اقتصاددیجیتالکسب وکار هوشمند در جهان

تاکید چین و پاکستان بر لزوم توسعه همکاری های مشترک در زمینه اقتصاد دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نمایندگان دو کشور چین و پاکستان در جریان نشست مشترک خود بر لزوم تقویت همکاری های مشترک میان دو کشور در زمینه تقویت اقتصاد دیجیتال و آموزش نیروی انسانی ماهر برای پاکستان تاکید کردند.

سمینار چین و پاکستان در مورد نسل جدید فناوری اطلاعات توسط موسسه الکترونیک چین (CIE) به منظور تقویت بیشتر همکاری همه جانبه در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال بین هر دو کشور برگزار شد.

به نوشته نشریه گوادر پرو، در جریان برگزاری این سمینار مشترک میان چین و پاکستان، نمایندگان دو طرف ابراز امیدواری کردند که با کمک درستاوردهای حاصل از این سمینار، تعداد بیشتری از جوانان پاکستانی بتوانند به آموزش و برنامه های آموزشی حرفه ای در زمینه فناوری اطلاعات دسترسی داشته باشند.

نمایندگان دو کشور همچنین تاکید کردند که پروژه‌ها و ابتکارات مشترک باید برای ترویج مبادلات بین دانشگاهیان و متخصصان صنعت فناوری پیشرفته بین پاکستان و چین راه‌اندازی شود.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

گفته می شود تمامی شرکت کنندگان در این سمینار ابراز امیدواری کردند که هر دو کشور باید همکاری های خود را در اقتصاد دیجیتال و صنعت اطلاعات در آینده تقویت کنند تا به گفته آنها، به نتایج «برد-برد» دست یابند.

لازم به ذکر است کارشناسانی از CIE، سفارت پاکستان در چین، انجمن تبادل استعدادهای جهانی پکن، نمایندگان دانشگاه بحریه و مرکز مطالعات و تحقیقات پاک چین در این سمینار مشترک حضور داشتند.

به نوشته شین هوآ، از آنجایی که دو کشور در سال ۲۰۲۱، هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان اسلام آباد و پکن را جشن گرفتند؛ اکنون، دو طرف به همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال چشم دوخته اند.

گفتنی است، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در جریان برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ اظهار داشت: “ما آماده همکاری با پاکستان برای افزایش همکاری در زمینه تجارت الکترونیک فرامرزی و تجارت دیجیتال هستیم.

وی همچنین خطاب به نمایندگان تجاری پاکستان و چین گفت: در ورود به بازار چین، اقدامات واقعی برای ارتقای کیفیت بالای همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه انجام دهید و منافع بیشتری را برای دو ملت به ارمغان آورید.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا