پول نقد: پس از ارسال بیت کوین، خریدار می‌بایست به شما پول‌نقد معادل بیت کوین‌های خریداری شده را پرداخت کند.
    برای دریافت پول، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند واریز به حساب بانکی، پرداخت الکترونیکی و یا دریافت نقدی به صورت حضوری استفاده کنید و پول نقد خود را دریافت کنید.

به دلیل خطرناک بودن این روش و احتمال وقوع تقلب و نقض قوانین، استفاده از صرافی‌های معتبر در سطح کشور به شما توصیه می‌شود؛ حتی اگر پول کمتری را از آن روش هنگام فروش بیت کوین خود بدست آورید.

فرآیند تبدیل بیت کوین به ریال از طریق کارگزاران معاملاتی برای ایرانیان

تبدیل بیت کوین به پول نقد از طریق کارگزاران معاملاتی شامل مراحل زیر است:

  • ثبت نام: برای شروع تبدیل بیت کوین به پول‌نقد از طریق کارگزاران معاملاتی، شما باید ابتدا در سایت یا اپلیکیشن آن‌ها ثبت نام کنید. در این مرحله شما باید اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید.
  • تایید هویت: برخی از کارگزاران معاملاتی ممکن است برای تایید هویت شما، اسکن مدارک شناسایی مانند کارت ملی، پاسپورت یا شناسنامه را از شما بخواهند.
  • انتقال بیت کوین: پس از تایید هویت، شما باید بیت کوین‌های خود را به کارگزاران معاملاتی ارسال کنید. برای این کار، باید به آدرس کیف پول بیت کوین مرتبط با حساب شما در سایت کارگزار مراجعه کرده و بیت کوین‌های خود را به آن آدرس ارسال کنید.
  • فروش بیت کوین: پس از ارسال بیت کوین، کارگزار معاملاتی باید آن‌ها را به نرخ کنونی به پول نقد تبدیل کند و معادل پولی آن‌ را به حساب شما واریز کند.
  • برداشت پول: پس از دریافت پول از کارگزار معاملاتی، شما می‌توانید به روش‌های مختلفی مانند واریز به حساب بانکی، پرداخت الکترونیکی و یا دریافت نقدی به صورت حضوری آن پول برداشت و یا دریافت کنید.

مزیت استفاده از کارگزاران معاملاتی این است که شما با یک شرکت معتبر و قابل اعتماد کار می‌کنید و خطراتی مانند تقلب و نقض قوانین در این حوزه به حداقل می‌رسد. همچنین خیال شما بابت دریافت پول راحت است و دیگر دردسر پیدا کردن فردی که از شما بیت کوین خریداری کند را ندارید.

در هر صورت، قبل از استفاده از هر یک از این روش‌ها، حتما از قوانین و مقررات مربوط به تبادل بیت کوین و پول نقد در ایران آگاهی کسب کنید و به دقت هر مرحله از تبدیل را انجام دهید.

سخن پایانی در رابطه با تبدیل بیت کوین به پول نقد و ریال

همانطور که گفته شد، بیت کوین با توجه به ارزش بالایی که دارد، تبدیل به یکی از گزینه‌های جذاب برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند شده است. اما بنابر دلایلی همچون عدم ثبات و پایداری بیت کوین در قیمت، نداشتن پشتوانه‌ مالی و… یا حتی شرایط زندگی شخصی، افراد تصمیم به فروش بیت کوین و تبدیل آن به پول نقد را داشته باشند.

برای تبدیل بیت کوین به پول نقد و ریالی کشور چندین راه وجود دارد؛ از جمله تبدیل از طریق صرافی‌ها، تبدیل از طریق کارگزاران معاملاتی و تبدیل از طریق فروش مستقیم که روش‌های تبدیل از طریق صرافی و کارگزاران معاملاتی،روش‌های مطمئن‌تر و قابل اعتمادتری نسبت به روش فروش مستقیم هستند.

شما بنابر شرایط و موقعیت خود می‌توانید روش مناسب را انتخاب کرده و مراحل مختص هر روش را طی کنید؛ که این مراحل امکان دارد برای هر صرافی و کارگزار متفاوت باشد. بهتر است بعد از انتخاب روش و کارگزار، از قوانین آن مجموعه و روش خرید و فروش بیت کوین آن اطلاعات کاملی بدست آورید.

منبع: پلازا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا