اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

تحلیل دقیقی از تأثیر محدودیت اینترنت بر جذب سرمایه‌گذار نداریم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه اکنون تحلیل دقیقی از تاثیر محدودیت اینترنت ناشی از ناآرامی‌ها بر سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار نداریم، گفت: قطعاً بسیاری از کسب کارهای مجازی به دلیل محدودیت‌های اینترنت دچار آسیب شده‌اند.

امیررضا نقش درباره محدودیت‌های اینترنت طی چند هفته اخیر و آسیبی که به کسب‌وکارهای مجازی وارد می‌شود، اظهار کرد: آمار دقیقی در این خصوص نداریم، چراکه تنها کسب‌وکارهای الکترونیک و دیجیتال دارای مجوز، قابل آمارگیری هستند، اما بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی مجوز رسمی و نماد الکترونیکی ندارند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

وی با اشاره به اینکه آمار کسب‌وکارهای مجازی از اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل دستیابی و این مجموعه مجوز نمادهای الکترونیکی را صادر می‌کنند، تصریح کرد: منتها بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی حداقل‌های مجوزها را ندارند و سر و سامانی در ثبت مجوز آنها داده نشده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز بسیاری از کسب کارهای مجازی به دلیل محدودیت‌های اینترنت دچار آسیب شده‌اند، گفت: البته دولت باید با برنامه‌ریزی پلتفرم‌های جایگزین اینستاگرام و … را تعیین کند تا تکلیف کسب‌وکارهای مجازی مشخص شود.

وی تأکید کرد: آمار غیررسمی و همچنین گردش مالی کسب‌وکارها مجازی بالا است، اما باید صبر  کرد تا تصمیم کلی در سطح کلان گرفته شود. نقش همچنین درباره افزایش نرخ بیکاری استان و تأثیر این شرایط بر بالا رفتن این نرخ، اظهار کرد: نرخ بیکاری سه ماهه نخست امسال استان اصفهان افزایشی و معادل ۱۲.۴ درصد بود که نسبت به بهار سال گذشته نزدیک ۴ درصد افزایش داشته است، البته هنوز آمار نرخ بیکاری برای تابستان اعلام نشده است.

وی با اشاره به دلایل افزایش نرخ بیکاری استان در سه‌ماهه نخست امسال، توضیح داد: حذف ارز ترجیحی و چالش واحدهای تولیدی از این ناحیه، افزایش نرخ حقوق و دستمزدها و … بر افزایش نرخ بیکاری استان اثرگذار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری استان انجام شده است، تاکید کرد: از یک سو باید نرخ مشارکت در استان بالا رود و از سوی دیگر مدیریت اصفهان به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری است. وی گفت: سال گذشته حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اصفهان صورت گرفت و اکنون نرخ تشکیل سرمایه استان مطلوب است و از سوی دیگر به دنبال بهبود محیط کسب‌وکار هستیم. 

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

نقش با اشاره به ارتقای رتبه استان اصفهان در بهبود شاخص‌های فضای کسب‌وکار، توضیح داد: مطابق اعلام اتاق بازرگانی ایران، بهار سال گذشته استان اصفهان در محیط کسب‌وکار رتبه پانزدهم کشور را داشت که بهار ۱۴۰۱ با ارتقای ده پله‌ای این رتبه به پنجم کشور رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا