کاربرد بلاک‌چین

بیل گیتس: سرمایه‌گذاری در NFT ها احمقانه است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
علی ابراهیمی

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت به تازگی در رابطه با NFTها صحبت کرده است. به عقیده وی، سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرقابل‌تعویض، احمقانه به نظر می‌رسد.

بیل گیتس در صحبت‌های اخیر خود، با کنایه گفت افرادی که مبالغ هنگفتی را برای عکس‌های میمون‌ها خرج می‌کنند، می‌توانند دنیا را به مکانی بسیار بهتر تبدیل کنند.

حباب NFTها پس از اصلاحات قیمتی اخیر بازار، همانطور که پیش‎بینی می‌شد ترکید، به طوری که قیمت کف NFTهای مجموعه میمون‌های کسل، به پایین‌ترین سطح خود از آگوست (مرداد) سال گذشته رسیده است. قیمت خرید این NFTها در عرض دو ماه تقریبا ۸۰٪ کاهش یافته است و سرمایه‌گذارانی که این توکن‌ها را با قیمت‌های هنگفت خریداری کرده‌اند اکنون در ضرر قرار دارند.

دیگر پروژه‌های محبوب NFT، از جمله کریپتوپانکس نیز ارزش خود را طی سقوط اخیر بازار از دست داده‌اند.

در حالی که بسیاری از افراد معروف تمایل خود به NFTها را نشان داده‌اند، برخی از شخصیت‌های برجسته تصمیم گرفتند تا به این حوزه وارد نشوند. به عنوان مثال، کیانو ریوز، بازیگر کانادایی ایده پرداخت مبالغ هنگفت برای آثار هنری که به راحتی می‌توان آنها را به وجود آورد را خنده‌دار توصیف کرد.

بدبینی بیل گیتس به صنعت NFT، با توجه به اینکه وی مدت زیادی از منتقدان ارزهای دیجیتال بوده است، جای تعجب ندارد. وی در سال ۲۰۱۸ مدعی شد اگر بتواند حاضر است روی بیت کوین موقعیت فروش استقراضی بگیرد. وی همچنین در پستی در شبکه اجتماعی ردیت، نسبت به ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال ابزار تاسف کرده است.

 قیمت ارزهای دیجیتال برتر در این هفته به شدت سقوط کرد و قیمت بیت کوین برای اولین بار از دسامبر (آذر) ۲۰۲۰ به ۲۰،۰۰۰ دلار رسید.

منبع:  میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا