بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

 پایین‌ماندن حجم معاملات می‌تواند باعث سقوط بیت کوین به ۱۲هزار دلار شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سجاد اسحقی نصرآبادی

در حالی که شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای (On-chain) نشان می‌دهند که ممکن است کف قیمت بیت کوین در حال شکل‌گیری باشد، پایین‌ماندن حجم معاملات احتمال سقوط ارزش این ارز دیجیتال را به جایی پایین‌تر از کف اخیر قیمت، تا محدود ۱۲٬۰۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

شرایط فعلی اقتصاد کلان در کنار دیگر دلایل باعث شده بیت کوین در هفته‌های گذشته بارها شاهد کاهش قیمت خود به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار باشد. این رخدادها، تحلیلگران را مجبور کرده است تا بار دیگر درباره احتمال سقوط قیمت این دارایی به زیر ۱۷٬۵۰۰ دلار هشدار دهند.

 تحلیل آن‌چین جدید کریپتو اسلیت از داده‌های موجود نشان می‌دهد که اگر هم‌زمان با پایین‌بودن حجم معاملات قیمت بیت کوین به زیر ۱۷٬۵۰۰ دلار برسد، احتمال سقوط آن تا ۱۲٬۰۰۰ دلار نیز وجود خواهد داشت.

نمودار زیر نسخه تعدیل‌شده شاخص توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج‌نشده یا «UTXO Realized Price Distribution» را با تقسیم‌بندی عرضه درگردش بیت کوین میان سرمایه‌گذاران بلندمدت، کوتاه‌مدت و صرافی‌ها نشان می‌دهد.

شاخص توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج‌نشده به تفکیک سرمایه‌گذاران بلندمدت، کوتاه‌مدت و صرافی‌ها.

این شاخص مشخص می‌کند که خروجی‌‌های خرج‌نشده تراکنش‌های (UTXO) فعلی بیت کوین در چه قیمت‌هایی ایجاد شده‌اند. نسخه تعدیل‌شده این شاخص، بررسی هر گروه از سرمایه‌گذاران (بلندمدت، کوتاه‌مدت و معامله‌گران صرافی‌ها) و بازه قیمتی ورود آنها به بازار را آسان کرده است.

تحلیل داد‌ه‌های گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد اکثر خریداران اخیر بیت کوین را سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت تشکیل می‌دهد؛ یعنی کسانی که بیت کوین خود را کمتر از ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند.

بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد بسیاری از نهنگ‌های بیت کوین دارایی‌ خود را در بازهٔ ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۷٬۰۰۰ دلاری خریده‌اند. به عبارت دیگر، اگر قیمت به حدود ۱۷٬۰۰۰ دلار کاهش یابد، احتمالاً این نهنگ‌ها دارایی‌های خود را بفروشند.

تحقیقات نشان داده که بیشتر نهنگ‌ها در شرایط نامطلوب بازار تمایل به فروش دارایی‌های خود دارند. هرچند، فروش در این نقطه می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

به‌طور کلی، زمانی که یک اهرم‌زدایی (Deleveraging: کاهش بدهی از طریق فروش سرمایه) بزرگ در بازار رخ می‌دهد، پایین‌بودن حجم معاملات بزرگترین نگرانی خواهد بود.

شاخص توزیع قیمت تحقق‌یافته خروجی‌های خرج‌نشده با تقسیم‌بندی به موجودی کیف پول‌ها.

منبع: کریپتو اسلیت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا