هوش مصنوعی

تبدیل کلمات به تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دانشمندان قصد دارند به‌زودی آخرین نسخه یک ابزار هوش مصنوعی را آزمایش کنند که قادر است کلمات را به تصاویر تبدیل کند.

دانشمندان اعلام کردند میلیون‌ها انسان که مشتاق استفاده از ابزار هوش مصنوعی جدید هستند تا به آن‌ها اجازه دهد تصاویر را به سادگی و از راه توصیف با کلمات ایجاد کنند، به زودی به آرزوی خود خواهند رسید.

شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI در حال انجام آزمایش نسخه بتا  DALL-E است و قصد دارد یک نرم‌افزار پیشرفته تولید کند که تصاویر را بر اساس توضیحات متنی ایجاد می‌کند.

DALL-E سیستم هوشمندی است که می‌تواند متن‌ را به تصویر تبدیل کند.

هوش مصنوعی، منجر به ایجاد ترس درخصوص جایگزینی انسان با ماشین‌ها در زمینه‌هایی مانند پشتیبانی مشتریان و روزنامه‌نگاری شده است؛ اما علاقه‌مندان این فناوری، آن را به فرصت نزدیک‌تر می‌دانند تا تهدید.

شرکت OpenAI در پستی نوشت: دیده‌ایم که مردم از DALL-E برای ساختن موزیک‌ویدئو برای بیماران سرطانی جوان، طراحی جلد مجلات و زنده‌کردن مفاهیم بدیع استفاده می‌کنند.

طبق اعلام این شرکت، طی هفته‌های آینده برای یک میلیون نفر که در لیست انتظار هستند، دعوتنامه‌هایی ارسال می‌شود تا آخرین نسخه این ابزار را امتحان کنند.

به دلیل احتمال سوءاستفاده از این ابزار و ابزارهای مشابه آن در زمینه کمپین‌های اطلاعات نادرست نگرانی‌هایی وجود دارد؛ به همین دلیل، شرکت  OpenAI اعلام کرد که با پژوهشگران و طراحان برای ایجاد پادمان‌هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها (مانند استفاده از DALL-E برای کلاهبرداری) همکاری کرده است.

این شرکت خاطرنشان کرده است که از بارگذاری تصاویر حاوی چهره‌های واقعی و تلاش برای ایجاد شباهت به چهره‌های مردمی، از جمله افراد مشهور و چهره‌های برجسته سیاسی، امتناع می‌کند.

به گفته این شرکت، فیلترهای تعبیه‌شده در DALL-E، محتوای خشونت‌آمیز، سیاسی، جنسی یا سایر محتواهایی را که خط مشی این شرکت آن‌ها را ممنوع کرده است، مسدود می‌کند و این سیستم طوری طراحی شده است که جلوی فرضیات درباره نژاد یا جنسیت را بگیرد.

منبع: ایرنا از پایگاه خبری تِک اِکسپلور (Tech Explore)

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا